Gjest Trolletrine Skrevet 17. september 2005 #61 Skrevet 17. september 2005 Samtidig er det temmelig stor forskjell på lidelser.Er det "bare" angst osv,tror jeg det kan være ok,så lenge man passer på å støtte og oppmuntre hverandre.Men det er særdeles viktig å skille mellom slike lidelser,og de mer alvorlige,som f.eks.personlighetsforstyrrelser.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2005 #62 Skrevet 18. september 2005 Men - det som er så fint, er at selv om en har blitt diagnotisert her inne, så fikser en likevel det meste i RL, kanskje til og med bedre enn de fleste av dere som stiller diagnoser(med samtykke fra ledelsen?)
Mora di Skrevet 18. september 2005 #63 Skrevet 18. september 2005 Nå har jeg i flere dager, lest meg igjennom enkelte tråder her, og lagt merke til enkelte brukere, og måten de har ordlagt seg på. Jeg har unnlatt å svare, fordi jeg syns det egentlig har blitt for mye av det gode. Men nå må jeg bare si noe! Når man bruker ett forum som KG, svarer på noe, eller lager en ny tråd, for så å spore helt av, må man regne med å få pepper..... Det er mange aktive brukere her, og "alle" har noe de skulle ha sagt. Det bør de også få lov til. Så får man ta det som det er; ett forum hvor det er like mange meninger, som medlemmer. Takler man ikke det, får man holde seg vekk. Og i stedenfor å stenge tråder, burde man kanskje utestenge brukere, som er så destruktive at de ikke klarer å delta i en debatt, uten å spore helt av! Vet jeg beveger meg på glattisen nå, og har store problemer med å ordlegge meg sånn at det skal bli på ett generelt grunnlag. For det er ikke lett. Har selv hatt, ( og har vel enda) psykiske problemer. Har gått hos psykiatriker for noen år siden, hvor det ble tatt i bruk hypnose. Sliter i dag også, men av andre grunner enn tidligere. Hadde nok sikkert kunnet kommet med noen gode råd, men har latt det være, fordi jeg "ser" at brukere ikke takler å få det. Jeg provoserer sikkert en del nå, og det får så være... Så får dere heller peppre meg! Jeg takler det nemlig.
Gjest Trolletrine Skrevet 18. september 2005 #64 Skrevet 18. september 2005 regner med at innlegget ditt er rettet mot mine innleg,gjest,så derfor velger jeg å svare på det. Innleggene mine er på et generelt grunnlag,-noe jeg også påpekte I innlegget.Om du velger å tolke det som ikke-generelt,får bli din sak. Poenget mitt med innleggene var å få frem min personlige mening om hva vi holder på med her.Siden det for tiden har vært endel oppmerksomhet rundt psykisk helse her inne,syns jeg det faktisk kan være på sin plass å gjøre oppmerksom på at vi som svarer her inne faktisk kan gjøre vondt verre uten at vi mener det.og ja,det gjelder like mye meg som det gjelder deg. Men siden vi alle er anonyme her inne,er det også vanskelig å vite hvor alvorlig syk noen faktisk er.Ville bare minne folk på at det er forskjell på sykdommer,og at vi her inne kan finne på å gjøre vondt verre uten å mene det. Om du føler anstøt av dette,er det synd,men sånn er livet en gang i blant
Krølltoppen Skrevet 18. september 2005 #66 Skrevet 18. september 2005 (endret) Ingen lett sak dette her. Jeg er her altfor sjeldent til å vite hvem som sliter med psykiske diagnoser. Derfor gir jeg råd i vilden sky og regner med at de som leser innleggene mine selv kan vurdere hvorvidt rådet passer dem eller ikke. (Gir selvsagt aldri råd om medisinering av reseptbelagte midler, - det er jo ren galskap.) Det blir veldig vanskelig å være her inne hvis vi hele tiden skal la være å si det vi mener i tilfelle en eller annen tar det opp i verste mening. Dette provoserer sikkert noen, men måtte bare si det slik som jeg ser det. Endret 18. september 2005 av Krølltoppen
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2005 #67 Skrevet 18. september 2005 Sitat slettet. Hege ← Synes jeg har klart meg bra jeg. Til tross for hva jeg har opplevd både her inne og på bygda. Og til tross for dere her inne sine diagnoser av meg.
lillesky Skrevet 18. september 2005 #68 Skrevet 18. september 2005 Sitat slettet. Hege ← Det går an å holde kjeft hvis man ikke har noe vettugt å si. Jeg er her altfor sjeldent til å vite hvem som sliter med psykiske diagnoser. Derfor gir jeg råd i vilden sky og regner med at de som leser innleggene mine selv kan vurdere hvorvidt rådet passer dem eller ikke. ← Enig! Dette er jo et forum for voksne. Men det er jo et forskjell på å gi (velmenende) råd og det å skrive innlegg bare på pur f eller for å provosere.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2005 #69 Skrevet 18. september 2005 Det går an å holde kjeft hvis man ikke har noe vettugt å si. ← Ja for enkelte her tåler jo ikke at noen har andre meninger enn dem.
Gjest Emera Skrevet 18. september 2005 #70 Skrevet 18. september 2005 Herrefred... Altså, hvis jeg gir råd angående psykisk helse så er jeg "hobbypsykolog." Gir jeg råd omkring behandling av uren hud, er jeg da "hobbykosmetolog?" Eller dersom jeg tillater meg å dele min måte å åpne tilstoppede kjøkkenvasker på, er jeg da en "hobbyrørlegger..?" (Hvis jeg blir sur når noen ikke liker mine råd, så er jeg vel en "hobbykverulant," da..?) Eller er det bare betegnelsen"hobbypsykolog" som har negativ betydning? Uansett så synes jeg dette begynner å bli latterlig! Mer gidder jeg ikke å si om dette.
lillesky Skrevet 18. september 2005 #71 Skrevet 18. september 2005 Eller dersom jeg tillater meg å dele min måte å åpne tilstoppede kjøkkenvasker på, er jeg da en "hobbyrørlegger..?" Mer gidder jeg ikke å si om dette. ← Bra! Nei, mer er det ikke å si om dette.
Cata Skrevet 18. september 2005 #72 Skrevet 18. september 2005 Er helt enig i at det å gi råd om ting som f.eks medisinering er mildest talt uheldig i et diskusjonsforum - den slags får fagfolkene ta seg av. Når det gjelder psykiske problemer derimot så synes jeg man må kunne fortelle om egne erfaringer (for dem som har det) eller om ting man har lest eller på annen måte vært borti. Men det skader jo ikke å utvise litt varsomhet likevel. Når man leser postinger som går på psykisk helse så danner man seg et inntrykk av personene som skriver og prøver å justere svarene deretter. Man slenger ikke fram de krasseste kommentarene når det er noen som ser ut til å ha alvorlige problemer, men man kan godt snakke om erfaringer med andre som ser ut til å ha en rimelig god kontroll over egen situasjon. Men jeg ser også poenget til lotte00 når hun påpeker at man kan komme til å gjøre vondt verre uten å mene det. Så i alle postinger på såpass følsomme temaer som psykisk helse kan være, gjelder vel "vær varsom" regelen.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #73 Skrevet 19. september 2005 Psykiske lidelser- er ikke det bare skjellsord man bruker mot folk man ikke liker i diskusjonsfoum? For å ødelegge de helt(ONDSSKAP vil jeg kalle det).
Gjest Gamle Alex Skrevet 19. september 2005 #74 Skrevet 19. september 2005 Herrefred... Altså, hvis jeg gir råd angående psykisk helse så er jeg "hobbypsykolog." Gir jeg råd omkring behandling av uren hud, er jeg da "hobbykosmetolog?" Eller dersom jeg tillater meg å dele min måte å åpne tilstoppede kjøkkenvasker på, er jeg da en "hobbyrørlegger..?" (Hvis jeg blir sur når noen ikke liker mine råd, så er jeg vel en "hobbykverulant," da..?) ← Det er vel ikke helt det samme er det det? Og gi råd om hudpleie og psykisk helse er ikke det samme. Du vet ikke hvor stabile personnen bak innlegget er . Hvis ditt råd er ta deg sammen eller gå og heng deg (som faktisk var et råd før det ble slettet) ja da har man ingen garanti for hvordan personnen bak tar dette. Hvis du gir samme person råd om vasken - ja da er vel det verste som kan skje at det blir oversvømmelse
Superlammet Skrevet 19. september 2005 #75 Skrevet 19. september 2005 Herrefred... Altså, hvis jeg gir råd angående psykisk helse så er jeg "hobbypsykolog." Gir jeg råd omkring behandling av uren hud, er jeg da "hobbykosmetolog?" Eller dersom jeg tillater meg å dele min måte å åpne tilstoppede kjøkkenvasker på, er jeg da en "hobbyrørlegger..?" (Hvis jeg blir sur når noen ikke liker mine råd, så er jeg vel en "hobbykverulant," da..?) Eller er det bare betegnelsen"hobbypsykolog" som har negativ betydning? Uansett så synes jeg dette begynner å bli latterlig! Mer gidder jeg ikke å si om dette. ← Hobbypsykolog er et begrep. Og nei, du er ikke hobbykverulant, men bare en kverulant.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #76 Skrevet 19. september 2005 Må bare si at her inne på forumet har jeg opplevd å få mye "hjelp" og gode råd; innen angst og depresjon. Har aldri fått noen råd om medisiner el., kun råd om takling i hverdagen og de har vært til stor hjelp! Bare en liten kommentar
Gjest Emera Skrevet 19. september 2005 #77 Skrevet 19. september 2005 Hobbypsykolog er et begrep. Og nei, du er ikke hobbykverulant, men bare en kverulant. ← Der tror jeg ikke du skjønte noe som helst, gitt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå