Gå til innhold

Hadde du gått fra familien for en mann du vil dele livet med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min familie er muslimer. Troene og praktiserende. Jeg er ikke praktiserende, hatt en norsk kjæreste i noen år uten at dem vet om han. Jeg har bodd for meg selv nå i to år i forbindelse med jobb, men må besøke dem hver gang jeg har fri og dem ringer hver dag x flere om dagen for å ha kontroll.. 

Jeg skal nå flytte sammen med kjæresten og dette kan i verste fall innebære at jeg må gå fra familien. 

Jeg trenger råd og tips til en måte jeg kan gå fram på sånn at dette kan gå så fredfylt for seg.. Hjelp?

Anonymkode: 6a930...b3a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alltid en selv som kan styre om noe går fredfylt for seg dessverre. Jeg har selv en forelder som lager et helvete på jord selv om jeg ber om å bli respektert osv. Man kan ikke styre hvordan andre oppfører seg. 

For min del synes jeg egen frihet i eget liv er viktigere enn familie. Hva du synes er viktigst for deg og ditt liv må du finne ut av selv, da hva som er rett for meg ikke nødvendigvis er rett for deg. Har du vurdert å få veiledning av helsepersonell? Det kan hende det også finnes interesseorganisasjoner for de som er i din situasjon?

Anonymkode: 53b44...8e3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Uff.. 💗

At de ringer deg for å ha kontroll.. oi.. 

Jeg er i en lignende situasjon bare mine foreldre ikke er praktiserende muslimer, jeg skjuler også min kjæreste gjennom 2 år. Jeg ønsker et liv med ha og har lyst å bo i lag med ham.. 

jeg vurderer derfor å bare flytte i lag med han uten å si noe til familien.. fordi jeg orker ikke å bli stoppet fra det eller høre negative ting fra dem.. 

det er sikkert ikke optimalt og snilt mot dem, men jeg vet de bare vil kritisere kjæresten min uansett og ikke syns han er bra nok for meg. 

Min metode blir derfor å lage mer avstand til familien.. bare møte de til høytider.. og så får de etterhvert bare godta det.. 

kanskje de en dag mister fordommene.. 

men jeg vil leve mitt liv 💗

lykke til til deg også, jeg har ikke noen spesielle råd dessverre..det er en kjempevanskelig situasjon.. jeg føler med deg.. er det fare for liv og helse for eksempel?

Anonymkode: 41848...3bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...