Gå til innhold

Datter begynner i 1. klasse med 70-80% innvandrere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært litt bekymret i forhold til hvordan undervisningen blir med så mange fremmedspråklige og tilpassinger i forhold til det. Også det faktum at norske barn lærer mye av hverandre i forhold til norskfaget. 

Anonymkode: 57301...d9d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg hadde byttet skole.

Anonymkode: 4f546...4cd

Hvorfor? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Riktig, så fortell meg problemet,,,

Hadde du hatt barn så hadde du muligens vært bekymret over at barna dine vokser opp i et land som ligner stadig mindre på Norge. 

Anonymkode: 4afe6...34d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Passpartou skrev (8 minutter siden):

Du ser ingen problemer med at det knapt finnes etnisk norske barn på en grunnskole i Norge?

Du skriver i Norge, vis meg dokumentasjon på det gjerne. Jeg lurer fortsatt på hva problemet er OG jeg er etnisk norsk.

Anonymkode: 2c994...36c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde du hatt barn så hadde du muligens vært bekymret over at barna dine vokser opp i et land som ligner stadig mindre på Norge. 

Jeg her fem barn, igjen.. Hva er problemet?

Gjest Passpartou
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du skriver i Norge, vis meg dokumentasjon på det gjerne. Jeg lurer fortsatt på hva problemet er OG jeg er etnisk norsk.

Hva skal du ha dokumentasjon på?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ved 51 av Oslos 136 barne- og ungdomsskoler er minoritetsspråklige elever i flertall. Ved ni av grunnskolene har over 90 prosent av barna et annet morsmål enn norsk. Ytterligere ti skoler har mellom 80 og 90 prosent minoritetsspråklige elever.

https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/6jpyj8/skolene-der-minoritet-er-majoritet

Selvfølgelig skjønner du ikke problemet! Du er barnløs og bryr deg ikke om fremtiden.  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Passpartou skrev (3 minutter siden):

Hva skal du ha dokumentasjon på?

At det knapt er etnisk norske barn på skoler i Norge.. Det du skrev..

AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer jo det vedkommende sier?

Anonymkode: e9cd4...ffa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke meg du spør, men svarer: Problemet med meget høy ikke etnisk-norsk andel i en klasse er at det som regel går sterkt utover innholdet i undervisningen. Når lærere må bruke dobbelt, eller trippelt så lang tid på å forklare ulike konsepter og begreper, kan hverdagen lett bli lite stimulerende for etniske norske barn. Og særlig de barna som er skolemodne og kvikke. 

Mange barn av innvandrere har gått lite i barnehage, og vokser ikke opp med norske sanger, tv-serier og eventyr etc (naturlig nok!), sier seg selv at de ofte trenger mer forklaringer før de tar norske referanser.

Hva er det å ikke forstå?! 

Anonymkode: ea5b5...454

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tja, Fjell i Drammen f.eks?

Nå er det mange år siden jeg gikk der da, men vi var 4 norske i klasse på 30 elever på ungdomsskolen. Naturfagslæreren var fra Vietnam og snakket så dårlig norsk at vi ikke fikk med oss noenting🤣. Ekstremt mye av undervisningen generelt i alle fag var dårlig, da mye av tiden gikk på å få de utenlandske til å forstå pensum. Norsklæreren vår var rå da, det skal han ha.

Skolemiljøet var greit, men det var åpenbare grupperinger og mye rasisme i alle retninger. Jeg personlig hadde ingen problemer med å få venner (både norske og ikke norske). Men vi valgte å flytte, pga. Språkproblemene til mine medelever i undervisningen. 

Anonymkode: 45827...2e1

Det er flere skoler i Norge med så høy innvandrerandel, men ingen med 80% muslimer. Det er stort sett en blanding mellom mange etnisiteter og religioner.

Anonymkode: 1f8ba...9a9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Problemet er?

Hvordan skal man drive integrering når det nesten ikke finnes noen med kulturell bakgrunn fra Norge på skolen eller i området? Det er ikke så mye som skal til før det danner seg parallellsamfunn hvis det knapt finnes noen som står opp for verdier som likestilling og frihet fra religion. Hijabbruken har eksplodert de siste årene, særlig blant unge, og nå også utenfor Oslo.

Anonymkode: 25ffc...382

• Liker 7
Gjest Passpartou
Skrevet

Oslo kommune lager jo offisiell statistikk på dette. Tilgjengelig på internett, bare google Oslo Kommune statistikkbanken. På den verste skolen er 1 av 30 elever etnisk norsk.

AnonymBruker
Skrevet

Og det har du fått. Så nå nytter det ikke å prøve å benekte den realiteten i hvert fall. 

At ikke dere SV-tanter skjems. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor i all verden tar du dette fra?  Mine barn har gått i barnehage og skole hvor over 50% av barna hadde innvandrerbakgrunn (en del av dem hadde foreldre som var født her i landet).  barna mine er nå blitt unge voksne og har fremdeles gode venner med bakgrunn fra Pakistan, India, Eritrea, Chile og Vietnam (+ Polen og Sverige, men det sikkert ikke utenlandsk nok...), og de har selvfølgelig norske venner også.   Jeg er veldig fornøyd med mine barns oppvekstsvilkår og tenkte aldri på å flytte et annet sted før de skulle begynne på skolen.  De har lært masse om andre lands kultur/ tradisjoner/ religion, og de har lært at mennesker er mer like enn ulike uansett hvor de kommer fra. 

Anonymkode: b7bab...93f

Det er alt for få mennesker som deg... ❣️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ved 51 av Oslos 136 barne- og ungdomsskoler er minoritetsspråklige elever i flertall. Ved ni av grunnskolene har over 90 prosent av barna et annet morsmål enn norsk. Ytterligere ti skoler har mellom 80 og 90 prosent minoritetsspråklige elever.

https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/6jpyj8/skolene-der-minoritet-er-majoritet

Selvfølgelig skjønner du ikke problemet! Du er barnløs og bryr deg ikke om fremtiden.  

Skriver Norge, ikke Oslo 😉 Jeg har fem barn så absolutt ikke barnløs 😂 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal man drive integrering når det nesten ikke finnes noen med kulturell bakgrunn fra Norge på skolen eller i området? Det er ikke så mye som skal til før det danner seg parallellsamfunn hvis det knapt finnes noen som står opp for verdier som likestilling og frihet fra religion. Hijabbruken har eksplodert de siste årene, særlig blant unge, og nå også utenfor Oslo.

Anonymkode: 25ffc...382

Seriøst? Folk her inne er syke!!

AnonymBruker
Skrevet

Og det har du fått. Så nå nytter det ikke å prøve å benekte den realiteten i hvert fall. 

At ikke dere SV-tanter skjems. 

Hva har jeg fått? Denne tråden er merkelig, tenk at vi i 2021 tenker sånn her 🙄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva har jeg fått? Denne tråden er merkelig, tenk at vi i 2021 tenker sånn her 🙄

Du har fått dokumentasjon på at det er en rekke skoler i Norge hvor det knapt er etniske nordmenn, slik som du ba om. Oslo er som kjent en by i Norge, det er faktisk landets hovedstad. 

Jeg må si du fremstår som utrolig lite intelligent og reflektert. Vet du for eksempel hvordan det ser ut i store områder av Sverige nå? Sikkert ikke. 

• Liker 9
Skrevet

Jeg ville ha byttet skole. Gikk selv på en barneskole der 70% av klassen bestod av innvandrere. Var fint på selve skolen, men ble ensomt etter skoletid, mye fordi flertallet av jentene ikke fikk lov av foreldrene sine å finne på ting etter skoletid. Glemmer ikke da jeg inviterte alle jentene i klassen til bursdagsselskapa og kun en jente fra klassen fikk lov til å møte opp. 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...