Gå til innhold

Datter begynner i 1. klasse med 70-80% innvandrere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og hva om de er ikke etnisk norske? Hva har det å si? Stiller du krav til dattera di at hun må ha kun norske venner? 

Dere som ville byttet skole, tenker dere om hvordan barna i klassen måtta føle om de får vite at de er ikke gode nok til å være venner med nordmenn? 

Anonymkode: f43f2...028

Ikke nødvendig å lage drama ut av sannheten. 

70-80% gjør MYE med miljøet. 

Anonymkode: 3292d...8e8

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da blir de lite inkluderende. 

Det høres ut at mange av mammaer her gjør samfunnet lite inkluderende. 🙄

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke nødvendig å lage drama ut av sannheten. 

Hva er sannheten, da? At innvandrere er ikke gode nok? 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Går sikkert helt fint… Datteren min går på en skole med flest etniske norske, men i hennes vennegjeng er det kun hun og en annen ei som er etnisk norsk. Resten er utenlandske, eller har utenlandske foreldre. Om noe så er det mer lærerikt å ha venner på tvers av kulturer. 

Anonymkode: 41330...012

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Fremmedfrykt.

Anonymkode: 0dd90...1a3

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Klart det går bra, men dere må jo ha skjønt at det ville bli slik. Husk at det er voksne som står for fordommer, barna ser kompiser og vennskap :hjerte:

Anonymkode: 4a826...9a6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det går nok fint. Hilsen Ola 🙂

image.png.627484aa38b6e7616f997c939daf1218.png

Anonymkode: e2983...a9c

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
Passpartou skrev (9 minutter siden):

Problemet med barndomsvenner av en annen kultur, er at dette i liten grad blir livslange venner. De forsvinner inn i egne etniske nettverk når de blir tenåringer og eldre. Dette er mine døtres erfarning, og erfaringen til andre norske jeg kjenner som er oppvokst i svært multikulturelle strøk i Oslo.

Dette er det eneste oppegående argumentet her. 

Anonymkode: d4fbf...676

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Passpartou skrev (8 minutter siden):

Problemet med barndomsvenner av en annen kultur, er at dette i liten grad blir livslange venner. De forsvinner inn i egne etniske nettverk når de blir tenåringer og eldre. Dette er mine døtres erfarning, og erfaringen til andre norske jeg kjenner som er oppvokst i svært multikulturelle strøk i Oslo.

Vi er jo ganske mange som har vokst opp i klasser med omtrent bare etnisk norske eller bare etnisk norske barn som har null kontakt med barndomsvennene våre etter at vi gjorde unna grunnskolen.. 

Mine venner fikk jeg som voksen i ulike jobber og etter at jeg fikk barn. 

Anonymkode: ad42b...1cd

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Det handler ikke om fremmedfrykt når det gjelder muslimer. Alt de står for er blitt kjent og nært etter hvert. Noe er greit, noe er absolutt ikke greit. Kommer veldig an på personene. 

Anonymkode: 5906a...1ec

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært annerledes om de aktuelle barn var fra Sverige, Danmark og Finland? Eller er det problemet at barna kommer akkurat fra Polen og Afrika og det er så ille at dere må redde barna deres i en annen skole? Frykt og hysteri på grunn av barn.... 

Barn som tidligvis er ikke gode nok for deres barn. 

Maken til norske Karen. Folk som dere gjør meg kvalm. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi er jo ganske mange som har vokst opp i klasser med omtrent bare etnisk norske eller bare etnisk norske barn som har null kontakt med barndomsvennene våre etter at vi gjorde unna grunnskolen.. 

Mine venner fikk jeg som voksen i ulike jobber og etter at jeg fikk barn. 

Anonymkode: ad42b...1cd

Men veldig mange får også livslange venner på barneskolen. I det minste så vil man at barna skal ha en lettere overgang når de skal over på ungdomsskolen, da er det greit å ha venner fra barneskolen som springbrett. Det må være utrolig sårt å bli satt til side fordi man ikke har røtter fra samme hjemland eller kultur. 

Jeg ser mange unge jentegjenger i Oslo hvor ca. 80% er etnisk norske og 20% er tydelig utenlandske, men jeg tror aldri at jeg har sett motsatt 

Anonymkode: b47b6...6e7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min gikk i første klasse med kun 2 etniske nordmenn, han og en gutt til. Det gikk veldig bra, var rolig og fin klasse og gode lærere, bortsett fra han ene nordmannen som ødela for de fleste 😂

Nå går han i en klasse med 2 innvandrere. Kjempe fin klasse og hyggelig elever, men jeez å bråkete. Har vært mye trøbbel med klassen. 

Jeg tenker det kan gå alle veier. 

Anonymkode: 7e9fc...3af

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det handler ikke om fremmedfrykt når det gjelder muslimer. Alt de står for er blitt kjent og nært etter hvert. Noe er greit, noe er absolutt ikke greit. Kommer veldig an på personene. 

Anonymkode: 5906a...1ec

slik er det vel med alle? maaange etniske nordmenn også som står for verdier jeg personlig mener er helt på trynet og uakseptabelt, men de fleste er jo greie. slik er det også med muslimer akkurat som med jøder, kristne, hinduer og alle andre folkegrupper. tenker jeg da :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Barn er heldigvis "fargeblinde". Om ikke foreldre har forgiftet dem med masse fordommer. 

Anonymkode: 8cc13...eea

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hadde det vært annerledes om de aktuelle barn var fra Sverige, Danmark og Finland? Eller er det problemet at barna kommer akkurat fra Polen og Afrika og det er så ille at dere må redde barna deres i en annen skole? Frykt og hysteri på grunn av barn.... 

Barn som tidligvis er ikke gode nok for deres barn. 

Maken til norske Karen. Folk som dere gjør meg kvalm. 

I Skandinavia har vi de samme verdiene. Det kan ikke sies om folk fra Asia. De har sine verdier som ofte går på tvers av våre.

Anonymkode: 89be4...32f

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

TS her. Nå er ikke det så enkelt pga øknomi. Alle nærskolene her er har ontrent samme fordeling. Evt. må vi flytte ganske langt vekk fra Oslo.

Anonymkode: 025ab...be0

Allikevel blir dere overrasket over dette? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror dere dette går bra? Er bekymret for om hun kommer til å få noen venner, når så mange ikke er norske.

Anonymkode: 025ab...be0

Ja det tror jeg! Har selv en datter som skal starte på en skole hvor se fleste er fra invandrere foreldre men vi er positive da skolen er en av norges beste skoler. Og har gjort det meget bra.

Anonymkode: 63a2a...3ea

• Liker 2
Skrevet

(Ikke helt det som spørres etter, men da jeg var liten, 2-5 år, så var de første jeg ble kjent med i statene en jødisk gutt og en fra Libanon. Jeg gikk i barnehage i Tyskland og i engelsk barnehage i Trondheim og der var min beste venninne fra Libanon. Jeg vil ikke si det var et problem for å si det sånn :sleep: )

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I Skandinavia har vi de samme verdiene. Det kan ikke sies om folk fra Asia. De har sine verdier som ofte går på tvers av våre.

Anonymkode: 89be4...32f

det er jo absolutt ikke alle i Norge og Skandinavia som har de samme verdiene? jeg er vokst opp med kristenkonservativ familie på farssiden, og jeg er absolutt ikke enig i mye av det de står for. det samme gjelder for politiske meninger, en fra SV og en fra FrP vil neppe være enige om at de har samme verdier kun fordi de er født i samme land og har samme etnisitet. dette er fordommer uten rot i virkeligheten.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...