AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #201 Skrevet 17. juli 2021 Søk plass på St. Sunniva (sikkert fullt), eller flytt ut av Oslo sentrum. Anonymkode: ec748...aab 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #202 Skrevet 17. juli 2021 1 fordel er det ved 70-80% innvandrer-elever. Man slipper å arrangere juleverksted. Anonymkode: 7110e...787 3
Jdz Skrevet 17. juli 2021 #203 Skrevet 17. juli 2021 Gjest Passpartou skrev (På 14.7.2021 den 16.05): Problemet med barndomsvenner av en annen kultur, er at dette i liten grad blir livslange venner. De forsvinner inn i egne etniske nettverk når de blir tenåringer og eldre. Dette er mine døtres erfarning, og erfaringen til andre norske jeg kjenner som er oppvokst i svært multikulturelle strøk i Oslo. Gjelder ikke det barndomsvenner generelt? Jeg har ikke kontakt med noen jeg gikk på barne- og ungdomsskolen, uavhengig av etnisitet. 1
Gjest Skogsalv Skrevet 17. juli 2021 #204 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 14.7.2021 den 15.46): Tror dere dette går bra? Er bekymret for om hun kommer til å få noen venner, når så mange ikke er norske. Anonymkode: 025ab...be0 Det kommer til å gå bra. Barn er barn 🙂 Dere bor jo i en smeltedigel av en by,så for barnets del er det jo en tidlig introduksjon til det virkelige miljøet hun vokser opp i. Det gir henne innsikt og verdier hun ellers ikke ville fått,dersom dere velger noe annet. Miljøet for å inkludere i en klasse, er annerledes nå enn da vi vokste opp på 80- 90 tallet. Lærerne har flere redskap. Det eneste som jeg kan tenke meg er at dere som foreldre ikke får like stor grad av kontakt med andre foreldre i klassen. Det er de voksne,som har en vei å gå.
true aspie Skrevet 17. juli 2021 #205 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 14.7.2021 den 15.46): Tror dere dette går bra? Er bekymret for om hun kommer til å få noen venner, når så mange ikke er norske. Anonymkode: 025ab...be0 Er da bra med multikultur?
Realverdien Skrevet 17. juli 2021 #206 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 14.7.2021 den 20.49): Her var det en god blanding av rasistiske kommentarer og romantisering av multikulturelle skoler, gitt. Som leder på en av disse skolene med ca 40% ikke-etnisk-norske-barn, kan jeg si: Vi opplever ikke mer bråk/uro med innvandrerelever. De er snille og greie barn som leker fint med etnisk norske barn på skolen. Anonymkode: ea5b5...454 Haha. Nå fikk jeg meg en god latter. Som tidligere elev på en slik skole, samt lærer, så kan jeg si at du tar feil. Vold i Osloskolen – Siste nytt – NRK Disse nabolagene tømmes for beboere med norsk bakgrunn (aftenposten.no) Som leder i Osloskolen er du kontraktforpliktet til å dekke over hvor mislykket Oslo Kommune er når det kommer til skolen. Oslo-rektorer belønnes for elevresultater – VG "Arbeidskontrakten viser at rektorene også får karakter etter hvor lojale de er til fattede vedtak." Dere lønnes altså etter hvor stor grad dere lyver om de faktiske forhold. Alle som har bodd i Oslo vet hvor uærlige ledelsen i Osloskolen er. Evt er du fagleder/inspektør som ikke vet/forstår bedre, når du drar fram vedtak om språkopplæring som den viktigste delen av læringsmiljøet. Det er en grunn til at selv SV'erne rømmer med barna sine til andre skoler, uansett hvor dårlig det ser ut politisk. SV-topp busser sønnen til vestkanten (aftenposten.no) Det er en grunn til at folk flytter fra skoler med høy andel innvandrere. Men den klarer ikke du å hoste opp, det vet vi begge to. 5
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #207 Skrevet 17. juli 2021 Hvor var no den oversikten over innvandrere per skole i Oslo blitt av? Er den tilgjengelig på Internett noe sted? Anonymkode: b1e1d...72f
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #208 Skrevet 17. juli 2021 Skjønner ikke hvorfor dere gidder å svare dem som maser om toleranse og inkludering, de er jo like fjerne som demente kjerringer. Anonymkode: ccc43...df6 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #209 Skrevet 17. juli 2021 Jdz skrev (3 timer siden): Gjelder ikke det barndomsvenner generelt? Jeg har ikke kontakt med noen jeg gikk på barne- og ungdomsskolen, uavhengig av etnisitet. Vil vel tro at majoriteten av folk har kontakt med minst 1 barndomsvenn. Anonymkode: b1e1d...72f
Klossmajor Skrevet 17. juli 2021 #210 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvor var no den oversikten over innvandrere per skole i Oslo blitt av? Er den tilgjengelig på Internett noe sted? Anonymkode: b1e1d...72f Sjekk lenken under og velg der Barnehage, skole og høyere utdanning > Grunnskolen > Andel minoritetsspråklige elever i grunnskolen https://statistikkbanken.oslo.kommune.no/
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #211 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 14.7.2021 den 15.46): Tror dere dette går bra? Er bekymret for om hun kommer til å få noen venner, når så mange ikke er norske. Anonymkode: 025ab...be0 Vi bor et sted hvor det er mange barn som ikke er etnisk norske. Ikke 70-80%, men kanskje ca 40. I klassen til sønnen min er det 10 gutter, av disse er 6 etnisk norske, 1 fra Fillipinene, 1 fra Afghanistan, 1 fra Somalia og 1 fra et annet afrikansk land. Foreløpig er vennskapene på tvers av kulturer og bakgrunn. Vennskap med folk fra andre kulturer , kan også fungere opp i ungdomstiden, jeg hadde flere kompiser med en annen bakgrunn enn meg selv(bor på samme sted jeg selv vokste opp). Det som ofte kan bli utfordrende er at mange, og da spesielt muslimer, har en del regler som de må ta hensyn til i hverdagen. Som å be 5 ganger om dagen, ikke spise svin, alt kjøtt må være halal ikke drikke alkohol, ramadan en måned hvert år. Alle disse begrensningene disse har, påvirker jo også deres etnisk norske venner. Dette kan være utfordrende. Anonymkode: 7eb31...f99 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #212 Skrevet 17. juli 2021 Med flertall muslimer så blir barna utsatt for diskriminering og dominans vold...dessverre. Anonymkode: 1404f...a0c 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #213 Skrevet 17. juli 2021 En fordel med en slik skole er at det blir enkelt å velge representanter til FAU og klassekontakt. Det blir dere og de to-tre-fire andre norske i klassen som må rulere. For jeg har enda ikke opplevd en eneste fremmedspråklig som har meldt seg til dette etter ganske mange år med barn på skole. Som regel møter de ikke opp på foreldremøter engang. Anonymkode: 128cc...60a 4
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #214 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 14.7.2021 den 17.08): Raisistisk Anonymkode: 77d26...c0a Anonymkode: 89be4...32f
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #215 Skrevet 17. juli 2021 Dette kommer fra en ikke-vestlig annengenerasjonsinnvandrer som er født og oppvokst i Oslo. Mine foreldre som er og var ressurssterke valgte å sende meg og min søster på privatskole, fordi vi hadde lite til felles med de andre innvandrerne i nabolaget og på dem lokale skolen. Jeg begynte der i første klasse og mine foreldre opplevde at jeg begynte å banne og snakke nedsettende om andre kulturer på morsmålet. Dette var holdninger som overholde ikke hørte hjemme hos oss, og de visste ikke hvor det kom fra før de møtte enkelte av foreldrene i klassen min. Det toppet seg da jeg hadde lyst til å bruke hijab i 3. Klasse (vi er ikke muslimer). De valgte å ha meg og søsteren min på privatskole. Og de sier den dag i dag at det var den beste investeringen de noen gang gjorde. Så jeg sier av personlig erfaring, bytt skole. Dette er som sagt så godt som umulig, da kapasiteten er full på alle skoler og barn fra nærmiljøet har første rett. Så det beste rådet mitt er privatskole eller flytte til ett området med mer mangfold. Ja, du leste riktig. Mangfold er i følge definisjonen, folk fra ulike bakgrunner og miljøer samlet på ett sted. Det kan ikke kalles mangfold når det er en konsentrasjon av ressurssvake innvandrere med ganske like holdninger, konsentrert på ett sted. Det er ikke mangfold, det er rett og slett segregering. Anonymkode: 0ef48...ecc 7
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #216 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 14.7.2021 den 21.26): Støtter SIAM mange her eller? Hadde ALDRI byttet skole om det var tilfellet med mine barn! Kultur, etnisitet og farge har da ingenting å si! Anonymkode: 2c994...36c Så at norske barn blir mobbet for å ha salami på brødskiva, eller at innvandrergutter kjefter på innvandrerjenter for å ikke bruke hijab har ingenting å si? Anonymkode: 7eb31...f99 4
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #217 Skrevet 17. juli 2021 Klossmajor skrev (1 time siden): Sjekk lenken under og velg der Barnehage, skole og høyere utdanning > Grunnskolen > Andel minoritetsspråklige elever i grunnskolen https://statistikkbanken.oslo.kommune.no/ Tusen takk, denne er svært nyttig for oss som ikke er fra byen. Anonymkode: b1e1d...72f
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #218 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 14.7.2021 den 22.45): Det er ikke bare innvandring som er problemet, men også at kvinner har stemmerett? Skjønner. En av fordelene med min (innvandrertette) bydel er at jeg slipper menn med slike holdninger. Bli på bygda, du. Mvh. kvinne 34 Anonymkode: 1f8ba...9a9 Nå er det vel mange av disse landene hvor disse innvandrerne kommer fra opprinnelig, hvor kvinner ikke har stemmerett... Det er jo det som er ironisk, at mange kvinner er for innvandring fra land hvor kvinner mangler grunnleggende rettigheter, blant annet stemmerett... Anonymkode: 7eb31...f99 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #219 Skrevet 17. juli 2021 Klossmajor skrev (2 timer siden): Sjekk lenken under og velg der Barnehage, skole og høyere utdanning > Grunnskolen > Andel minoritetsspråklige elever i grunnskolen https://statistikkbanken.oslo.kommune.no/ Wow, helt oppe i 97% på Granstangen skole. Anonymkode: bc970...5e7
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #220 Skrevet 17. juli 2021 Det er ingen behov for å flytte, dette er kun en forsmak på hvordan resten av Norge vil se ut når hun blir 50 år. Anonymkode: d8cb8...acb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå