Haniel Skrevet 14. juli 2021 #141 Skrevet 14. juli 2021 Kommer til å gå så bra skal du se. Hurra for mangfold! ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #142 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det kommer an på sammensetningen. Er det elever fra alle verdenshjørner er det ikke noe problem. Er 80% av klassen muslimer bør du tenke deg godt om. Da vil hun vokse opp med andre moralnormer enn det som er typisk vestlige verdier, «Jeg skulle ønske jeg var jomfru. Men det er for sent nå» (dagbladet.no) Anonymkode: 6339c...3af Hvor i Norge finner du skoler med 80% muslimer? Dette høres ut som fake news. Jeg bor i Groruddalen, og her er det en del muslimer, noen katolikker, noen hinduister, noen buddhister, noen lutheranere, samt noen med tilknytninger til veldig smale religioner jeg knapt hadde hørt om tidligere. Og jeg gidder ikke engang å ta diskusjonen om muslimske «moralnormer» med deg, men de muslimske barna skiller seg slett ikke negativt ut. Anonymkode: 1f8ba...9a9 4
Nowayback Skrevet 14. juli 2021 #143 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tror dere dette går bra? Er bekymret for om hun kommer til å få noen venner, når så mange ikke er norske. Anonymkode: 025ab...be0 Innvandrere er et vidt begrep. Er det svensker og dansker blir ikke kulturforskjellene så store. En balanse er alltids greit, men slik jeg ser det blir norske barn like fort venner med barn fra Somalia, Sudan eller Irak, som barn fra Norge og andre europeiske land. Det er ikke skolens feil at nordmenn lager for få barn, i alle fall.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #144 Skrevet 14. juli 2021 Barn er barn og selvfølgelig får hun venner. Hun kommer til å ha bestevenner, hun kommer til å krangle, hun kommer til å føle alt er urettferdig og hun kommer til å le. Du kommer til å møte foreldre som vil irritere deg vanvittig og du vil møte ressurssterke foreldre. Alt dette går ikke på en hudfarge eller religion. Dette går på at vi er et samfunn i endring og det er oss, og ikke vi og dem. Vær glad din datter ikke skal gå i klassen med mange av de son har svart i denne tråden. Lærere som jobber på skoler med høy andel flerkulturelle elever sitter også med en kunnskap og kjenner "fellene". Anonymkode: 2923b...762 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #145 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Blei kjent med min bestevenninne, av pakistansk opphav, på ungdomsskolen. Vi er fremdeles venninner etter snart 25 år. Kjekt å ha venner som har fulgt en gjennom oppveksten. Det er som oftest ikke sånn at alle rotter seg sammen mot de norske. Polakker, somaliere og marokkanere har like lite til felles med hverandre. Se det positive i det: Kanskje mindre drikkepress og liggepress etterhvert, og mindre idealisering av rølpete rosabloggere og realitykjendiser. Anonymkode: b01b8...e2f Veldig godt poeng! Anonymkode: 1f8ba...9a9 1
Adara Skrevet 14. juli 2021 #146 Skrevet 14. juli 2021 Husker jeg var på ferie i nord Afrika, lekte hele tiden med ei som ikke snakket norsk, men arabisk. Jeg snakker ikke arabisk. Kjæresten min fortalte om engang han var på ferie i Spania, der ble han bestevenner med en russer selv om de ikke forstod hverandre. Jeg tror du må unngå å tenke for mye på det, det er nok mest de voksne dette er vanskelig for. 2
Målvakt Skrevet 14. juli 2021 #147 Skrevet 14. juli 2021 Haniel skrev (19 minutter siden): Kommer til å gå så bra skal du se. Hurra for mangfold! ❤️ Så enig ❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #148 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ganske sykt i utgangspunktet at store områder i Oslo og andre steder i landet har en stor majoritet av barn med innvandrerbakgrunn. Hvordan tror SV-tantene at det vil bli i framtiden? Klarer man å legge sammen 2+2? Dette er det stort sett kvinner som har stemt fram så nå får man karma i fleisen. Anonymkode: 4afe6...34d Det er ikke bare innvandring som er problemet, men også at kvinner har stemmerett? Skjønner. En av fordelene med min (innvandrertette) bydel er at jeg slipper menn med slike holdninger. Bli på bygda, du. Mvh. kvinne 34 Anonymkode: 1f8ba...9a9 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #149 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke bare innvandring som er problemet, men også at kvinner har stemmerett? Skjønner. En av fordelene med min (innvandrertette) bydel er at jeg slipper menn med slike holdninger. Bli på bygda, du. Mvh. kvinne 34 HAHAHA ja innvandrere fra midtøsten er jo kjent for å være ekstremt positive til kvinnelig stemmerett og likestilling generelt. Er det mulig... Vel, vel. Vi snakkes om 10-20 år. Anonymkode: 4afe6...34d 5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #150 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hvor i Norge finner du skoler med 80% muslimer? Dette høres ut som fake news. Jeg bor i Groruddalen Ikke snakk om at du bor i Groruddalen. Du bor vel i en eller annen blendahvit bygd og aner ikke hva du snakker om. Hilsen Oslo-beboer. Anonymkode: 4afe6...34d 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #151 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke snakk om at du bor i Groruddalen. Du bor vel i en eller annen blendahvit bygd og aner ikke hva du snakker om. Hilsen Oslo-beboer. Anonymkode: 4afe6...34d Deg gjør jeg. Sitter i leiligheten min på Furuset as we speak. Men du har kanskje ikke så god kjennskap til dette området? 😅 Anonymkode: 1f8ba...9a9 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #152 Skrevet 14. juli 2021 du kan jo se en stund hvordan det går. husker jeg hadde mange venner når jeg var ung som hadde innvandrerbakgrunn, men ingen tenkte noe over det. Derimot hvis det viser seg å påvirke ungen din på litt 'feil' måte kan man jo revurdere 🤷♀️ Anonymkode: 234fd...476 1
Gjest Passpartou Skrevet 14. juli 2021 #153 Skrevet 14. juli 2021 (endret) Ifølge offisielle tall fra Oslo kommune, er det nå 14 grunnskoler som har over 80% fremmedspråklige elever. Det mest ekstreme er Granstangen skole med 97% fremmedspråklige. Ville holdt meg langt unna disse skolene med over 80%: Granstangen skole Haugenstua skole Vahl skole Furuset skole Mortensrud skole Haugen skole Rommen skole Bjørndal skole Bjørnholt ungdomsskole Tokerud skole Lutvann skole Lindeberg skole Linderud skole Lofsrud skole Endret 14. juli 2021 av Passpartou
Målvakt Skrevet 14. juli 2021 #154 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ikke snakk om at du bor i Groruddalen. Du bor vel i en eller annen blendahvit bygd og aner ikke hva du snakker om. Hilsen Oslo-beboer. Anonymkode: 4afe6...34d Liker at du er anonym når du svarer sånn 😅 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #155 Skrevet 14. juli 2021 Passpartou skrev (Akkurat nå): Ifølge offisielle tall fra Oslo kommune, er det nå 14 grunnskoler som har over 80% fremmedspråklige elever. Ville holdt meg langt unna disse: Granstangen skole Haugenstua skole Vahl skole Furuset skole Mortensrud skole Haugen skole Rommen skole Bjørndal skole Bjørnholt ungdomsskole Tokerud skole Lutvann skole Lindeberg skole Linderud skole Lofsrud skole Problemet er? Anonymkode: 2c994...36c
Gjest Passpartou Skrevet 14. juli 2021 #156 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Problemet er? Anonymkode: 2c994...36c Du ser ingen problemer med at det knapt finnes etnisk norske barn på en grunnskole i Norge?
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #157 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hvor i Norge finner du skoler med 80% muslimer? Dette høres ut som fake news. Tja, Fjell i Drammen f.eks? Nå er det mange år siden jeg gikk der da, men vi var 4 norske i klasse på 30 elever på ungdomsskolen. Naturfagslæreren var fra Vietnam og snakket så dårlig norsk at vi ikke fikk med oss noenting🤣. Ekstremt mye av undervisningen generelt i alle fag var dårlig, da mye av tiden gikk på å få de utenlandske til å forstå pensum. Norsklæreren vår var rå da, det skal han ha. Skolemiljøet var greit, men det var åpenbare grupperinger og mye rasisme i alle retninger. Jeg personlig hadde ingen problemer med å få venner (både norske og ikke norske). Men vi valgte å flytte, pga. Språkproblemene til mine medelever i undervisningen. Anonymkode: 45827...2e1 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #158 Skrevet 14. juli 2021 Passpartou skrev (3 minutter siden): Du ser ingen problemer med at det knapt finnes etnisk norske barn på en grunnskole i Norge? Riktig, så fortell meg problemet,,, Anonymkode: 2c994...36c
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #159 Skrevet 14. juli 2021 Dere bor jo der. Hva med å spørre naboene dine, foreldrene i barnehagen, sjekke sammensetningen («innvandrere» kan være så mangt), dere må jo ha dannet dere et inntrykk av demografien? Har hun ikke venner nå? Tror du vennene hennes må være 100% norske for å bli venner og hvorfor det? I så fall vil det jo ikke gå bra. Jeg nekter å tro at du er bekymret og spør MEG, en fremmed som ikke bor der dere bor, om din datter vil få venner. «Innvandrere…..». På mine barns skoler er det ca.50% «snakker et annet språk enn norsk hjemme»(som er registreringen som blir gjort), og det går aldeles utmerket med å få seg venner blant begge kategorier barn. Anonymkode: ec627...441
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #160 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Deg gjør jeg. Sitter i leiligheten min på Furuset as we speak. Men du har kanskje ikke så god kjennskap til dette området? 😅 Joda, det har jeg. Skulle tro at du visste at det er drøssevis av skoler i området hvor det knapt er etnisk norske. Men forklaringen er jo at du er barnløs. Anonymkode: 4afe6...34d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå