AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #1 Skrevet 14. juli 2021 Jeg er i midten av 30 årene, har hus, bil og fast jobb. Har to barn annenhver uke (skilt med barefar på det 6 året)og har sunne interesser. Jeg får høre jeg er pen, empatisk og omsorgsfull. Men jeg har et problem og det er at jeg går år ut og år inn uten å finne en stabil mann som er ute etter noe seriøst.. Jeg har gått på så sinnsykt mange smeller hva gjelder menn, at jeg nå begynner å tenke at et normalt samliv med en snill mann, ikke er ment for meg. Jeg har innsett at jeg har et tiltrekningsmønster som er litt uheldig, da pga en uheldig oppvekst med famileproblematikk/vold og rus. Jeg har avsluttet et par år med samtale/traume behandling for å få bearbeidet dette og trodde jeg nå hadde en lysere fremtid. Med godt håp, kastet jeg meg uti datingverden igjen, med det resultatet at jeg igjen treffer menn som er "utilgjengelige". Med det mener jeg at de har issues ift at de er nysingle, har mentale problemer, bare ute etter sex, følelsesmessig avstumpa, er aggressive m.m. Nytt for meg nå, er at jeg har nulltoleranse for tull og blir rett og slett forbanna når jeg etterhvert oppdager at jeg er tilbake på samme spor som før.. Jeg kan rett og slett bli ufin og si akkurat hva jeg tenker og føler om den jeg da har møtt. Noe som resulterer i "drama" , samt at det overhodet ikke gagner meg og jeg blir sett på som den med issues, noe jeg også skjønner jeg har mtp min reaksjon. Jeg klarer bare ikke trekke meg unna, takke for meg på en pen måte og kutte kontakten uten noen konfrontasjon. Jeg går inn i nye bekjentskaper med håp og godt mot, og blir forferdelig skuffa når jeg innser at det aldeles ikke er liv laga. Er det flere med samme problematikk? Og noen med noen gode råd for hvordan jeg kan endre mønsteret mitt og åpne opp for å møte en mann med livet på stell? Anonymkode: aeef9...cd5 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #2 Skrevet 14. juli 2021 Du er dame, senk kravene dine litt så skal du se at det er lett å få en mann Anonymkode: 28853...047 5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #3 Skrevet 14. juli 2021 Følger denne tråden da jeg er litt i samme situasjon selv. Dame på 36 her. Anonymkode: 15b92...1cd 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #4 Skrevet 14. juli 2021 Den eneste du kan forandre er deg selv. Å lage mye drama om du treffer menn som ikke matcher det du ønsker er jo ingen vits i. Anonymkode: 71c54...c1b 12
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #5 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du er dame, senk kravene dine litt så skal du se at det er lett å få en mann Anonymkode: 28853...047 Ja, og det føler jeg at jeg gjør også. Jeg har ikke så mange krav annet enn at vi må ha god kjemi, være tiltrukket og at han har ting på stell i livet og ferdig med tidligere forhold. Anonymkode: aeef9...cd5 7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #6 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Den eneste du kan forandre er deg selv. Å lage mye drama om du treffer menn som ikke matcher det du ønsker er jo ingen vits i. Anonymkode: 71c54...c1b Nei det er ikke hensiktsmessig i det hele tatt, vet det🙈 ts. Anonymkode: aeef9...cd5 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #7 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Følger denne tråden da jeg er litt i samme situasjon selv. Dame på 36 her. Anonymkode: 15b92...1cd Vil du fortelle litt rundt den situasjonen du er i? Ts Anonymkode: aeef9...cd5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #8 Skrevet 14. juli 2021 Kanskje finnes det ting i måten du reagerer på som ikke er bra, men skal du jobbe med noe, så må det jo være tiltrekningsmønsteret, slik at du treffer en annen type menn i utgangspunktet. Hvis du har bodd her på KG en stund, så ser du at du ikke er alene, uansett type bagasje du har. Å finne en kjæreste er ikke lett. Dagens samfunn og datingkultur, har skapt et større gap mellom de krav og forventninger begge kjønn har til å finne noen. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du er dame, senk kravene dine litt så skal du se at det er lett å få en mann Anonymkode: 28853...047 Det ender trolig opp med en mann hun ikke er tiltrukket av, som attpåtil bare er ute etter å ligge rundt, slik han mener å fortjene, pga at de over ham i næringskjeden gjør det. Anonymkode: d494c...7ce 7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #9 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du er dame, senk kravene dine litt så skal du se at det er lett å få en mann Anonymkode: 28853...047 Jeg er ikke ts. Men hvis jeg skal senke kravene lavere enn omtrent min alder, mulig å snakke med, forsørger seg selv og ferdig med tidligere forhold, ja da er jeg heller alene. Anonymkode: bdc40...21b 21
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #10 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg klarer bare ikke trekke meg unna, takke for meg på en pen måte og kutte kontakten uten noen konfrontasjon. Jeg går inn i nye bekjentskaper med håp og godt mot, og blir forferdelig skuffa når jeg innser at det aldeles ikke er liv laga. Dette er et stort problem. Du går inn i relasjoner med for mye håp og glede og blir så veldig skuffet. Jeg har vært der selv. Mitt råd er å tenke at er han en bra mann så fint, men ser jeg masse røde flagg som trigger gamle mønster hos meg, så går jeg. Du må ikke ønske deg en kjæreste SÅ sterkt, du må kunne gå fra det eller ta avstand etter de første gjenkjennelige tegnene på noen som ER utilgjengelig. Sannheten er at det ser man fort, mange overser de og håper at det skal Være noe annet enn det er. Vær ærlig og se at alle smellene kunne du se komme fra dag en, du bare ønsket at NÅ, denne gang... Våkn opp og start å jobbe med deg selv og ikke avhenig av en partner som du kan endre. Sannheten er at når man overser klare tegn på at mannen ikke vil, og man likevel kjører på, så tror man jo at man kan endre noe her. Anonymkode: e1f2f...934 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #11 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Kanskje finnes det ting i måten du reagerer på som ikke er bra, men skal du jobbe med noe, så må det jo være tiltrekningsmønsteret, slik at du treffer en annen type menn i utgangspunktet. Hvis du har bodd her på KG en stund, så ser du at du ikke er alene, uansett type bagasje du har. Å finne en kjæreste er ikke lett. Dagens samfunn og datingkultur, har skapt et større gap mellom de krav og forventninger begge kjønn har til å finne noen. Det ender trolig opp med en mann hun ikke er tiltrukket av, som attpåtil bare er ute etter å ligge rundt, slik han mener å fortjene, pga at de over ham i næringskjeden gjør det. Anonymkode: d494c...7ce +1 Man skal aldri senke kravene sine som dame. Det blir ikke bedre av det - aldri. Tvert i mot, du må antagelig bli enda mer kresen. Du må antageligvis også lære deg å bli venn med å leve alene. Som noen skriver her; det er veldig vanskelig å finne seg en partner for tiden. Det har oppstått en ukultur som ikke ganger noen av oss, hverken menn eller kvinner. Anonymkode: faa36...ca7 12
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #12 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Du er dame, senk kravene dine litt så skal du se at det er lett å få en mann Anonymkode: 28853...047 Gi meg en god grunn til at damer absolutt skal senke "kravene" sine? Anonymkode: 83c57...cdb 8
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #13 Skrevet 14. juli 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja, og det føler jeg at jeg gjør også. Jeg har ikke så mange krav annet enn at vi må ha god kjemi, være tiltrukket og at han har ting på stell i livet og ferdig med tidligere forhold. Anonymkode: aeef9...cd5 Alle disse tingene kan være både veldig beskjedne og helt ekstreme krav, alt ettersom. Har sett folk skrive lignende, og med litt spørsmål har det vist seg at han må være dritkjekk og supersjarmerende festens midtpunkt ("ha kjemi og være tiltrukket"), minst ha master, tjene 700k og opp og eie bolig og bil ("ting på stell") og ha slettet og blokkert alle ekser på Facebook og kvittet seg med alt av bilder og minner fra fortiden ("ferdig med tidligere forhold"). Andre kan mene at han skal se sånn passelig ok ut og være hyggelig, ha et ordnet forhold til egen økonomi (selv om han er ledig eller ufør og kanskje leier bolig), og ha ekser på vennelista, så lenge de ikke flørter og det er sjanse for at de finner tilbake til hverandre, og du mest er en ventepølse. Anonymkode: 75197...f14 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #14 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): +1 Man skal aldri senke kravene sine som dame. Det blir ikke bedre av det - aldri. Tvert i mot, du må antagelig bli enda mer kresen. Du må antageligvis også lære deg å bli venn med å leve alene. Som noen skriver her; det er veldig vanskelig å finne seg en partner for tiden. Det har oppstått en ukultur som ikke ganger noen av oss, hverken menn eller kvinner. Anonymkode: faa36...ca7 Ts her. Nei jeg kan ihvertfall ikke se at jeg kan senke de kravene jeg har nå, for det er helt elementære krav som må være på plass hvis det skal være liv laga. Jeg opplever at veldig mange av de jeg har møtt på min vei, møter meg på disse "kravene", i BEGYNNELSEN. De er helt klart ute etter det samme som meg, de er ferdige med tidligere forhold, virker ærlige og sympatiske menn med ting på stell. "Det er bare at, du skjønner, det dukket opp noe, må få ordnet opp i livet mitt, eksen"osv. I tillegg, klok av skade, så er jeg veldig skeptisk. Spør en del og graver kanskje litt for mye, og når det viser seg at ting aldeles ikke var så på plass som de ga uttrykk for i starten, da kommer verbale meg og sier tydelig i fra🙄Og jeg sitter da igjen som en dramadame. Vil jo ikke være sånn, men jeg sliter med å la vær, rett og slett. Anonymkode: aeef9...cd5 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #15 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle disse tingene kan være både veldig beskjedne og helt ekstreme krav, alt ettersom. Har sett folk skrive lignende, og med litt spørsmål har det vist seg at han må være dritkjekk og supersjarmerende festens midtpunkt ("ha kjemi og være tiltrukket"), minst ha master, tjene 700k og opp og eie bolig og bil ("ting på stell") og ha slettet og blokkert alle ekser på Facebook og kvittet seg med alt av bilder og minner fra fortiden ("ferdig med tidligere forhold"). Andre kan mene at han skal se sånn passelig ok ut og være hyggelig, ha et ordnet forhold til egen økonomi (selv om han er ledig eller ufør og kanskje leier bolig), og ha ekser på vennelista, så lenge de ikke flørter og det er sjanse for at de finner tilbake til hverandre, og du mest er en ventepølse. Anonymkode: 75197...f14 Jeg er ikke ute etter en mann som er superkjekk, festens midtpunkt eller tjener masse penger. Jeg ser etter en mann som jeg blir tiltrukket av, en som deler litt av de samme interessene som meg, at vi kommuniserer bra, er ærlig og at har orden i livet sitt. Det med ekser på fb, bryr jeg meg ikke om. Så lenge jeg vet at den relasjonen/e er avsluttet. Ikke er jeg ute etter en samboer eller gifte meg igjen heller. Jeg ser faktisk etter en som ser for seg en kjæreste, dele opplevelser sammen, reise, tilbringe kvelder sammen, trene sammen og sånne ting. Mao synes jeg ikke kravene er noe jeg kan justere ned på noe vis. Anonymkode: aeef9...cd5 10
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #16 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er et stort problem. Du går inn i relasjoner med for mye håp og glede og blir så veldig skuffet. Jeg har vært der selv. Mitt råd er å tenke at er han en bra mann så fint, men ser jeg masse røde flagg som trigger gamle mønster hos meg, så går jeg. Du må ikke ønske deg en kjæreste SÅ sterkt, du må kunne gå fra det eller ta avstand etter de første gjenkjennelige tegnene på noen som ER utilgjengelig. Sannheten er at det ser man fort, mange overser de og håper at det skal Være noe annet enn det er. Vær ærlig og se at alle smellene kunne du se komme fra dag en, du bare ønsket at NÅ, denne gang... Våkn opp og start å jobbe med deg selv og ikke avhenig av en partner som du kan endre. Sannheten er at når man overser klare tegn på at mannen ikke vil, og man likevel kjører på, så tror man jo at man kan endre noe her. Anonymkode: e1f2f...934 Takk for en fin kommentar, er mye riktig i dette😊. Ts Anonymkode: aeef9...cd5 2
K.B. Skrevet 14. juli 2021 #17 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er ikke ute etter en mann som er superkjekk, festens midtpunkt eller tjener masse penger. Jeg ser etter en mann som jeg blir tiltrukket av, en som deler litt av de samme interessene som meg, at vi kommuniserer bra, er ærlig og at har orden i livet sitt. Det med ekser på fb, bryr jeg meg ikke om. Så lenge jeg vet at den relasjonen/e er avsluttet. Ikke er jeg ute etter en samboer eller gifte meg igjen heller. Jeg ser faktisk etter en som ser for seg en kjæreste, dele opplevelser sammen, reise, tilbringe kvelder sammen, trene sammen og sånne ting. Mao synes jeg ikke kravene er noe jeg kan justere ned på noe vis. Anonymkode: aeef9...cd5 Høres ut som ca. alle andre Tinder tekster det der. Jeg ville fortalt mer om personligheten min, om jeg var deg. Når du er i date fasen, så kan du jo ikke regne med at det skal ordne seg etter et par dater. I tillegg har du jo to barn, for mange så er jo det en no-go sone. Forteller du disse tingene fra starten av? 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #18 Skrevet 14. juli 2021 Jeg syns ikke du skal senke kravene dine De er der av en grunn. Jeg hadde en del selv etter et forhold som endte stygt, og jeg er glad for at jeg hadde de "på plass" før jeg begynte å date. Det gjorde det enklere å være tro mot seg selv, og det man vet man trenger ut av et forhold. Hva med å ta en liten pause på noen måneder fra å aktivt date? Det høres ut som at du begynner å bli sliten av det, og stresset. Da har jeg mer tro på en pause. Bruk litt tid på deg selv. Kanskje finn en ny sosial hobby? Jeg fant mannen min via felles hobby, og det syns jeg var hyggelig, at vi har noe felles Jeg tenker også det er greit å vite at det er bedre å være alene og ha det greit, enn å være i et dårlig forhold. Det krever at du selv har det greit i hverdagen. Sørg for å passe godt på deg selv, for din egen del, ikke for en mann. Gjør ting du liker, tilbring tid med mennesker du er glad i. Ha det godt med deg selv, og jeg tror du da tiltrekker deg riktig type person. Slik var det for meg, og for flere jeg kjenner. Anonymkode: 2f552...17f 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #19 Skrevet 14. juli 2021 K.B. skrev (7 minutter siden): Høres ut som ca. alle andre Tinder tekster det der. Jeg ville fortalt mer om personligheten min, om jeg var deg. Når du er i date fasen, så kan du jo ikke regne med at det skal ordne seg etter et par dater. I tillegg har du jo to barn, for mange så er jo det en no-go sone. Forteller du disse tingene fra starten av? Jeg forteller om hvem jeg er, hva jeg ser etter, hva jeg kan tilby osv. Tenker at det å ha to barn annenhver uke som en dame i slutten av 30 årene, er helt normalt jeg? Jeg forteller selvsagt det ja😊 ts. Anonymkode: aeef9...cd5 5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #20 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg forteller om hvem jeg er, hva jeg ser etter, hva jeg kan tilby osv. Tenker at det å ha to barn annenhver uke som en dame i slutten av 30 årene, er helt normalt jeg? Jeg forteller selvsagt det ja😊 ts. Anonymkode: aeef9...cd5 Har det på samme måte som deg. Har ikke tenkt å senke krava hvertfall, heller det stikk motsatte 🤣 Nå skal jeg være single en stund. Lei av å oppdra mannfolk, - og jeg er 45. Anonymkode: de9bb...652 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå