AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #1 Skrevet 14. juli 2021 Hva gjør man når man når pappaen tar pappapermisjon som en ferie og nekter verken å sto opp om natta når babyen gråter eller skifte bleier noen gang? Anonymkode: 26f74...f63 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #2 Skrevet 14. juli 2021 Hvis man bor lenge fra slektninger og har ikke råd til betalt hjelp. Anonymkode: 26f74...f63
Lipyros Skrevet 14. juli 2021 #3 Skrevet 14. juli 2021 (endret) Da forklarer du hva det innebærer å være far og ha perm. Forstår han det fremdeles ikke får du vurdere om du kaster ut mannen og tar over permisjon Endret 14. juli 2021 av Lipyros skrivefeil 42
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #4 Skrevet 14. juli 2021 Er du i jobb når han har permisjon? Snakk med han, en god dialog kan løse mye👍🏻 Anonymkode: 5bfd1...458 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #5 Skrevet 14. juli 2021 Enten setter krav til han eller velger å gå? Ville prøvd å forklare og sette krav først. Hva gjør han på dagtid når du er på jobb? Jeg ville ikke ønsket å leve med en som ikke kan ta ansvar (men skjønner det er et vanskelig valg å ta når en har barn). Anonymkode: ae9bb...f86 7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #6 Skrevet 14. juli 2021 Er han ikke alene med babyen i permisjon når du er på jobb da? Må vel ta ansvar da vet du. Anonymkode: fc853...f27 5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #7 Skrevet 14. juli 2021 Hvor finner dere sånne ubrukelige mannfolk. Still tydelige krav. Det er begges barn. Skjerper han seg ikke ville jeg vurdert hele forholdet. Ser han ikke at du blir sliten og vil avlaste og hjelpe deg? Anonymkode: b4692...fb0 17
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #8 Skrevet 14. juli 2021 Blir helt matt over hvor udugelige mannfolk noen finner seg jeg altså. Hva skjer om du ikke er der da? Lar han bare babyen ligge å gråte i full bleie? Hadde seriøst revurdert forholdet med en mann som ikke tar ansvaret som far seriøst nok til å ta vare på sin egen baby 😬 Anonymkode: 5e0fa...9db 17
Glød Skrevet 14. juli 2021 #9 Skrevet 14. juli 2021 Man gjør det slutt nå, mens det er relativt enkelt, og tar over permisjonen selv. En slik mann kommer ikke til å forandre seg, og jo lengre du venter jo vanskeligere vil barnefordelingssaken bli. 19
Gjest BethD Skrevet 14. juli 2021 #10 Skrevet 14. juli 2021 Glød skrev (1 time siden): Man gjør det slutt nå, mens det er relativt enkelt, og tar over permisjonen selv. En slik mann kommer ikke til å forandre seg, og jo lengre du venter jo vanskeligere vil barnefordelingssaken bli. Enig
Sophie-Ann Skrevet 14. juli 2021 #11 Skrevet 14. juli 2021 Tar inn på hotell og overlater alt til far. Hvis det ikke funker, gå i fra han. 6
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #12 Skrevet 14. juli 2021 Gå ifra han. Min eks var akkurat likens, han nektet tilogmed å stå opp med barnet når jeg skulle på jobb fordi han mente jeg hadde vekket barnet når jeg sto opp og da frarøvet han muligheten til å sove lenge. Han ble ikke noe bedre. Han reiste også bort i permisjonen sin fordi jeg hadde tatt ut min ferie og lot meg og barnet være hjemme. Anonymkode: 46d51...38d 7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #13 Skrevet 14. juli 2021 Hvor finner dere disse udugelige mennene? 🙄 Anonymkode: c48d8...997 12
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #14 Skrevet 14. juli 2021 Jeg er sykemeldt så jeg er hjemme nå, og gjør alt av arbeidet hjemme selv om jeg er ikke frisk og burde hvile. Har aldri forventet det fra han jeg er nesten i sjokk. Han var så snill og fin før vi giftet oss nå vet jeg ikke hva skal jeg tenke lenger. Han står på pc-en døgnet rund og gamer. Anonymkode: 26f74...f63 3
Tanuki Skrevet 14. juli 2021 #15 Skrevet 14. juli 2021 Om kommunikasjon ikke hjelper, da må du vurdere om dette er noe du orker å leve med. Kan du elske og respektere ektemannen din til tross for at han gir faen i deg og barnet deres? Tror du det på lang sikt er et forhold liv laga? Om ikke alle tilsvarnede tråder på KG gir deg noen hint, ta en titt på reddit r/breakingmom. Jeg vet det er vanskelig og sårt, men begyn allerde nå å dokumentere det du kan, jeg ville rett og slett forberedt meg på seperasjon. For all del, ta en alvorsprat med ham, men bedrer han seg ikke, så MÅ du gjøre noe. Du er ikke mornen hans, barnepasseren hans eller hushjelpen hans. Han syntes tydeligvis det er helt greit å vise deg at han ikke bryr seg, ta ham på alvor. Han bryr seg ikke, og det vil ikke bli bedre. Ikke kast bort verdifulle år og energi på en som er helt komfortabel med å vise at han ikke bryr seg om deg og barnet deres. 9
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #16 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg er sykemeldt så jeg er hjemme nå, og gjør alt av arbeidet hjemme selv om jeg er ikke frisk og burde hvile. Har aldri forventet det fra han jeg er nesten i sjokk. Han var så snill og fin før vi giftet oss nå vet jeg ikke hva skal jeg tenke lenger. Han står på pc-en døgnet rund og gamer. Anonymkode: 26f74...f63 Kan han ha fødselsdepresjon? Menn kan få det. Anonymkode: b217a...7c8 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #17 Skrevet 14. juli 2021 For noen typiske udugelige svar dere kommer med. -gjør det slutt!! -gå fra han!! -hvorfor finner du deg en udugelig mann? Vel, dere må dele på arbeidet. Ta deg en tur ut alene, da må han trå til. Anonymkode: b8093...5bd 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #18 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For noen typiske udugelige svar dere kommer med. -gjør det slutt!! -gå fra han!! -hvorfor finner du deg en udugelig mann? Vel, dere må dele på arbeidet. Ta deg en tur ut alene, da må han trå til. Anonymkode: b8093...5bd Mange her anbefaler å kommunisere med mannen først. Men når dette ikke hjelper? Da bør TS sette hardt mot hardt. Respektløst av mannen å ikke trå til når TS er tydelig på at hun må ha avlastning og at han må ta sin del. Mange her snakker nok av egen erfaring også. Anonymkode: ae9bb...f86 8
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #19 Skrevet 14. juli 2021 Min eksmann var også slik. Man vet dessverre ikke hvordan folk blir som foreldre før man faktisk får barn. Min eksmann ville absolutt ha unger så fort som mulig, jeg lot meg dessverre overtale. Endte jo med at han ikke gjorde noe som helst med barnet, var "grei og hjalp meg" hvis han tok ungen så jeg kunne gå på do i fred... Det endte med skilsmisse for oss, men det var andre grunner også til at jeg gikk. Du må jo bare si at han må bidra, ellers er det over og ut. Anonymkode: aaebf...780 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #20 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min eksmann var også slik. Man vet dessverre ikke hvordan folk blir som foreldre før man faktisk får barn. Min eksmann ville absolutt ha unger så fort som mulig, jeg lot meg dessverre overtale. Endte jo med at han ikke gjorde noe som helst med barnet, var "grei og hjalp meg" hvis han tok ungen så jeg kunne gå på do i fred... Det endte med skilsmisse for oss, men det var andre grunner også til at jeg gikk. Du må jo bare si at han må bidra, ellers er det over og ut. Anonymkode: aaebf...780 Som jeg skulle snevert det selv! Anonymkode: 60007...c29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå