Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en baby på 2 mnd som ikke vil være alene og hvis jeg går ut av rommet må han være med. Så om dagene når jeg er på do må han bli med og ligge på stellematten 😄 men når er ikke dette greit lengre? Er dette noe man merker eller? 

Jeg er førstegangsmamma og kan ikke så mye om babyer 🙈

Anonymkode: ed973...17a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel ha med ungen din på do frem til den er myndig om du vil.

Men tenker 6-7 år er sånn passe alder for å droppe det. Men selv gikk jeg inn på badet for å tisse om moren min var der og omvendt frem til jeg flyttet ut. 

Anonymkode: 16a05...f73

• Liker 11
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Min er snart 3 og insisterer på å være med inn på do, han skal opp i vasken og bade bilene sine mens jeg er der. Prøver å snike meg ut mens han leker med pappaen i stua, men det går ikke an å lure han, han skal være med inn! Håper det er mulighet for litt privatliv etterhvert, men går jo greit så lenge han bare holder på med bilvasken sin ^^

AnonymBruker
Skrevet

Hæ.. Aldri hatt med, med mindre jeg må være der lenge. Hun var vel 18 mnd da hun ville inn å se hva jeg holdt på med. 

Anonymkode: e9e01...0b4

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har aldri hatt med babyen på do. Skulle jeg bare tisse, fikk han bare gaule om det var så fryktelig  krise at jeg forsvant ut av syne i ett til to minutter. Det må de jo bare lære seg, at mamma kommer tilbake ganske kjapt.

Jeg pleide å sette på en tegnefilm på tv-en og sette vippestolen på gulvet foran den, mens jeg var på toalettet. Det fungerte bra og han glodde storøyd på Teletubbiene så lenge.

Endret av Million
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har en baby på 2 mnd som ikke vil være alene og hvis jeg går ut av rommet må han være med. Så om dagene når jeg er på do må han bli med og ligge på stellematten 😄 men når er ikke dette greit lengre? Er dette noe man merker eller? 

Jeg er førstegangsmamma og kan ikke så mye om babyer 🙈

Anonymkode: ed973...17a

Det eneste du må tenke på er at du aldri må gå fra baby på stellematte hvis det er på en benk/bord - men å legge på gulvet kan du gjøre så lenge ungen har lyst å være med inn og du syntes det er greit 🤷 Det er som regel mest spennende å være med mamma på do når man er 1-2 år og har fått litt mer interesse for hva som skjer der 🙈 Men det er fullt lov til å si "nei, nå skal mamma tisse i fred"! ;)

Mine barn har tålt fint at jeg var borte på do når de var babyer, men når jeg har dusja og vært på badet lenge pleide baby å ligge på gulvet på badet med en leke. 

Anonymkode: 8600d...5ba

• Liker 4
Skrevet

Har en 3-åring som støtt og stadig er med på do😆

• Liker 4
Skrevet

Baby kan godt være litt utålmodig og til og med "sint" mens du tar deg en tur på do, så du MÅ ikke ha med deg baby. Men hvis du likevel velger å gjøre det, så kan du holde på så lenge du vil - barnet vil gi grei beskjed når det ikke vil være med lenger.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge barnet ligger trygt, trenger du ikke å ha det med. 

Anonymkode: b63bb...195

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På stellematta er det greit å ha som regel at man ikke lar baby ligge om du ikke hele tida har en hånd på baby. Plutselig kan de bevege seg, noen tidligere enn andre..

legger stellematta eller annet som er greit å ligge på på gulvet. Vippestol når baby er større og man dusjer f.eks 

Anonymkode: 5c00e...67b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Babyen tar ingen skade av å klage/gråte litt mens du er på do! Men jeg kjenner igjen følelsen av at det ikke er ok 😅 Min er 2 år og er ennå med både i dusjen og på do. Ser ingenting galt i det. Han er nå veldig opptatt av kropp, men jeg prøver å forklare etter beste evne. Særlig tissen er han opptatt av, har oppdaget at han og pappa har annerledes tiss enn meg 🤭 Jeg tenker alt dette er helt naturlig, alt skal jo læres. Jeg skjønner at noen finner det ukomfortabelt å ha de med på dette stadiet, det er noe man må finne ut av selv. Men for meg er det helt greit i alle fall :) 

Anonymkode: 2cd02...08e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det føles naturlig og hen vil bli med 😅 min 1 åring er bestandig med meg på do fordi han følger etter meg om jeg går dit.

Anonymkode: dab68...382

Skrevet

Det er først nå min på 15 måneder får bli med. Dette i forberedelse av dotrening om en stund, greit at han vet hva do går ut på og at det ikke er noe skummelt. 
før har han bare måttet være misfornøyd en stund imens, ingen som dør av det :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når ungen passerte 1,5 sluttet jeg å ta hen med på do, og bare sa ifra hvor jeg gikk. Noen ganger får jeg selskap, andre ganger får jeg gå alene.

Jeg tenker det blir en naturlig overgang hvor hen slutter å bli med. Jeg merker allerede at det å være med på do ikke er like spennende som det var tidligere.

Anonymkode: f77fb...fa9

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (17 timer siden):

Jeg har aldri hatt med babyen på do. Skulle jeg bare tisse, fikk han bare gaule om det var så fryktelig  krise at jeg forsvant ut av syne i ett til to minutter. Det må de jo bare lære seg, at mamma kommer tilbake ganske kjapt.

Jeg pleide å sette på en tegnefilm på tv-en og sette vippestolen på gulvet foran den, mens jeg var på toalettet. Det fungerte bra og han glodde storøyd på Teletubbiene så lenge.

For et herlig innlegg. Er så enig. 

Anonymkode: 2b732...cc0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min på snart 6år kommer ofte inn mens jeg er på do🙉 ser ikke noe problem ved det. Men pappaen lar ikke henne inn. 

Anonymkode: 6f19f...09c

Skrevet

Barnet kan bli med deg inn på do i mange år til om det passer seg sånn. Ennå kan en av tenåringsjentene mine stikke innom å hente noe selv om jeg tisser. 

For din egen del ville jeg likevel tenkt at nå er tiden du faktisk kan gå på do alene. Babyen har ikke vondt av å ligge alene litt, så sant du ikke har lagt henne på ett sted hvor hun kan fallle ned. Etterhvert vil hun bli mer mobil og prøve å reise seg hele tiden, og for min del var det nok fasen hvor jeg tok med litt leker inn på badet til ungene. Nå har vi en kjempestor dusj da, med glassdør ut til wc, så brukte å sette dem der inne med leker, og så fikk jeg sitte i fred👌

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge babyen ligger trygt på gulvet må du bare nyte å være alene nå. Plutselig er den mer mobil og prøver å ta livet av seg hele tiden, da må den være med på do igjen. Da er det en kjekk periode med å tisse så fort som mulig før ungen har rasert badet. Så er ungen plutselig 2-3 år og da får ikke mamma bæsje alene før omtrent konfirmasjonsalder. 

Anonymkode: bc0ee...001

Gjest DramaTheLama
Skrevet

Tja, prøver å hive ut ungene fra do, men det er vist en flott sosial arena til man minst er ti… 

AnonymBruker
Skrevet

Regner med at stellematte er på gulvet? Hvis den ikke er på gulvet, så må du finne et nytt liggested allerede nå. Nei, kanskje ruller han ikke før 6 mnd, men noen ruller ved 4 mnd, og de trener lenge før det. Så de skal aldri ligge usikret på stellematte om det er noe høyde.

Som liten baby ble ikke mine med på do, derimot når de begynte å bevege seg så måtte dodøren være åpen, da kom de gjerne krypende. Og da de begynte å gå ville de gjerne være med en stund.

Mens jeg dusjet så lå de på stellematten på gulvet til de begynte å snu seg. Flisene på gulvet er ikke noe særlig når de skulle begynne å øve på å gå fra mage til rygg. Da satt de heller i vippestol mens jeg dusjet raskt, så ble det grundigere vask mens pappaen var hjemme.

Anonymkode: 8b1ae...ae4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...