AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #1 Skrevet 14. juli 2021 Jeg har ikke så mye erfaring med blåskjell. Hvis alle var lukket før oppvarming og de er halvveis åpne, kan de spises? Liksom at den ene siden av dem er åpen, men ikke noe av den andre siden.. om dere skjønner.. Anonymkode: 57cd7...133
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #2 Skrevet 14. juli 2021 Oppvarming? Hvordan tilberedte du dem? Var alle skjellene levende før du tilberedte dem? Altså lukket, eller lukket seg ved et lite kakk før damping? Blåskjellene skal åpne seg etter 3-4 min damping, de skjellene som ikke åpner seg kaster du. Anonymkode: 28cce...50f
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #3 Skrevet 14. juli 2021 Ja, det går fint. De skal ikke være helt lukket. Anonymkode: 1957c...4ed
Brunhilde Skrevet 15. juli 2021 #4 Skrevet 15. juli 2021 Når man tilbereder blåskjell så er det lurt å: *Sjekke at alle er lukket når man vasker dem, de som er åpne kakker man i benken og kaster hvis de ikke lukker seg *Dampe dem og riste på gryten innimellom *Sjekke at alle er åpne (på den ene siden, de er liksom "hengslet"), de som ikke har åpnet seg kaster man Det er litt arbeid med blåskjell, men det smaker så godt at det er vel verd det. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #5 Skrevet 15. juli 2021 Vaske De?? Dampe?? Jeg varmet de på terrassen i solsteiken. Det var minst 28 grader i dag /ts Anonymkode: 08ca7...e8d
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #6 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Vaske De?? Dampe?? Jeg varmet de på terrassen i solsteiken. Det var minst 28 grader i dag /ts Anonymkode: 08ca7...e8d Det er ellers ikke noe problem å spise blåskjell rå, hvis det er greia di, akkurat som man spiser østers rå. Bare de er friske og fine er det null problem. Når man får skalldyrplatå feks i Paris følger det gjerne med både rå blåskjell og rå sandskjell der toppskallet er fjernet med kniv. Man skviser litt sitron på skjellmaten og skyller ned med champagne. Går så fint at! Anonymkode: 629ef...754
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #7 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 15.7.2021 den 22.54): Vaske De?? Dampe?? Jeg varmet de på terrassen i solsteiken. Det var minst 28 grader i dag /ts Anonymkode: 08ca7...e8d Slutt å late som at du er ts Anonymkode: 8a1d9...780
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå