Gå til innhold

Er dette lov? Ikke smart?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Å date sin tannlege? Noen år yngre meg. Fantastisk kjekk. Han er 30 og jeg 34. Noen som har gjort det?;) 

Anonymkode: 95c89...c3a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er lov og ganske uproblematisk. De færreste har et spesielt makt-ubalansert forhold til tannlegen sin. 

Greit å gå til en annen tannlege, da. 

Anonymkode: ecd6c...b39

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er lov og ganske uproblematisk. De færreste har et spesielt makt-ubalansert forhold til tannlegen sin. 

Han ble ved et tilfeldig tannlegebesøk oppdaget av meg. Hadde egentlig en annen, men grunnet et akutt problem, så fikk jeg han på kveldstid. Hvordan kan jeg vise min interesse på en normal diskret måte? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Han ble ved et tilfeldig tannlegebesøk oppdaget av meg. Hadde egentlig en annen, men grunnet et akutt problem, så fikk jeg han på kveldstid. Hvordan kan jeg vise min interesse på en normal diskret måte? 

Hvordan har du tenkt til å vise interesse når han har hendene i munnen din? Også virker det som du har bestemt i hodet at så lenge du viser han at du er interessert, så kommer han til å hoppe seg på deg.

Anonymkode: 2a26c...b37

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min er tannlege, og har noen ganger opplevd å få melding og spørsmål om date fra pasienter. Han har alltid takket pent nei. Før vi møttes og han var singel. Vet at det samme gjelder flere av hans kolleger og studiekamerater. Selv om det er lov er det ikke alle som finner det komfortabelt allikevel. 

Anonymkode: d73f3...85e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mannen min er tannlege, og har noen ganger opplevd å få melding og spørsmål om date fra pasienter. Han har alltid takket pent nei. Før vi møttes og han var singel. Vet at det samme gjelder flere av hans kolleger og studiekamerater. Selv om det er lov er det ikke alle som finner det komfortabelt allikevel. 

Anonymkode: d73f3...85e

Klart han takker nei når han han kone. Han her er da singel, ingen barn. 

Oppstår det kjærlighet, så gjør det det. Kanskje noe nærliggende å finne en på pasient listen sin, iom man bruker halve dagen på arbeid - og treffer de om og om igjen. Man kan fort få en tone. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært den på andre siden i lignende tilfelle. Min jobb innebar selvfølgelig også å være hyggelig mot kundene og småprate, slik at de fikk en god opplevelse. Jeg har opplevd å bli bedt ut. Det var faktisk veldig ubehagelig. Det var arbeidsplassen min og det var svært slitsomt å ikke få være i fred på den måten, på jobb. Jeg avviste så pent jeg kunne, men det var ubehagelig for meg, ettersom jeg på ingen måte gjengjeldte følelsene, jeg gjorde bare jobben min. Trå veldig forsiktig om du skal vise interesse. 

Anonymkode: 3d6f3...c07

Gjest padawan
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Tannleger er en beskyttet tittel iht Helsepersonelloven §74 så tannleger omfattes av denne loven og bør ikke innlede forhold til pasienter. Dette er også omtalt i forarbeidet; Ot.prp. nr. 13, s. 175. Der står det: "Helsepersonell som innleder privat intimt forhold til pasienter de har eller nettopp har hatt et pasientforhold til, driver også uforsvarlig virksomhet, i tillegg til at dette kan være et utslag av grov mangel på faglig innsikt."

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

- Matas, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...