AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #1 Skrevet 14. juli 2021 Det er alt for mye penger, stress og tid man bruker på noe man kan fint ha med de nærmeste. Hvorfor er det så stor press på at man må bruke tusenvis og tusenvis av kroner og planlegge i månedsvis når det er meningen at man skal ha det hyggelig med ektefellen og folk som elsker deg? Fortell gjerne om deres dyre brylupper som levde ikke til forventningene. La oss knuse myten at jo dyrere jo bedre. Anonymkode: 24549...f2e 5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #2 Skrevet 14. juli 2021 Hvilke miljø vanker du? Jeg har aldri opplevd noe press og ikke hørt andre har opplevd det heller. Anonymkode: 4dead...e1a 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #3 Skrevet 14. juli 2021 Tja, er det egentlig press da? Jeg følte ikke noe press da jeg nylig giftet meg, alle vet jo at folk velger forskjellige løsninger. Vi brukte nesten ikke penger på verken klær eller fest. Folk er forskjellige. Noen ønsker å bruke mye penger på en dag der "alt er perfekt", og de kan invitere hele familien og alle de kjenner til en kjempefest, og leve billig i et par år mens de sparer opp til dette.. Noen ønsker å bruke pengene sine på dyre biler, og er hjemme i hver ferie for å heller ha råd til den dyreste bilen. Noen lever på First Price hele året for å kunne reise på en lang og dyr ferie om sommeren. Noen vil på dyre ferier eller ha dyr bil, men får livskvalitet av å gå på restaurant hver helg. Folk prioriterer det de ønsker å bruke pengene sine på. Det ene er ikke mer "rett" enn det andre. Alle står fritt til å bestemme over egne valg. Om du velger å bruke tiden din og pengene dine på safari i Kenya er ikke det mer "rett" enn å bruke dem på en kjempefest. Løft nesa litt. Anonymkode: 6d3a3...570 6
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #4 Skrevet 14. juli 2021 Helt enig. Koselig med et litt selskap med de nærmeste, men hvorfor bruke masse penger på et stort bryllup med onkel fra Mo I Rana og Fetter fra Lindesnes. Personer man ikke har noe forhold til? Anonymkode: 712d0...90b 7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #5 Skrevet 14. juli 2021 Jeg fant ett lokale som var perfekt, så det ble litt dyrere en tenkt fordi vi måtte ha ett vist antall gjester for å booke det. Det er det eneste jeg skulle ønske jeg ikke hadde gjort, nå har jeg folk på bildene mine jeg i grunnen kunne tenkt meg at ikke var med på bildene Ellers var det meget lite press for å få det dyrest mulig! Som over her, kanskje du burde vanke i ett annet miljø! Anonymkode: 86eca...c8c 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #6 Skrevet 14. juli 2021 Jeg hater ( som oftest) bryllup Jeg sier det selvsagt ikke til paret, men det er venting, venting venting og enda mer venting, ofte midt på sommeren med overoppheting og 40-90 folk plassert tett som sild i tønne så man sitter i en badstue, plassert midt mellom fremmede og smalltalk, flere timer med taler- aka sjølskryt, massiv grining pga følsomme tema om samhold, sorg kjærlighet som blir tatt opp i de evig lange talene. Jeg har heldigvis vært på bryllup som ikke er sånn. Det beste bryllupet jeg har vært i var i Nordland med fantastisk natur, morsomme ( ikke påtatt morsomme) taler , frihet til å gå fram og tilbake og mange pauser, overnatting på stedet og avslappende stemning Anonymkode: 7a015...026 7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #7 Skrevet 14. juli 2021 Det er jo alle nekene/bridezillaene som hjernevasker seg selv og sine like lavpannede venninner med instagram og amerikansk søple-TV som driver pengegaloppen. Normale folk vil bare ha en hyggelig middag med de nærmeste uten overdrivelser. Anonymkode: f47bc...13f 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #8 Skrevet 6. august 2021 Dette stemte hvert fall ikke for meg, ts. Planla alt ned til minste detalj. Hadde backup for ting som kunne skje og hele 110 gjester. Billig var det heller ikke. Fantastisk dag og fantastiske minner. Nå visste jo jeg 100% sikkert at det ville bli det ene store bryllupet i mitt liv da. Om jeg skulle skille meg og gifte meg igjen senere i livet (hvilket jeg tviler på) så blir det i rådhuset. Snakker ofte om bryllupet med venner og familie, for en fantastisk dag! Anonymkode: 7548f...bb4 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #9 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (På 6.8.2021 den 13.00): Dette stemte hvert fall ikke for meg, ts. Planla alt ned til minste detalj. Hadde backup for ting som kunne skje og hele 110 gjester. Billig var det heller ikke. Fantastisk dag og fantastiske minner. Nå visste jo jeg 100% sikkert at det ville bli det ene store bryllupet i mitt liv da. Om jeg skulle skille meg og gifte meg igjen senere i livet (hvilket jeg tviler på) så blir det i rådhuset. Snakker ofte om bryllupet med venner og familie, for en fantastisk dag! Anonymkode: 7548f...bb4 Det stemmer mest sannsynlig for ganske mange av de 110 gjestene dine da. Fin dag for bruden og kanskje hennes aller nærmeste.. stort helt medium å være gjest! Anonymkode: 45a60...f4d 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #10 Skrevet 9. august 2021 Har aldri opplevd press, eller høre venninner snakke om press. I min omgangskrets har bryllup kommet i alle mulige varianter, basert på hva paret ønsker, og har økonomi til. Og alle har vært fornøyd med valget. Anonymkode: 154a8...b4d
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #11 Skrevet 11. august 2021 On 8/9/2021 at 9:04 PM, AnonymBruker said: Det stemmer mest sannsynlig for ganske mange av de 110 gjestene dine da. Fin dag for bruden og kanskje hennes aller nærmeste.. stort helt medium å være gjest! Anonymkode: 45a60...f4d Hehe, du har bestemt deg du Det er så absolutt frivillig å delta i et bryllup, men det var ikke det denne tråden handlet om. Tipper de fleste hadde det ganske greit, ellers overrasker det meg at over halvparten ble til 05.30 selv om vi dro derfra kl 4. Angrer ikke et sekund på planlegging og pengebruk. Stress var det hvertfall ikke. Anonymkode: 7548f...bb4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #12 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (På 9.8.2021 den 21.04): Det stemmer mest sannsynlig for ganske mange av de 110 gjestene dine da. Fin dag for bruden og kanskje hennes aller nærmeste.. stort helt medium å være gjest! Anonymkode: 45a60...f4d Ikke enig! Brylluper er hyggelig og stemningsfulle. Har aldri vært i et dårlig bryllup. Det har vært god mat, god drikke, god stemning, masse hyggelige mennesker og bare stas! Har inntrykk av at noen mennesker bare har bestemt seg for at bryllup er kjedelig uansett, og at alt er galt, uansett. Men det er jo bare de selv som taper på det. Anonymkode: cee72...41e 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #13 Skrevet 11. august 2021 Om jeg skulle gifte meg, ville det bare være meg og mannen der (evt. barna). Ser ikke poenget i å lage i stand selskap. Familie og venner kan bare bli så fornærma de kan, dette er vår dag. Siden jeg synes ekteskap er bare tull uansett så tviler jeg på at jeg kommer til å gifte meg. Anonymkode: da88d...e52
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 11. august 2021 #14 Skrevet 11. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 9.8.2021 den 21.11): Har aldri opplevd press, eller høre venninner snakke om press. I min omgangskrets har bryllup kommet i alle mulige varianter, basert på hva paret ønsker, og har økonomi til. Og alle har vært fornøyd med valget. Anonymkode: 154a8...b4d Det er mange ganger det som blir feil. Brudeparets foreldre svir ofte av mye mer enn de har råd til, og brudeparet har ingen penger. Likevel skal det være fint og flott for fasadens skyld. Snakker kun for meg selv. Andre får selvsagt mene hva de vil. Det er klart, slikt skaper ofte forventninger også. Endret 11. august 2021 av Hvemsomhelst
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #15 Skrevet 11. august 2021 De dyreste bryllupene er ofte de minst romantiske. Anonymkode: dc701...814
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #16 Skrevet 11. august 2021 Hadde et lite selskap med kun de nærmeste, øvrig familie og venner ble veldig fornærmet. Ekteskapet handler jo om alle hverdagene, og det var viktigere for oss enn en fest som er en kveld. Store, overdådige bryllup med tema etc ser jeg på som rent sløseri. Og det er ikke det som er viktig når man inngår en juridisk avtale. Etter vår ville oppførsel har flere på vår alder i familien valgt å gjøre det samme. Anonymkode: e2057...08a
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 11. august 2021 #17 Skrevet 11. august 2021 Er det noen som vet sånn ca hva et stort bryllup med over 100 gjester kan koste? Det blir sikkert det samme som å spørre hvor langt er et tau, men 200.000? Inkl. Klær, lokale, pynt og det hele. Mer? Bare et spørsmål i løse luften, har ikke noen spesiell grunn…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #18 Skrevet 11. august 2021 De mest påkostede bryllupene har ofte en 'se på meg brud' Alt handler om bruden. Ofte en stakkars brudgom henger på slep. Ingen omtanke for gjestene som ikke har sett mat på 7 timer. Har sett gjester besvime på badet. Alkohol på tom mage er ikke bra. Ja kanskje paret er skilt innen 10 år. 🙄 Anonymkode: d6660...905 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #19 Skrevet 11. august 2021 Helt enig. Om jeg noengang gifter meg vil jeg ha en privat seremoni på en strand eller lignende uten gjester. Anonymkode: eec34...ad1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #20 Skrevet 11. august 2021 Jeg er ikke gift, men i min familie har bryllup vært en koselig dag som handler om å feire paret sammen med familie og venner. Hvis jeg en dag gifter meg med min nåværende partner kan jeg dog føle mer på et slikt press, for han kommer fra finere strøk enn meg og fra en familie med ganske mye bedre økonomi enn min. Tror han kjenner mer på et slikt press enn meg, så blir nok jeg som må minne han på at vi bare inviterer mennesker som genuint er der for å feire oss to, ikke for å bedømme festen vi steller i stand. Anonymkode: ec9b8...ce5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå