Gå til innhold

Hvor mye tilsvarer 40 prosent AAP?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å søke da jeg har 60 prosent ufør, men fått forverring i helsa og kan for tiden ikke forsørge meg. Hvordan finner jeg ut hva beløpet blir? Viktig for meg med tanke på om jeg kan få bostøtte Eller ikke.

Anonymkode: b74b7...7b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke sykepengerettigheter, eller har du brukt opp disse? 

AAP er 60% av inntektsgrunnlaget før du ble syk (arbeidsinntekten). Jeg regner med at inntektsgrunnlaget blir beregnet fra andre gang du ble syk/sykere og ikke første gang (det du ble gradert ufør av). 

Anonymkode: 54ddd...738

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

66%

AnonymBruker
Skrevet

Som hovedregel må arbeidsevnen din være nedsatt med minst 50 prosent. Arbeidsevnen din må være nedsatt til alle typer arbeid.

https://www.nav.no/aap

Anonymkode: 41406...b92

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du ikke sykepengerettigheter, eller har du brukt opp disse? 

AAP er 60% av inntektsgrunnlaget før du ble syk (arbeidsinntekten). Jeg regner med at inntektsgrunnlaget blir beregnet fra andre gang du ble syk/sykere og ikke første gang (det du ble gradert ufør av). 

Jeg fikk gradert ufør i 2019. Jeg har ikke hatt noen fast jobb etter det, og har derfor ikke krav på sykepenger

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk gradert ufør i 2019. Jeg har ikke hatt noen fast jobb etter det, og har derfor ikke krav på sykepenger

Hvordan regnes AAP ut da? Siden du ikke har jobbet mener jeg. Blir det ev 50% av minstesats? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvordan regnes AAP ut da? Siden du ikke har jobbet mener jeg. Blir det ev 50% av minstesats? 

Tror det blir noe sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...