Gå til innhold

Dere som hadde babyer som skiftet øyenfarge fra blå til brun, når skjedde det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min baby er 8 uker og øynene er fremdeles knall blå, litt mørkeblå kanskje. Jeg har brune øyne og mannen lyse blå. Jeg var så sikker på at de skulle bli brune.. så bare lurer på om det er for tidlig og si eller er de blå nå tror dere? 

Når fikk babyen deres brune øyne?

Anonymkode: e59ab...1ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min fikk ikke brune øyne før etter 1 år, så tror det er litt tidlig å si etter 8 uker. 😅

Anonymkode: 67ebb...dfa

AnonymBruker
Skrevet

Ifølge mamma fikk jeg min første brune flekk på øyet når jeg var 3 mnd, til dåpen min :) Jeg har grønn-brune øyne i dag.

Det kan ta mange måneder før øynene skifter farge, det er enda tidlig, og ingen garanti at de blir brune selv om du har :) Mamma har brune, men hennes søsken har blå. I min familie er det veldig varierende selv om en forelder har brune.

Anonymkode: 68e1a...475

AnonymBruker
Skrevet

Min var ca 10 mnd. Hadde mørkeblå før det, nestemann hadde blå som skiftet til gråblå ca ved samme alder. Jeg har blå øyne og faren brune.

Anonymkode: 8ecc9...3f1

AnonymBruker
Skrevet

Mine halvt asiatiske barn hadde begge knallblå øyne, frem til de var ca 10-12 mnd. Etter det ble de gradvis mer og mer brune. 

Anonymkode: f163a...cf8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 3 barn. 1 med knallblå øyne, 1 med brune øyne (mørke) og en med spettede øyne (brun/grønn). De 2 med brune øyne, ble født med brune øyner, som ble litt lysere etterhvert som de vokste til. 
Har selv brune øyne (som aldri har vært blå).

Anonymkode: 9fc02...22f

Skrevet

De ble brune da barnet var mellom 4 og 5 mnd gammelt. Før dette var de veldig mørk blå.

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Tror det kommer mye an på hvor mørke de blir. Jeg har selv mørkebrune øyne, og ifølge mine foreldre kunne de se nesten med én gang at øynene ville bli brune. Det samme med mitt eldste barn som har samme øyenfarge som meg. Mitt yngste barn, derimot, har mer grønn-brune øyne, og da var øynene mer eller mindre blå (mørkeblå) i flere måneder. 

Dersom øynene til barnet ditt er ganske mørkeblå, er det fullt mulig at de vil bli brune. Dersom de er lyseblå, med mer hvitt i på en måte, vil de nok forbli blå.

AnonymBruker
Skrevet

Her har samboeren min brune øyne, og alle tre jentene hans har blå øyne. To forskjellige mødre, vi har begge blå :) trooor kanskje tredjejenta får brune øyne, de er iallfall mye mørkere på fargen enn det storesøsteren hennes hadde (de to yngste er mine). Så det blir spennende å se. Jentene hans er seks år, 2,5 år og 5 mnd, så det er yngste jeg er spent på. 

Anonymkode: eae76...fd2

AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanskelig å se, de har alltid vært mørke mørke, men om det er svart, blå eller brun er vanskelig å se. Nå er han fire mnd og er fortsatt helt mørke, men ser de er brune. 

Anonymkode: 9e196...f3b

AnonymBruker
Skrevet

Hun ble født med gråblå. Tror det begynte å bikke mot brunt fra ca 10 mnd, men tok lenger tid før de var skikkelig brune. Både far og jeg har brune. 

Anonymkode: c6eb2...4e7

AnonymBruker
Skrevet

Mine tvillinger hadde knallblå mørk farge frem til 7-8 måneder da de skiftet til en lys klar blå farge. Litt over 4 år nå og fortsatt blå.

Anonymkode: 9717e...ec4

Gjest 96erjente
Skrevet

Ene datteren vår har brune øyne. Hun hadde fra hun var født veldig mørke blå øyne, men de ble gradvis brune fra hun var 1 år. Da hun var 15 måneder var de helt brune😊

(Måtte kikke litt i bildene våre da jeg så denne tråden. Hun er snart 3 år og synes tiden har gått så fort)

AnonymBruker
Skrevet

Litt Off Topic, men kan babyen få grønne eller brune øyne hvis den ene forelderen har brune og grønne prikker i de ellers blå øynene? 

Anonymkode: 05fc5...26e

AnonymBruker
Skrevet

Blå ved 1 år, blå med brunt ved 1,5 år og hazel ved 2 år.

Anonymkode: a0dd4...091

AnonymBruker
Skrevet

Min har enda knallblå øyne og er over ett år. Både jeg og far har grønne, grønn/brune øyne. 

Anonymkode: e55e4...55f

AnonymBruker
Skrevet

Hadde knallblå øyne til jeg var 3 år gammel. Har i dag mørkebrune øyne. Sønnen min på 14 mnd har knallblå øyne, blir spennende å se hva det blir til. 

Anonymkode: a65cc...c6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn hadde blå øyne fram til 1-årsalder. Etter det ble de gradevis brunere. Nå som han er blitt ten-åring endrer fargen seg igjen, og begynner å bli mer grønne. Jeg har blå øyne, far brune. 

Anonymkode: 3e57c...be6

AnonymBruker
Skrevet

Min har ikke brune, men grønne. Øynene var knallblå frem til etter fylte ett år, så ble de gradvis grønne. Fargen var vel ferdig «utviklet» rundt halvannet år

Anonymkode: 4aafc...594

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Litt Off Topic, men kan babyen få grønne eller brune øyne hvis den ene forelderen har brune og grønne prikker i de ellers blå øynene? 

Anonymkode: 05fc5...26e

Barnet kan få øyenfarge fra forfedre , ikke bare foreldre. jeg har blå øyne og mannen har blå øyne. Sønnen vår har mørkebrune øyne etter mine besteforeldre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...