Gå til innhold

Hvor slitne ble dere da dere gikk fra utdanning til full jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hvor lang tid tok det evt å bli mindre sliten? Snakker ikke om å måtte sjekke vitaminmangler og sånt. Handler rett og slett om overgangen til å jobbe. 

Anonymkode: 6df08...032

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ekstremt sliten. Det var en helt sinnsykt stor overgang for meg. Jeg sjekket for øvrig vitaminer osv hos legen😂 

Det gikk litt bedre etter ca et halvt år hos meg. Ble først holdbart da jeg byttet jobb etter ca. 2,5 år i min første jobb. Viste seg at jeg var overlesset med arbeidsoppgaver og ansvar, så ikke rart overgangen fra studier til det der var tøft.

Anonymkode: b7a44...b7a

• Liker 5
Gjest Smeltemann
Skrevet

Kan ikke si jeg merket noe overgang fra studier til jobb.

Gjest Rååååsa
Skrevet

Jeg ble mindre sliten. 

AnonymBruker
Skrevet

Mye mindre sliten, definitivt. Før jobbet jeg omtrent hele døgnet, enten det var deltidsjobb, frivillige verv for nettverking eller skolearbeid. Nå er det 8 - 16 med fleksitid, og jeg har dermed fått fritiden min tilbake. 

Anonymkode: bab9d...ae1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mindre sliten. Når jeg var ferdig på jobb så var jeg ferdig. Ikke noe lesing eller oppgaveskriving på kveldstid. Som student var det forelesninger på dagtid og lesing/skriving kvelden. Nå har jeg mye fritid 😊

Anonymkode: 7510f...b07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er alltid trøtt etter jobb så jeg må alltid ha middagshvil etter jeg har kommet hjem. 

Anonymkode: 10da7...2b5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble kjempesliten! Måtte lære meg å legge meg tidlig, det var overraskende vanskelig. 

Men med god døgnrytme og bli flinkere til å gå turer og trene litt, gikk det seg til.

Akseptere at mange ting som frisør, hudpleie etc ikke er noe man har tid til så ofte.  

Er vel dette som er å bli voksen. 

Anonymkode: 33deb...710

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det første året var heftig, men det ble jo bedre dag for dag…

Anonymkode: 7506c...080

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ble mindre sliten

Anonymkode: 0cd5b...f96

Skrevet

Det var så avslappende! Gikk fra studie til 150% jobb, og når jeg ikke var på jobb så kunne jeg SLAPPE AV istedenfor å lese! Det var deilig!

Skrevet

Forventet at det skulle bli en brå overgang, og det ble det absolutt. Sov mye den første perioden, varte vel kanskje et halvår før jeg følte meg bedre. 

Syns fortsatt jobb er mye mer slitsomt enn å studere. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det begynner å bli en stund siden, men jeg kan ikke huske at det var noe problem.

Anonymkode: f5c72...f28

AnonymBruker
Skrevet

Syns heltidsjobb er omtrent 30% så slitsomt som det å studere. 

Anonymkode: 20f67...217

• Liker 1
Skrevet

Jeg husker det var annerledes. Da jeg studerte prøvde jeg å konsekvent studere fra åtte til fire, i arbeidslivet måtte jeg stå på litt mer. Og jeg ble derfor mye mer sliten enn jeg var som student.

15 år etter ferdig-studering jobber jeg fulltid og studerer nå deltid. Jeg har også famille, hus og hytte etc. Det er egentlig bare snakk om å bruke tiden godt, og jobbe strukturert. Man blir også mye mer drevet, og ting blir mer plankekjøring.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at det skal være noe slitsomt 🤔 jeg har som regel hatt fulltidsjobb samtidig som fulltidsstudier.

Anonymkode: 144dd...99a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og hvor lang tid tok det evt å bli mindre sliten? Snakker ikke om å måtte sjekke vitaminmangler og sånt. Handler rett og slett om overgangen til å jobbe. 

Det tok 1 år. Jeg sov nesten hele tiden når jeg hadde fri, eller dassa foran tven. Det var det eneste jeg orket. Etter det året snudde det. Hørte mange i samme yrke som opplevde det samme, de gikk i total svime i et år.

Anonymkode: 827e0...67f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig slitsomt første månedene, også ifbm jobbytte. Mye nytt, mye ansvar, og alt må dobbeltsjekkes, ingenting er rutine.

Anonymkode: 1f972...ada

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det tok 1 år. Jeg sov nesten hele tiden når jeg hadde fri, eller dassa foran tven. Det var det eneste jeg orket. Etter det året snudde det. Hørte mange i samme yrke som opplevde det samme, de gikk i total svime i et år.

Anonymkode: 827e0...67f

Ts her. Å gå i svime er rett og slett slik det føles. I studietiden disponerte jeg mye av tiden slik det passet meg. Nå må jeg bare gjøre alt til de tidene som er satt til det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Veldig slitsomt første månedene, også ifbm jobbytte. Mye nytt, mye ansvar, og alt må dobbeltsjekkes, ingenting er rutine.

Anonymkode: 1f972...ada

Det er nettopp det. Mye ansvar, ingenting er rutine. Alt er nytt. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...