Gå til innhold

Sikkert dumt spørsmål, men lurer litt på opptakskravene for å skrive en bacheloroppgave

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ca nå tatt 60 studiepoeng på høyskole og gikk ut med videregående med et fagbrev, så jeg kommer under fag/svennerbrev og utdanning etter 23/5 regelen og Realkompetansen. Har meldt meg opp på nytt fag som gir meg ytterlige 15 studiepoeng. 

Fagene jeg har tatt er både innen IKT, HR og ledelse, psykologi og markedsføring. 

Ingen av fagene hører direkte til under en spesiell retning da jeg har tatt fag for fag etter interessen. 

Leste at jeg eventuelt trenger 135 studiepoeng og 30 studiepoeng valgfag for å kunne søke meg på en bachelor. 

Men må det være kun under en bestemt retning? Kan jeg f.eks søke meg opp  på å ta Bacheloroppgave i HR og ledelse når jeg har nådd studiepoeng kravene selv om noen av fagene er under IKT og pyskologi (beslutningspsykologi)?

Anonymkode: 1295c...d03

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, da må du ta «fri» ba i eks ledelse på bi, eller admin og ledelse ved eks hk. Spesifikke retninger krever spesifikke fag. HR har (så vidt jeg vet) kun 30 stp valgfag. 

Anonymkode: 9233e...687

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med studiestedet du vil ta bachelor og forhør deg hva som gjelder. Da får du vite konkret hva du mangler. Det kan være du har tatt et HR-emne som ikke har godt nok pensum tilsvarende det de har krav om i den bacheloren du vil ta f.eks. 

Forhør deg også om fri bachelor. 

Anonymkode: d447c...95c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...