Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har brukt østrogen-tabeletter før innsett? Fikk du noen bivirkninger av det?  
Jeg skal begynne på estrofem om ca en uke. Håper ikke at jeg blir kvalm, med tanke på at jeg jobber med mat :)  

Anonymkode: d4c43...b51

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som i styrt syklus? 

Dessverre har jeg det. Jeg ble suicidal. 
Det var helt mørkt, verste jeg har vært med på i hele mitt liv. Men jeg reagerer og på mengder østrogen i p-piller, det gjør meg deprimert. Så det var vel ikke å vente annet når dosen ble så mye høyere.. 

Ble ikke gravid på det forsøket. Like greit, jeg hadde ikke overlevd å gå på så mye østrogen i 10 uker..

Anonymkode: b6c70...21e

• Liker 1
Skrevet

Ingen bivirkninger, brukte det frem til ca svangerskapsuke 10.

AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Som i styrt syklus? 

Dessverre har jeg det. Jeg ble suicidal. 
Det var helt mørkt, verste jeg har vært med på i hele mitt liv. Men jeg reagerer og på mengder østrogen i p-piller, det gjør meg deprimert. Så det var vel ikke å vente annet når dosen ble så mye høyere.. 

Ble ikke gravid på det forsøket. Like greit, jeg hadde ikke overlevd å gå på så mye østrogen i 10 uker..

Huff , dette høres skremmende ut. Jeg vil ikke havne i en slik mørk tung tåke. Da var det like greit at du slippet å gå på det videre. Vil jo ikke risikere livet på dette. 

19 hours ago, Patriotpaula said:

Ingen bivirkninger, brukte det frem til ca svangerskapsuke 10.

En trøst å høre. Var det Estrofem som du brukte? Jeg håper på at jeg slipper tunge bivirkninger. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

En trøst å høre. Var det Estrofem som du brukte? Jeg håper på at jeg slipper tunge bivirkninger. 

Brukte Progynova jeg :) 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Patriotpaula said:

Brukte Progynova jeg :) 

Leser at de fleste bruker Progynova i Norge på internett. Men håper på at estrofem ikke har noe verre bivirkninger... Jeg går på utenlands klinikk og de ga meg estrofem. Men mulig det inneholder stort sett det samme... Jeg vet ikke. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.7.2021 den 10.13):

Huff , dette høres skremmende ut. Jeg vil ikke havne i en slik mørk tung tåke. Da var det like greit at du slippet å gå på det videre. Vil jo ikke risikere livet på dette. 

Ingen grunn til bekymring basert på meg, jeg kjenner mange IVF-ere etterhvert og jeg har møtt to som har reagert med nedstemthet, og en som har fått samme bivirkning som meg. De aller fleste går det helt fint med 😊 Har du reagert på p-piller? Hvis ikke er det lite sannsynlig at du reagerer veldig mye. 

Estrofem og progynova er litt forskjellige, Progynova er østradiol valerat mens estrofem er østradiol hemihydrat. Det gjør at de tas opp med forskjellig rate, men jeg tror ikke du merker veldig stor forskjell. Begge deler er brukt, så det går nok helt fint 😊

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Ingen grunn til bekymring basert på meg, jeg kjenner mange IVF-ere etterhvert og jeg har møtt to som har reagert med nedstemthet, og en som har fått samme bivirkning som meg. De aller fleste går det helt fint med 😊 Har du reagert på p-piller? Hvis ikke er det lite sannsynlig at du reagerer veldig mye. 

Estrofem og progynova er litt forskjellige, Progynova er østradiol valerat mens estrofem er østradiol hemihydrat. Det gjør at de tas opp med forskjellig rate, men jeg tror ikke du merker veldig stor forskjell. Begge deler er brukt, så det går nok helt fint 😊

Takk for svar. Håper at jeg ikke merker noe særlig til det. 

Jeg har faktisk aldri gått på prevensjon i hele mitt liv. så vet ikke hvordan det er å bruke p-piller.  Fikk to barn i ung alder , og siden aldri flere. Men det blir spennende å se hvordan dette går. Om vi lykkes eller ikke. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...