AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #1 Skrevet 14. juli 2021 Skjønner ikke den jeg når alle vet hvor skadelig det er og ikke minst dyrt? Lurer på er som får noen til å starte med det… da min mor vokste opp på 50-60 tallet var det kult å røyke og ingen visste om skadene. Idag vet vi at snus ødelegger tenner , røyk kan gi kols og kreft.. snus og sikkert. Enda begynner folk?? Anonymkode: 02a9f...a92 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #2 Skrevet 14. juli 2021 Litt sånn samme som at folk begynner med potetgull, godteri, pepsi max etc Anonymkode: b20d6...a93 7
TinaEmilie98 Skrevet 14. juli 2021 #3 Skrevet 14. juli 2021 (endret) For å være tøff og kul, og fordi man ofte kjenner noen eldre som gjør det, som man ser opp til. Så blir man ganske fort avhengig… Når man er blitt avhengig så må man bare ha det, selv om det er dyrt, og kan være helseskadelig… Endret 14. juli 2021 av TinaEmilie98
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #4 Skrevet 14. juli 2021 Fordi man ser flere som gjør det og tenker det er greit å prøve - så finner man unnskyldninger for å fortsette (roer nervene, tar bort stress, etc), og da er man allerede avhengig og tenker at det går fint. Anonymkode: 314cb...e12 1
TinaEmilie98 Skrevet 14. juli 2021 #5 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fordi man ser flere som gjør det og tenker det er greit å prøve - så finner man unnskyldninger for å fortsette (roer nervene, tar bort stress, etc), og da er man allerede avhengig og tenker at det går fint. Anonymkode: 314cb...e12 Også er det godt da ❤️
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #6 Skrevet 14. juli 2021 Av samme grunn som folk begynner å drikke kaffe. Nikotin er en stimulant. Anonymkode: 233fc...2da 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #7 Skrevet 14. juli 2021 Begynte med litt smugrøyking sammen med en venninne da jeg var 16, og det var mest av nysgjerrighet og spenning. Veldig sporadisk røyking, for jeg var håndballjente, og syntes det var flaut om noen av vennene mine skulle oppdage det. Så ble det festrøyking i russetida, også eskalerte det til vanerøyking i voksen alder. Sluttet for 1,5 år siden, etter 30 år med røyk! Bruker litt snus i stedet, for å ikke ramle av "vannvogna" og begynne på`n igjen. Har holdt oppe med røyken i perioder tidligere også, men alltid begynt igjen. Det skal jeg ikke nå, og tenker at snus er et bedre alternativ. Anonymkode: 8a434...dc3 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #8 Skrevet 14. juli 2021 Fordi det så kult ut før. Anonymkode: f12c2...b8d 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #9 Skrevet 14. juli 2021 Jeg har jammen klart å begynne å snuse i en alder av 45, noe som er helt tullete. Skal sies at jeg tar meg kun en pris eller to når jeg drikker alkohol. I.o.m at jeg snuser såpass sjeldent får jeg faktisk en liten "high" når jeg tar den ene prisen. Så har jeg vurdert det dithen at såpass kan jeg unne meg av utskeielser, så den ene prisen i uka er en kalkulert risiko. Og skal ærlig innrømme at jeg faktisk gleder meg til å ta den prisen, men har aldri lyst eller behov ellers i uka. Anonymkode: 9f01d...da6 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #10 Skrevet 14. juli 2021 Trøst - holde ut livet? Anonymkode: eca83...503 1
Djungelvrål Skrevet 14. juli 2021 #11 Skrevet 14. juli 2021 Sigaretter er dyrt, snus er ikke dyrt. Hvis man har en snusboks i 2 dager er det 35 kr dagen, omtrent det samme som en halvliter brus. Men hvordan noen har råd til å røyke ferdisigaretter 20 om dagen i dag, fatter jeg ikke. 150 kr pakka!!! 1
TinaEmilie98 Skrevet 14. juli 2021 #12 Skrevet 14. juli 2021 (endret) Peonjenta skrev (8 minutter siden): Sigaretter er dyrt, snus er ikke dyrt. Hvis man har en snusboks i 2 dager er det 35 kr dagen, omtrent det samme som en halvliter brus. Men hvordan noen har råd til å røyke ferdisigaretter 20 om dagen i dag, fatter jeg ikke. 150 kr pakka!!! Det er sinnsykt dyrt i Norge ja… Deilig at man kan handle i Sverige igjen nå! Særlig når man røyker mer enn 20 om dagen og! Under halv pris 👍 Endret 14. juli 2021 av TinaEmilie98
TinaEmilie98 Skrevet 14. juli 2021 #13 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Fordi det så kult ut før. Anonymkode: f12c2...b8d Det gjør det fortsatt 🙂
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #14 Skrevet 14. juli 2021 TinaEmilie98 skrev (42 minutter siden): Det gjør det fortsatt 🙂 Ser dumt ut! Ikke er det tøfft å røyke heller. Stinker fælt av røykere. Anonymkode: cd996...4af 7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #15 Skrevet 14. juli 2021 Alle har sine avhengigheter. Ironisk nok så er dyre ting som pepsi max, kaffe, koffeindrikker og/eller alkohol noe alle burde være avhengig av. Men Gud forby hvis du stikker en snus under leppa eller tar deg en sig. Da er du svak og har dårlig helse og har dårlig økonomistyring. Norge ass. Anonymkode: fafa6...bf8 3
Gjest Warrior Skrevet 14. juli 2021 #16 Skrevet 14. juli 2021 Kan være mange grunner til at en begynner. Noen vil prøve og tror det er kult, noen begynner for trøst osv, og er man først begynt for fullt så er det ikke så lett å slutte.
Million Skrevet 14. juli 2021 #17 Skrevet 14. juli 2021 (endret) Jeg begynte å røyke som 19-åring på 80-tallet, og gjorde det fordi jeg på den tiden pleide å gå ut på byen med to venninner som røyket. De satt der og så blaserte og kule ut med ølglasset og røyken (det var lov å røyke inne på nattklubber og slikt den gangen), så jeg ville også "bli en sånn". De skrøt jo av hvor godt det var og at det stresset ned å ta en røyk. Så da begynte jeg. Og den vanen satt i meg i over 20 år. Klarte å slutte i 2010. Takk og lov! Helsegevinster! Hadde uansett ikke hatt råd til å røyke i dag med dagens priser. Det var dyrt selv den gangen. Endret 14. juli 2021 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #18 Skrevet 14. juli 2021 Peonjenta skrev (1 time siden): Sigaretter er dyrt, snus er ikke dyrt. Hvis man har en snusboks i 2 dager er det 35 kr dagen, omtrent det samme som en halvliter brus. Men hvordan noen har råd til å røyke ferdisigaretter 20 om dagen i dag, fatter jeg ikke. 150 kr pakka!!! To dager?! Da snuser man mye, synes jeg. Jeg har en snusboks i fire dager, så jeg sparer inn mye på å ha byttet røyk med snus. Anonymkode: 8a434...dc3
Djungelvrål Skrevet 14. juli 2021 #19 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): To dager?! Da snuser man mye, synes jeg. Jeg har en snusboks i fire dager, så jeg sparer inn mye på å ha byttet røyk med snus. Anonymkode: 8a434...dc3 Hva som er mye er relativt. Noen snuser en hel boks om dagen. 1
Ariel95 Skrevet 15. juli 2021 #20 Skrevet 15. juli 2021 Fordi det er digg, muligens? hvorfor spiser du sjokolade? Hvorfor spiser du chips? Røyker selv fordi jeg synes det er veldig godt, og synes også det er sexy når en pen elegant dame/jente røyker. Jeg blir faktisk litt opphisset av å røyke, tro det eller ei, føler meg litt ekstra sexy:) Og ja mange vil komme med at det er så usexy og ekkelt osv, men faktum er at jeg vet ganske så mange gutter og menn har syntes jeg er sexy/kler det å ta en sig... Snus er ikke sexy eller opphissende, men det er skikkelig digg og enklere i mange settinger, så jeg snuser litt innimellom også. Men velger å sette meg ned med en røyk 10/10 ganger fremfor snus:) Snus er veldig poppis blant yngre spesielt, sikkert fordi det er umulig for foreldre å oppdage med mindre de snuser foran de. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå