Gå til innhold

Hvordan klarer folk seg med 3-4 mill i gjeld ved samlivsbrudd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter den tråden med hvor mye gjeld har du som 30 åring så begynte jeg å tenker hvis de får halve gjelda etter ett samlivsbrudd.. det må jo føles som om verden raser sammen totalt økonomisk også ?? Har aldri vært i den situasjonen .. har bare min egen gjeld

Anonymkode: f6f4e...ff4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min insisterte på å kjøpe meg ut, så han har nå over 4 mill i gjeld. Og han påstår at det går bra, da vi var sammen var han stresset de månedene jeg var tilkallingsvikar og ikke tjente nok, for vi måtte jo ha til å dekke lånet, og nå skal han altså klare det helt fint alene. 

Jeg har kjøpt meg bolig for ca halvparten og tenker det er mer enn nok. 

Så jeg skjønner heller ikke dette. Ønsker virkelig folk å bo seg i hel? Må da være bedre å ha litt ok økonomi etter et brudd, og ikke ha det som tynger i tillegg? 

Anonymkode: b4032...c5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om det blir samlivsbrudd selges huset ig lånet innfris 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 84653...6fc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi har etablert bestemmelser for hva som skjer ved brudd i ektepakt (før det samboeravtale). Det er bedre å se løsninger og ville hverandres beste, og ikke minst ta rasjonelle valg om salg bolig, fritidsbolig og biler, i fredstid. 

Anonymkode: e81be...f7f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er vel helt avhengig av hvilken økonomi de har i bunn? Jeg er 39, og planlegger å kjøpe nytt innen kort tid, vil da mest sannsynlig sitte med et samlet lån alene på over 6 mnok. Ut fra det jeg leste i nevnte tråd hadde de fleste utrolig lite i lån spør du meg (som bare illustrerer hvor ulik økonomi som ligger i bunn hos folk)

Anonymkode: 8b110...86b

• Liker 3
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er vel helt avhengig av hvilken økonomi de har i bunn? Jeg er 39, og planlegger å kjøpe nytt innen kort tid, vil da mest sannsynlig sitte med et samlet lån alene på over 6 mnok. Ut fra det jeg leste i nevnte tråd hadde de fleste utrolig lite i lån spør du meg (som bare illustrerer hvor ulik økonomi som ligger i bunn hos folk)

Anonymkode: 8b110...86b

Nå er det vel ikke om og gjøre å ha mest i gjeld. Veldig greit å ha penger til gode å sette i fond.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har 3 mill. i lån, men hus verdt 7,5 mill og 2 nedbetalte biler. I tilfelle brudd hadde vi nok solgt huset og fått en grei egenkapital hver. Er vel sånn de fleste gjør det om ingen har råd til å kjøpe den andre ut?

Anonymkode: 4cb5e...508

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (8 minutter siden):

Nå er det vel ikke om og gjøre å ha mest i gjeld. Veldig greit å ha penger til gode å sette i fond.

Har både mye gjeld og setter i fond, og kunne fortsatt fått 2 millioner til hos banken om vi ville 😊 

Vi hadde nok måtte solgt hvis det ble slutt, men da igjen hadde vi sittet igjen med rundt 2 millioner hver i egenkapital. + pengene i fond. 

Anonymkode: 5ab08...94e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...