AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #1 Skrevet 14. juli 2021 Det har gått opp i limingen hvor jeg vil flytte. Jeg vil kjøpe bolig. Jeg har steder hvor jeg ikke vil flytte, og steder som egentlig er ukjent for meg. Så hvordan komme frem til løsning? Anonymkode: 9c651...ab5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #2 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det har gått opp i limingen hvor jeg vil flytte. Jeg vil kjøpe bolig. Jeg har steder hvor jeg ikke vil flytte, og steder som egentlig er ukjent for meg. Så hvordan komme frem til løsning? Anonymkode: 9c651...ab5 Mye rart man skal søke råd om altså. Spesielt når man er så vag i det man spør om. Anonymkode: 4b456...6c6 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #3 Skrevet 14. juli 2021 Haha, jeg har samme problem. Skriv liste over fordeler og ulemper. Om det er noe du må eller ikke må ha, legg vekt på det. For eksempel ønsker jeg ikke å bo veldig nær skole/barnehage eller veldig trafikkert vei. Heller ikke i et område der det bor mange vanskeligstilte. Anonymkode: 3e504...c75
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #4 Skrevet 14. juli 2021 De ukjente stedene kan du jo undersøke 👍🏻 Anonymkode: 3e504...c75
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #5 Skrevet 14. juli 2021 Ok, men hva er det du ønsker? Utsikt, nærme byen, tettsted, ute på landet? Tenk på det utvendige først. Hva er et sterkt nei? For oss var det skole eller barnehage så nærme at vi hører dem, eller at de bruker lekeplass nær oss, boliger med mye innsyn fra naboer, boliger for tett mot naboer så man ikke har det privat på egen tomt. Det var vi lei av etter rekkehus. Så må du tenke om du har kapasitet til leilighet, rekkehus, enebolig. Jo større, jo mer jobb med vedlikehold og rengjøring. Når det gjelder hvor i landet, hvor mye tid vil du bruke på å reise til å se familie og venner? Har du noen hobbyer som tar mye tid, kan du gjøre dem hvor som helst eller er du avhengig av en klubb for noe sosialt? Vil du ha bil, eller bruke kollektivt? Hvor lett er det for gjester å besøke deg, hvis du vil ha besøk? Anonymkode: 74b12...263
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #6 Skrevet 14. juli 2021 takk for tilbakemeldinger. Jeg har noe som jeg har lyst til å berøre der jeg ønsker å bo. Samtidig så vet jeg også budsjettet jeg har til å kjøpe bolig. Samtidig ønsker jeg en jobb hvor jeg kun kan sykle til jobben. Maks 15 min til jobb. Jeg vil bo landlig, og ved kysten. Anonymkode: 9c651...ab5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå