AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #1 Skrevet 14. juli 2021 Vi er på hytta og har tatt med oss en venn hver til barna våre. Dette er en hyttetur vi har stått for alt av utgifter og lagt opp til det som skulle bli en knall tur. Greia er at det ene barnet vi har med oss blir sur for ALT og missforstår stadig situasjoner, den minste lille ting gjør at vi voksne må bruke opp til en time av gangen på å sitte å snakke med dette barnet og få det til og forstå at saken var anderledes. Det kan være alt fra at barnet følte noen så rart på det, at det gikk vann på seg under vannkrig eller at noen ved et uhell kom såvidt borti og da fikk såklart barnet syyyyykt vondt. Barnet tar alt i verste mening og våres barn er mye lei seg fordi våres barn bare vil at vennen skal ha det gøy. Vennen til barnet vårt hakker og bestemmer mye, og barnet vårt føyer seg for at vennen ikke skal bli sur. Likevel er denne vennen stadig sur på barnet vårt for ting som er helt snudd og vendt på, eller totalt missforstått. Vi har selv ofte vært ved siden av når ting liksom skal ha hendt, og dette barnet rett og slett juger om situasjonen noen ganger. Nå har dette pågått i fire dager og vi voksne koser oss heller ikke på tur. Barnet er 10 år og umulig å snakke til når det er sur, da marsjerer barnet avgårde og vil ikke snakke eller høre og langsint. Nå vurderer vi å faktisk levere tilbake barnet tidligere. Jeg har kun 10 dager ferie i år, og jeg har faktisk ikke lyst at vi skal gå på tå hev lengre for at dette barnet skal bli fornøyd. Vi har også prøvd å vært strenge når barnet har oppført seg sånn, men da var vi ekstremt dumme såklart. Vårt andre barn og vennen til dette barnet trives heller ikke på tur nå pga alt dette. Problemet er at foreldrene er av den typen som kommer til å bli sur hvis vi leverer før tiden. Men skal vi bare ha det sånn her resten av ferien? Jeg snakket med mor ikveld på tlf, forklarte greia i enkle trekk og fikk mor til å snakke med barnet, men det hjalp svært lite. Barnet oppførte seg dårlig en halvtime etterpå fordi barne nektet å ha vinduet oppe på rommet der alle 4 barna sover. Det var ekstremt varmt og alle de andre barna ville lufte, men dette barne påstod plutselig at det frøs og begynte å grine. Vi er slitne. Jeg hater å gi opp og synes såklart det er synd og kjøre det ene barnet hjem, men hytteturen har vi gledet oss til leeenge nå, og frem til nå har det vært langt i fra hyggelig selv det innimellom alt kaoset såklart er greie stunder også. Jeg ligger her og bare tenker og får ikke sove. Hva gjør jeg? Anonymkode: 4eeee...8db 8
Populært innlegg indigob Skrevet 14. juli 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 14. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vi er på hytta og har tatt med oss en venn hver til barna våre. Dette er en hyttetur vi har stått for alt av utgifter og lagt opp til det som skulle bli en knall tur. Greia er at det ene barnet vi har med oss blir sur for ALT og missforstår stadig situasjoner, den minste lille ting gjør at vi voksne må bruke opp til en time av gangen på å sitte å snakke med dette barnet og få det til og forstå at saken var anderledes. Det kan være alt fra at barnet følte noen så rart på det, at det gikk vann på seg under vannkrig eller at noen ved et uhell kom såvidt borti og da fikk såklart barnet syyyyykt vondt. Barnet tar alt i verste mening og våres barn er mye lei seg fordi våres barn bare vil at vennen skal ha det gøy. Vennen til barnet vårt hakker og bestemmer mye, og barnet vårt føyer seg for at vennen ikke skal bli sur. Likevel er denne vennen stadig sur på barnet vårt for ting som er helt snudd og vendt på, eller totalt missforstått. Vi har selv ofte vært ved siden av når ting liksom skal ha hendt, og dette barnet rett og slett juger om situasjonen noen ganger. Nå har dette pågått i fire dager og vi voksne koser oss heller ikke på tur. Barnet er 10 år og umulig å snakke til når det er sur, da marsjerer barnet avgårde og vil ikke snakke eller høre og langsint. Nå vurderer vi å faktisk levere tilbake barnet tidligere. Jeg har kun 10 dager ferie i år, og jeg har faktisk ikke lyst at vi skal gå på tå hev lengre for at dette barnet skal bli fornøyd. Vi har også prøvd å vært strenge når barnet har oppført seg sånn, men da var vi ekstremt dumme såklart. Vårt andre barn og vennen til dette barnet trives heller ikke på tur nå pga alt dette. Problemet er at foreldrene er av den typen som kommer til å bli sur hvis vi leverer før tiden. Men skal vi bare ha det sånn her resten av ferien? Jeg snakket med mor ikveld på tlf, forklarte greia i enkle trekk og fikk mor til å snakke med barnet, men det hjalp svært lite. Barnet oppførte seg dårlig en halvtime etterpå fordi barne nektet å ha vinduet oppe på rommet der alle 4 barna sover. Det var ekstremt varmt og alle de andre barna ville lufte, men dette barne påstod plutselig at det frøs og begynte å grine. Vi er slitne. Jeg hater å gi opp og synes såklart det er synd og kjøre det ene barnet hjem, men hytteturen har vi gledet oss til leeenge nå, og frem til nå har det vært langt i fra hyggelig selv det innimellom alt kaoset såklart er greie stunder også. Jeg ligger her og bare tenker og får ikke sove. Hva gjør jeg? Anonymkode: 4eeee...8db jeg hadde kvittet meg med barnet umiddelbart. Det barnet er ikke ditt problem, men foreldrene sitt problem. Barnet skal ikke ødelegge for resten. ring foreldrene, forklar situasjonen og be dem hente barnet. Du må tenke på dine egne barn først, det er dem du skal ta vare på og beskytte. Endret 14. juli 2021 av indigob 98
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #3 Skrevet 14. juli 2021 Ditt hus og dine regler! Det får barnet bare finne seg i. Hvis den mistrives så får hen dra hjem. Anonymkode: 2baed...061 23
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #4 Skrevet 14. juli 2021 Er barnet sånn ellers også, eller kan det være at h*n har litt hjemlengsel og det gir utslag på denne måten? Anonymkode: 0b6e1...946 21
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #5 Skrevet 14. juli 2021 Send ungen hjem umiddelbart! Og ikke bidra til å fyre oppunder det tullet h*n driver med, si h*n må skjerpe seg. Det der kommer til å bli et menneske som ingen liker eller orker være med om ingen forteller hvor skapet skal stå. Anonymkode: a18d2...037 28
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 14. juli 2021 Viktig å si til barnet at det ikke virker som hen trives så bra på hytta med dere og at det kanskje er best for alle at han får reise hjem. Hvis barnet virkelig ikke vil reise hjem så sett krav til at hen at han må slutte å bete seg dårlig og at hen må hjelpe til å skape god stemning og så gi hen en dag å endre seg. Hvis det fortsatt ikke er bedre så sender du hen hjem. Anonymkode: 627f0...825 62
Populært innlegg Tanuki Skrevet 14. juli 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 14. juli 2021 Barnet er gammel nok til å forstå at hen ødelegger. Ville satt meg ned og gitt hen 2 valg. - trives du ikke, så kan vi be mamma/pappa hente deg, så slipper du å være her. - om du vil være her, ok, flott! Men da må du bidra til god stemmning. Ville ikke gitt barnet en hel dag på å endre oppførsel, maks en halv dag, får da være måte på å ta på dette barnet med silkehansker, så får foreldrene til barnet bli så sure dem vil. 88
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #8 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er på hytta og har tatt med oss en venn hver til barna våre. Dette er en hyttetur vi har stått for alt av utgifter og lagt opp til det som skulle bli en knall tur. Greia er at det ene barnet vi har med oss blir sur for ALT og missforstår stadig situasjoner, den minste lille ting gjør at vi voksne må bruke opp til en time av gangen på å sitte å snakke med dette barnet og få det til og forstå at saken var anderledes. Det kan være alt fra at barnet følte noen så rart på det, at det gikk vann på seg under vannkrig eller at noen ved et uhell kom såvidt borti og da fikk såklart barnet syyyyykt vondt. Barnet tar alt i verste mening og våres barn er mye lei seg fordi våres barn bare vil at vennen skal ha det gøy. Vennen til barnet vårt hakker og bestemmer mye, og barnet vårt føyer seg for at vennen ikke skal bli sur. Likevel er denne vennen stadig sur på barnet vårt for ting som er helt snudd og vendt på, eller totalt missforstått. Vi har selv ofte vært ved siden av når ting liksom skal ha hendt, og dette barnet rett og slett juger om situasjonen noen ganger. Nå har dette pågått i fire dager og vi voksne koser oss heller ikke på tur. Barnet er 10 år og umulig å snakke til når det er sur, da marsjerer barnet avgårde og vil ikke snakke eller høre og langsint. Nå vurderer vi å faktisk levere tilbake barnet tidligere. Jeg har kun 10 dager ferie i år, og jeg har faktisk ikke lyst at vi skal gå på tå hev lengre for at dette barnet skal bli fornøyd. Vi har også prøvd å vært strenge når barnet har oppført seg sånn, men da var vi ekstremt dumme såklart. Vårt andre barn og vennen til dette barnet trives heller ikke på tur nå pga alt dette. Problemet er at foreldrene er av den typen som kommer til å bli sur hvis vi leverer før tiden. Men skal vi bare ha det sånn her resten av ferien? Jeg snakket med mor ikveld på tlf, forklarte greia i enkle trekk og fikk mor til å snakke med barnet, men det hjalp svært lite. Barnet oppførte seg dårlig en halvtime etterpå fordi barne nektet å ha vinduet oppe på rommet der alle 4 barna sover. Det var ekstremt varmt og alle de andre barna ville lufte, men dette barne påstod plutselig at det frøs og begynte å grine. Vi er slitne. Jeg hater å gi opp og synes såklart det er synd og kjøre det ene barnet hjem, men hytteturen har vi gledet oss til leeenge nå, og frem til nå har det vært langt i fra hyggelig selv det innimellom alt kaoset såklart er greie stunder også. Jeg ligger her og bare tenker og får ikke sove. Hva gjør jeg? Anonymkode: 4eeee...8db Du lot barna dine invitere med hver sin venn på hyttetur med dere. Det barnet som du omtaler, har det barnet brukt å være slik i de årene som har gått? Eller oppsto det plutselig på hytteturen? (Du kjenner vel begge de inviterte barna godt?) Anonymkode: 56877...fbb 10
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #9 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå vurderer vi å faktisk levere tilbake barnet tidligere. Jeg har kun 10 dager ferie i år, og jeg har faktisk ikke lyst at vi skal gå på tå hev lengre for at dette barnet skal bli fornøyd. Vi har også prøvd å vært strenge når barnet har oppført seg sånn, men da var vi ekstremt dumme såklart. Vårt andre barn og vennen til dette barnet trives heller ikke på tur nå pga alt dette. Hvor i historien ble det av deres første barn? Anonymkode: 56877...fbb 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #10 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vennen til barnet vårt hakker og bestemmer mye, og barnet vårt føyer seg for at vennen ikke skal bli sur. Likevel er denne vennen stadig sur på barnet vårt for ting som er helt snudd og vendt på, eller totalt missforstått. Vi har selv ofte vært ved siden av når ting liksom skal ha hendt, og dette barnet rett og slett juger om situasjonen noen ganger. Nå har dette pågått i fire dager og vi voksne koser oss heller ikke på tur. Barnet er 10 år og umulig å snakke til når det er sur, da marsjerer barnet avgårde og vil ikke snakke eller høre og langsint. Dette har aldri forekommet tidligere? Dere har vel kjent barnet mer enn veldig kort tid, med tanke på det du skrev om foreldrene? AnonymBruker skrev (1 time siden): Problemet er at foreldrene er av den typen som kommer til å bli sur hvis vi leverer før tiden. Anonymkode: 56877...fbb
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #11 Skrevet 14. juli 2021 Før tiden... Har en av dere voksne avtalt samvær med det omtalte barnet, og er en av barnets foreldre en eks av deg eller din kjæreste? Anonymkode: 56877...fbb 5
CorvusCorax Skrevet 14. juli 2021 #12 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvor i historien ble det av deres første barn? Anonymkode: 56877...fbb Hva mener du? TS har to barn som har tatt med en venn hver. Den ene vennen av det ene barnet er problemet. TS har ikke noe problem med sine egne barn og den andre vennen. Hun ønsker at vennen som skaper problemer drar hjem tidligere. Noe som er forståelig. TS har vel ikke måtte hanskes med dette barnet over flere dager før. Barnet utagerer sikkert fordi h*n har hjemlengsel. Kanskje dette er barnets første tur alene uten foreldre. 20
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #13 Skrevet 14. juli 2021 Dette barnet hadde jeg kjørt hjem igjen til foreldre. Det høres ut som om både dere og hzns egen mor har snakket til ham uten å lykkes. Sånn oppførsel må få konsekvenser, dette barnet kommer jo ikke til å bli invitert noen steder til slutt. Ingen som orker sånne unger, hverken barn eller voksne. Og du skal i hvert fall ikke ha din ferie ødelagt. Hadde returnert barnet i dag og nytt resten av ferien. Foreldrene til dette barnet bør bruke sin ferie på oppdragelse og ikke på å danse etter barnets pipe. Anonymkode: e9560...01e 17
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #14 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Før tiden... Har en av dere voksne avtalt samvær med det omtalte barnet, og er en av barnets foreldre en eks av deg eller din kjæreste? Anonymkode: 56877...fbb Før avtalt antall dager barnet skulle være med skjønner du vel. TS; hvis foreldrene blir sur for det, så sier jo det noe om hvorfor barnet er som det er. Da får de jo bare bli sur. Men jeg ville vært helt ærlig på om hvirfor barnet sendes hjem tidligere. Dette bør de jo ta tak i. Anonymkode: e9560...01e 23
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #15 Skrevet 14. juli 2021 Her har du et klassisk tegn på foreldre som skal forstå, akseptere og gi rom for alle følelser et barn har, resultatet blir at barnet styrer hverdagen til alle de rundt seg. Send barnet hjem umiddelbart og ta det aldri mer med på tur. Så kan foreldrene fortsette å forstå, akseptere og gi rom for alle følelser et barn har uten å sette grenser eller å veilede på noen som helst måte. Det finnes en middelvei. Sånn til opplysning. Var selv på familieselskap i helgen, to av foreldrene hadde barn under skolealder, og selvfølgelig ble det krangel mellom barna. Det er så tydelig å se hvilke foreldre som opptrer som foreldre når krangelen mellom barna oppstod. De ressurssterke foreldrene tok barnet bort fra situasjonen og ble borte i snaue ti minutter. Når de kom tilbake var barnet smørblid, og oppførte seg eksemplarisk resten av kvelden. Det andre barnet ble bedt om å leke med sine eldre søsken, ingen veiledning eller beskjed om at slik oppførsel ikke tolereres. Utover kvelden fortsatte dette monsteret av et barn å oppføre seg ufint, helt til ei bestemor fikk nok og satte barnet på plass. Da hadde det fått styre i to eller tre timer uten noe tilsnakk av sine foreldre. Man kan undres hva foreldrene til de som ikke evner å stå imot dårlig oppførsel fra barna tenker. Om de tenker i hele tatt. Anonymkode: 5c3f0...87d 31
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #16 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi er på hytta og har tatt med oss en venn hver til barna våre. Dette er en hyttetur vi har stått for alt av utgifter og lagt opp til det som skulle bli en knall tur. Greia er at det ene barnet vi har med oss blir sur for ALT og missforstår stadig situasjoner, den minste lille ting gjør at vi voksne må bruke opp til en time av gangen på å sitte å snakke med dette barnet og få det til og forstå at saken var anderledes. Det kan være alt fra at barnet følte noen så rart på det, at det gikk vann på seg under vannkrig eller at noen ved et uhell kom såvidt borti og da fikk såklart barnet syyyyykt vondt. Barnet tar alt i verste mening og våres barn er mye lei seg fordi våres barn bare vil at vennen skal ha det gøy. Vennen til barnet vårt hakker og bestemmer mye, og barnet vårt føyer seg for at vennen ikke skal bli sur. Likevel er denne vennen stadig sur på barnet vårt for ting som er helt snudd og vendt på, eller totalt missforstått. Vi har selv ofte vært ved siden av når ting liksom skal ha hendt, og dette barnet rett og slett juger om situasjonen noen ganger. Nå har dette pågått i fire dager og vi voksne koser oss heller ikke på tur. Barnet er 10 år og umulig å snakke til når det er sur, da marsjerer barnet avgårde og vil ikke snakke eller høre og langsint. Nå vurderer vi å faktisk levere tilbake barnet tidligere. Jeg har kun 10 dager ferie i år, og jeg har faktisk ikke lyst at vi skal gå på tå hev lengre for at dette barnet skal bli fornøyd. Vi har også prøvd å vært strenge når barnet har oppført seg sånn, men da var vi ekstremt dumme såklart. Vårt andre barn og vennen til dette barnet trives heller ikke på tur nå pga alt dette. Problemet er at foreldrene er av den typen som kommer til å bli sur hvis vi leverer før tiden. Men skal vi bare ha det sånn her resten av ferien? Jeg snakket med mor ikveld på tlf, forklarte greia i enkle trekk og fikk mor til å snakke med barnet, men det hjalp svært lite. Barnet oppførte seg dårlig en halvtime etterpå fordi barne nektet å ha vinduet oppe på rommet der alle 4 barna sover. Det var ekstremt varmt og alle de andre barna ville lufte, men dette barne påstod plutselig at det frøs og begynte å grine. Vi er slitne. Jeg hater å gi opp og synes såklart det er synd og kjøre det ene barnet hjem, men hytteturen har vi gledet oss til leeenge nå, og frem til nå har det vært langt i fra hyggelig selv det innimellom alt kaoset såklart er greie stunder også. Jeg ligger her og bare tenker og får ikke sove. Hva gjør jeg? Anonymkode: 4eeee...8db Hadde kjørt barnet hjem .. Anonymkode: 5f09b...46f 5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #17 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Barnet oppførte seg dårlig en halvtime etterpå fordi barne nektet å ha vinduet oppe på rommet der alle 4 barna sover. Det var ekstremt varmt og alle de andre barna ville lufte, men dette barne påstod plutselig at det frøs og begynte å grine Kanskje barnet er syk og har feber? Har du målt barnets temperatur? Det er tydelig at barnet ikke har det bra. Anonymkode: 56877...fbb 5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #18 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Greia er at det ene barnet vi har med oss blir sur for ALT og missforstår stadig situasjoner, den minste lille ting gjør at vi voksne må bruke opp til en time av gangen på å sitte å snakke med dette barnet og få det til og forstå at saken var anderledes. Det kan være alt fra at barnet følte noen så rart på det, at det gikk vann på seg under vannkrig eller at noen ved et uhell kom såvidt borti og da fikk såklart barnet syyyyykt vondt. Barnet tar alt i verste mening og våres barn er mye lei seg fordi våres barn bare vil at vennen skal ha det gøy. Vennen til barnet vårt hakker og bestemmer mye, og barnet vårt føyer seg for at vennen ikke skal bli sur. Likevel er denne vennen stadig sur på barnet vårt for ting som er helt snudd og vendt på, eller totalt missforstått. Vi har selv ofte vært ved siden av når ting liksom skal ha hendt, og dette barnet rett og slett juger om situasjonen noen ganger. Nå har dette pågått i fire dager I fire dager?! Det er jo innlysende at det barnet ikke har det bra. Hvorfor har du ikke kontaktet barnets foreldre tidligere og forklart at barnet ikke har det bra og at barnet må hentes snarest? Anonymkode: 56877...fbb 5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #19 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje barnet er syk og har feber? Har du målt barnets temperatur? Det er tydelig at barnet ikke har det bra. Anonymkode: 56877...fbb Å herregud, - er du moren? Dulle med liksom. Barnet får ikke viljen sin og dramatiserer. Er det sykt regner jeg med at det hadde vært avdekket. Men her er det gjentagende dårlig oppførsel over flere dager. Dårlig oppdragelse. Anonymkode: e9560...01e 47
Miss Pink Skrevet 14. juli 2021 #20 Skrevet 14. juli 2021 Jeg tenker også at barnet ikke har det bra .. og det er ikke deres feil .. men barnet vil nok hjem.. hvor langt er det hjem ? Kan foreldrene hente barnet ? 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå