AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #1 Skrevet 13. juli 2021 Jeg er i uke 8. I natt våknet jeg av ekstreme smerter. De var helt vanvittig intense. Kjennes ut som en kniv stikker i magen og vris rundt. Jeg prøvde kjenne etter om de var til en side, men det kjennes ut som det er ganske i midten, litt mer til venstre enn høyre. Den verste biten varte i kanskje 15 minutter, mens nå er det bare litt vondt. En ting jeg er redd for er utenfor livmor, men da hadde det vel kanskje ikke gitt seg? Er det vanlig med så vonde smerter? Anonymkode: 73d3a...e54
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #2 Skrevet 14. juli 2021 Håper at du har kontaktet lege.. mye bedre enn å spørre her på kg. Anonymkode: 5492c...781
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #3 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Håper at du har kontaktet lege.. mye bedre enn å spørre her på kg. Anonymkode: 5492c...781 Nei jeg har ikke det altså. Nå går det mye bedre og smertene er så og si borte heldigvis. Lurer fremdeles på hva som gjorde så vondt da. Har ikke blødd noe foreløpig. Har lest at denne uken tar morkaken over, kanskje det har noe sammenheng med det? Har bare noen få dager igjen til ultralyd, så er det ikke mer smerter så venter jeg til det☺️ Anonymkode: 73d3a...e54
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #4 Skrevet 14. juli 2021 Jeg hadde graviditet utenfor livmoren som ble oppdaget i uke 8, og smerten gav seg raskt. Merket ingenting av den etterpå, og blødde heller ikke. Synes du skal ta en telefon og få det undersøkt. Til meg endte det med ambulansetur til sykehuset og operasjon. Anonymkode: 5ba20...8e2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #5 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde graviditet utenfor livmoren som ble oppdaget i uke 8, og smerten gav seg raskt. Merket ingenting av den etterpå, og blødde heller ikke. Synes du skal ta en telefon og få det undersøkt. Til meg endte det med ambulansetur til sykehuset og operasjon. Anonymkode: 5ba20...8e2 Hvordan kjentes dine smerter ut da? Og hvor var de? Var det lenge etter du hadde smerter du måtte inn til sykehuset? Jeg var hos legen på torsdag og de testet urinprøve for blod i urinen, og sa det var det ingenting av, så legen sa hun ikke var bekymret. Hadde noen smerter i magen da også. Men ikke så ille som i natt. De i natt var mest på venstre side, men jeg kjente det også litt i høyre etterhvert, men bare litt. Anonymkode: 73d3a...e54
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #6 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hvordan kjentes dine smerter ut da? Og hvor var de? Var det lenge etter du hadde smerter du måtte inn til sykehuset? Jeg var hos legen på torsdag og de testet urinprøve for blod i urinen, og sa det var det ingenting av, så legen sa hun ikke var bekymret. Hadde noen smerter i magen da også. Men ikke så ille som i natt. De i natt var mest på venstre side, men jeg kjente det også litt i høyre etterhvert, men bare litt. Anonymkode: 73d3a...e54 De var ca. midt på magen hos meg, derfor tenkte jeg ikke svangerskap utenfor livmoren heller, ettersom jeg mente å ha lest før at de da skulle være mer ut på siden. Jeg hadde også vært inne hos fastlegen flere ganger for å måle hcg, og det hadde ikke blitt reagert på noen unormal stigning eller noe annet som kunne indikere exu. Smerten var ikke langvarig, men ganske sterk der og da. La meg i senga og ringte inn syk på jobb (dette var tidlig på morgenen), ettersom jeg tenkte at det var en spontanabort på gang. Da jeg en god stund senere skulle opp på do greide jeg ikke å holde meg på beina (svimte av), da tok mannen affære og ringte etter hjelp. Legevakta mente først at jeg skulle vente i flere timer på en fastlegetime i stedet, men ettersom jeg ikke greide å holde meg på beina ble det til slutt sendt ambulanse i stedet. Merket ellers ingenting galt. Det trenger jo absolutt ikke være det samme hos deg! Tenkte bare jeg skulle nevne det, ettersom det var litt likt (og jeg tenkte ikke exu selv da det sto på). Anonymkode: 5ba20...8e2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #7 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): De var ca. midt på magen hos meg, derfor tenkte jeg ikke svangerskap utenfor livmoren heller, ettersom jeg mente å ha lest før at de da skulle være mer ut på siden. Jeg hadde også vært inne hos fastlegen flere ganger for å måle hcg, og det hadde ikke blitt reagert på noen unormal stigning eller noe annet som kunne indikere exu. Smerten var ikke langvarig, men ganske sterk der og da. La meg i senga og ringte inn syk på jobb (dette var tidlig på morgenen), ettersom jeg tenkte at det var en spontanabort på gang. Da jeg en god stund senere skulle opp på do greide jeg ikke å holde meg på beina (svimte av), da tok mannen affære og ringte etter hjelp. Legevakta mente først at jeg skulle vente i flere timer på en fastlegetime i stedet, men ettersom jeg ikke greide å holde meg på beina ble det til slutt sendt ambulanse i stedet. Merket ellers ingenting galt. Det trenger jo absolutt ikke være det samme hos deg! Tenkte bare jeg skulle nevne det, ettersom det var litt likt (og jeg tenkte ikke exu selv da det sto på). Anonymkode: 5ba20...8e2 Var det noe spesiell grunn til at du målte hcg? Nå er det gått 14 timer siden smertene, og jeg har ikke kjent noe mer, kun små stikk, er heller ikke svimmel, så krysser fingrene for at det ikke er noe galt. Jeg gjør ingenting av å høre sånn, det er greit å være litt obs. Jeg angrer på at jeg ikke bestille ultralyd tidligere, men visste ikke at det kom til å bli noe bekymring om hvor egget festet seg😅😂 Trodde jeg bare skulle være bekymret for om det levde og var friskt, så da tenkte jeg å vente helt til uke 9😅 Anonymkode: 73d3a...e54
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #8 Skrevet 14. juli 2021 Jeg husker jeg i første svangerskap hadde noen ganske kraftige smerter midt i magen som jeg opplevde som «strekksmerter» pga at livmoren strakk seg. De varte en stund når det først stod på, men ikke mer enn et par timer. Og i denne graviditeten har jeg ikke kjent noe lignende. Det gjorde sykt vondt der og da, en slags krampelignende smerte. Kan det være noe lignende du har hatt? Ville uansett gått til legen for en ultralyd. Anonymkode: fa637...55c
Gjest 123 eller noe Skrevet 14. juli 2021 #9 Skrevet 14. juli 2021 Jeg hadde noe lignende i går, er riktignok uke 11, men det var intenst nok til at jeg ble skremt og måtte legge meg ned på senga og slappe av. Det var nok bare strekkesmerter, men det reiv godt! Har lest at det bare må slappes helt av når det står på som verst, for stresset gjør at du spenner deg og det ikke kanskje ikke vil slutte å strekke med det første. Merket det hjalp. Fikk du sjekket det eller ser du det bare an?
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #10 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Var det noe spesiell grunn til at du målte hcg? Nå er det gått 14 timer siden smertene, og jeg har ikke kjent noe mer, kun små stikk, er heller ikke svimmel, så krysser fingrene for at det ikke er noe galt. Jeg gjør ingenting av å høre sånn, det er greit å være litt obs. Jeg angrer på at jeg ikke bestille ultralyd tidligere, men visste ikke at det kom til å bli noe bekymring om hvor egget festet seg😅😂 Trodde jeg bare skulle være bekymret for om det levde og var friskt, så da tenkte jeg å vente helt til uke 9😅 Anonymkode: 73d3a...e54 Ja, jeg fikk komme inn og måle hcg pga at jeg tidligere samme år hadde mistet to ganger i MA og SA. Så det var for å sjekke om det utviklet seg/steg som det skulle. Bra! Tenkte etterpå at det kunne virke som litt skremselspropaganda, hehe. Men høres jo ut som det kan ha vært ligamentsmerter eller lignende da, som flere skriver. 🙂 Anonymkode: 5ba20...8e2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #11 Skrevet 15. juli 2021 Har ikke vært hos legen etter smertene, har heller ikke ringt. Etter den intense smerten på natten har det kun vært småstikk her og der. Har også samme type smerte som stikker litt på høyre side, bare ikke så ofte. Så foreløpig er jeg rolig, og tror jeg skal klare å vente på ultralyden jeg har neste uke🤞🏻 Anonymkode: 73d3a...e54
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #12 Skrevet 15. juli 2021 Har ikke vært hos legen etter smertene, har heller ikke ringt. Etter den intense smerten på natten har det kun vært småstikk her og der. Har også samme type smerte som stikker litt på høyre side, bare ikke så ofte. Så foreløpig er jeg rolig, og tror jeg skal klare å vente på ultralyden jeg har neste uke🤞🏻 Anonymkode: 73d3a...e54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå