Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har hørt at å skjære i hår er ikke bra ved uttynning av hår. Frisøren sa dette går fint så lenge jeg gjør det under litt hår og ikke på toppen. Skeptisk. Er en som har jobbet 30 år i bransjen. Hm. Hva sier dere. Er vel bedre å klippe ved uttynning?

Kan jeg si  til frisøren meste gang «kan du la være å bruke kniven ved uttynning selv om du tok under fikk je endel småhår som viste godt?» Blir det feil?

Endret av Cecilie82
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også dårlig erfaring med skjæring. Frisørene gjorde mye det på slutten av 90-tallet og begynnelsen av 2000 tallet. Tydeligvis det som var greia da. Og jeg fikk som deg, mange små hår som stakk ut og det så mer slitt ut!

Tror frisører som klamrer seg fast til denne fortsatt, er litt utdaterte. Kanskje samme frisørene som fortsatt foreslår permanent?😨🙃

Anonymkode: aa7bc...c29

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har også dårlig erfaring med skjæring. Frisørene gjorde mye det på slutten av 90-tallet og begynnelsen av 2000 tallet. Tydeligvis det som var greia da. Og jeg fikk som deg, mange små hår som stakk ut og det så mer slitt ut!

Tror frisører som klamrer seg fast til denne fortsatt, er litt utdaterte. Kanskje samme frisørene som fortsatt foreslår permanent?😨🙃

Anonymkode: aa7bc...c29

Skal ikke se bortifra det😉 Blir litt gammeldags småhår kommer uansett hvilken måtte du bruker knivenpå. Kan ikke bortforklare seg, .Hvis det ikke går an å klippe det tynnere, så må jeg vurdere en annen frisør selv om jeg pleier å bli fornøyd ellers

AnonymBruker
Skrevet

Det er klart du kan be frisøren ikke gjøre det, det er jo ditt hår. Har dårlige erfaringer med det selv.

Anonymkode: 64e58...009

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.7.2021 den 14.08):

Det er klart du kan be frisøren ikke gjøre det, det er jo ditt hår. Har dårlige erfaringer med det selv.

De prøver jo å bortforklare seg om at de de gjør er ok.  Men det er jeg som skal betale 😉

AnonymBruker
Skrevet
Cecilie82 skrev (16 timer siden):

De prøver jo å bortforklare seg om at de de gjør er ok.  Men det er jeg som skal betale 😉

Ja, det er akkurat det. Fikk kjempeslitt hår av det, så vil ikke ta sjansen igjen 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.7.2021 den 1.42):

Ja, det er akkurat det. Fikk kjempeslitt hår av det, så vil ikke ta sjansen igjen 

Ser den. Hvis de ikke kan bruke saks får vi finne en annen. 

AnonymBruker
Skrevet

Skjæring med kniv og tynnesaks kan se sykt fint ut med en gang når håret er striglet, men har klipt opp håret mange nok ganger til at dette er noe jeg unngår. Ofte blir jeg tilbudt det fordi jeg har tjukt hår, noen har tillogmed tatt seg friheteten til å skjære uten å spørre... For de som ønsker konstant vedlikehold med div. produkter og rettetang osv. så kan det være fint, men jeg er en av de som ikke orker dette. Derav ser håret bare mer slitt ut og må klippes oftere pga. det ser konstant frizzy ut og har småhår overalt. Kanskje noen frisører skjærer opp litt der bak uten å si så mye for at man skal blir misfornøyd og komme tilbake fortere?

Anonymkode: 1309b...5f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Skjæring med kniv og tynnesaks kan se sykt fint ut med en gang når håret er striglet, men har klipt opp håret mange nok ganger til at dette er noe jeg unngår. Ofte blir jeg tilbudt det fordi jeg har tjukt hår, noen har tillogmed tatt seg friheteten til å skjære uten å spørre... For de som ønsker konstant vedlikehold med div. produkter og rettetang osv. så kan det være fint, men jeg er en av de som ikke orker dette. Derav ser håret bare mer slitt ut og må klippes oftere pga. det ser konstant frizzy ut og har småhår overalt. Kanskje noen frisører skjærer opp litt der bak uten å si så mye for at man skal blir misfornøyd og komme tilbake fortere?

Mye mulig ser nesten mer slitt ut nå hos meg. Denne frisøren sa jeg skjærer under ikke på toppen så det går bra. Til og med nede ved enden. Tror jeg skal ta turen tilbake og konfrontere henne med det. Enig ser mer frizzy ut. 

AnonymBruker
Skrevet
Cecilie82 skrev (2 minutter siden):

Mye mulig ser nesten mer slitt ut nå hos meg. Denne frisøren sa jeg skjærer under ikke på toppen så det går bra. Til og med nede ved enden. Tror jeg skal ta turen tilbake og konfrontere henne med det. Enig ser mer frizzy ut. 

Skriver jo under på denne, ser mer slitt ut og du må gå oftere til frisøren. På en måte blir jo håret ødelagt da det skaper mange avkuttede hårstrå som man må "tøyle" med produkter, uten ser det jo ofte sinnsykt slitt ut uten at det er det. Gå tilbake å klag, forstår skuffelsen. Om du ikke ønsker gratis hårklipp for å klippe det kortere be i hvert fall om et eller annet produkt som kan gjøre håret finere, olje av noe slag osv..

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Skriver jo under på denne, ser mer slitt ut og du må gå oftere til frisøren. På en måte blir jo håret ødelagt da det skaper mange avkuttede hårstrå som man må "tøyle" med produkter, uten ser det jo ofte sinnsykt slitt ut uten at det er det. Gå tilbake å klag, forstår skuffelsen. Om du ikke ønsker gratis hårklipp for å klippe det kortere be i hvert fall om et eller annet produkt som kan gjøre håret finere, olje av noe slag osv..

Er jo ikke så mye en kan gjøre før det vokser ut  igjen tenker jeg. Utenom produkter som du nevner. Har sendt hun en melding på messenger hvor jeg bla jeg påpeker at det var blitt endel brekte hårstrå etter skjæringen som ikke ser så bra ut.  
Får se hva svaret blir.

Endret av Cecilie82
Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg har litt blandede erfaringer med tynning av hår. 

Sist jeg ba om å få håret tynnet så skar frisøren i håret mitt. Det er kanskje ikke så rart at håret mitt ikke har vært særlig fint etter det. 

Før det har de brukt saks og da har håret vært veldig fint. Jeg synes håret er lettere å style når jeg tynner det, men nå ble det ikke fint. Jeg stusset litt når hun skar i det, men tenkte ikke så mye over det før i ettertid. 

Teknikken er tydeligvis så utdatert at de fleste har sluttet å bruke det så sikkert derfor jeg ikke har sett det på mange år. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...