AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #1 Skrevet 13. juli 2021 Vi skal snart ha en stor (coronavennlig) fest på hytten, og det ligger to andre hytter tett opp mot. Jeg har tenkt å lage en kurv til hver av naboene, der jeg skriver et kort (nabovarsel) om hva som skal skje, samtidig som jeg legger ved litt godsaker som plaster på såret. En flaske vin er selvfølgelig, men hva annet ville du satt pris på? Kan legge til at naboforholdet er godt, og de har fest innimellom de også. Det blir ikke helt ville tilstander, men siden det er midt i fellesferien og de gjerne er der for å slappe av, vil vi vise at vi setter pris på tålmodigheten. Anonymkode: e0ae5...de3
Brunello Skrevet 13. juli 2021 #2 Skrevet 13. juli 2021 Ville trodd naboen hadde klikka om de kom med en gave og samtidig fortalte at de skulle ha fest. 15
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 13. juli 2021 #3 Skrevet 13. juli 2021 (endret) Flott med nabovarsel. Men siden du også nevner "plaster på såret" så lurer jeg på om det blir en heidundranes fest selv om du sier at det ikke blir "ville tilstander". Kan dere ikke dempe dere etter kl 23? og likevel kose dere? Jeg ville satt pris på at dere ikke plager andre med festing i stedet for en gave på forhånd. Endret 13. juli 2021 av DEN NAKNE GARTNER
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #4 Skrevet 13. juli 2021 Brunello skrev (Akkurat nå): Ville trodd naboen hadde klikka om de kom med en gave og samtidig fortalte at de skulle ha fest. Javel... som jeg skrev har vi alle fest innimellom... de har også en idé om at det kommer til å skje, dette er en årlig greie... men det var uansett ikke poenget, jeh var ute etter tips til hva jeg kunne putte i kurven. Anonymkode: e0ae5...de3 1
Jaybird Skrevet 13. juli 2021 #5 Skrevet 13. juli 2021 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker said: Vi skal snart ha en stor (coronavennlig) fest på hytten, og det ligger to andre hytter tett opp mot. Jeg har tenkt å lage en kurv til hver av naboene, der jeg skriver et kort (nabovarsel) om hva som skal skje, samtidig som jeg legger ved litt godsaker som plaster på såret. En flaske vin er selvfølgelig, men hva annet ville du satt pris på? Kan legge til at naboforholdet er godt, og de har fest innimellom de også. Det blir ikke helt ville tilstander, men siden det er midt i fellesferien og de gjerne er der for å slappe av, vil vi vise at vi setter pris på tålmodigheten. Anonymkode: e0ae5...de3 Jeg hadde satt pris på en invitasjon til festen 😄 Men bortsett fra det, så hadde jeg digget en flaske vin, det ville vært mer enn nok for min del. Unner absolutt naboen å ta en fest. Ha det moro! Endret 13. juli 2021 av Jaybird 14
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #6 Skrevet 13. juli 2021 DEN NAKNE GARTNER skrev (1 minutt siden): Flott med nabovarsel. Men siden du også nevner "plaster på såret" så lurer jeg på om det blir en heidundranes fest selv om du sier at det ikke blir "ville tilstander". Kan dere ikke dempe dere etter kl 23? og likevel kose dere? Jo, og det gjør vi også. Men dette er ikke i byen, men et veldig rolig område. Jeg vet naboene er der for å slappe av. De tåler oss, og har aldri klaget før. Men det merkes nok at det er noe annet enn en vanlig helg! Anonymkode: e0ae5...de3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #7 Skrevet 13. juli 2021 Jaybird skrev (3 minutter siden): Jeg hadde satt pris på en invitasjon til festen 😄 Men bortsett fra det, så hadde jeg digget en flaske vin, det ville vært mer enn nok for min del. Unner absolutt naboen å ta en fest. Ha det moro! Takk! Vi er voksne, så det er ikke snakk om russefest😅 men det er jo selvfølgelig noe annet enn en lat helg... naboene vet nok at de er velkommen, men tror aldersgapet gjør at det sitter langt inne for begge parter😅 Anonymkode: e0ae5...de3 4
Alvario Skrevet 13. juli 2021 #8 Skrevet 13. juli 2021 Ost, kjeks og vin/cider om de liker det👌 Gjerne også ett par ørepropper eller to. 1
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 13. juli 2021 #9 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jo, og det gjør vi også. Men dette er ikke i byen, men et veldig rolig område. Jeg vet naboene er der for å slappe av. De tåler oss, og har aldri klaget før. Men det merkes nok at det er noe annet enn en vanlig helg! Anonymkode: e0ae5...de3 Det har vel ikke noe å gjøre med hvor festen befinner seg - dette har noe med å plage andre mennesker. Hvordan påvirkes naboene av festen deres? Du svarte ikke på om dere kan ha en koselig fest men dempe dere etter 23. Hvor mye bråk blir det? Man sitter med en følelse her av at du fremstiller det som roligere enn det blir - så da lurer man på hvor mye støy blir det?
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #10 Skrevet 13. juli 2021 13 minutter siden, DEN NAKNE GARTNER said: Flott med nabovarsel. Men siden du også nevner "plaster på såret" så lurer jeg på om det blir en heidundranes fest selv om du sier at det ikke blir "ville tilstander". Kan dere ikke dempe dere etter kl 23? og likevel kose dere? 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jo, og det gjør vi også. Anonymkode: e0ae5...de3 Anonymkode: 1c3b1...482 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #11 Skrevet 13. juli 2021 DEN NAKNE GARTNER skrev (2 minutter siden): Det har vel ikke noe å gjøre med hvor festen befinner seg - dette har noe med å plage andre mennesker. Hvordan påvirkes naboene av festen deres? Du svarte ikke på om dere kan ha en koselig fest men dempe dere etter 23. Hvor mye bråk blir det? Man sitter med en følelse her av at du fremstiller det som roligere enn det blir - så da lurer man på hvor mye støy blir det? Jo, jeg svarte at vi demper oss før 23 "jo, og det gjør vi også"... voldsomt til greier det skulle bli av at jeg ba om gavetips til naboen. Vi har som sagt et godt naboforhold, denne festen er en årlig greie, og det har aldri utartet seg. Alle har vært blide og fornøyde, inkl naboene... Anonymkode: e0ae5...de3 1
Jaybird Skrevet 13. juli 2021 #12 Skrevet 13. juli 2021 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker said: Takk! Vi er voksne, så det er ikke snakk om russefest😅 men det er jo selvfølgelig noe annet enn en lat helg... naboene vet nok at de er velkommen, men tror aldersgapet gjør at det sitter langt inne for begge parter😅 Anonymkode: e0ae5...de3 Sender dere nabovarsel gjør dere mer enn hva mange gidder å gjøre. Det i tillegg til en gave som en vinflaske, tenker jeg er mer enn nok. Det er en grunn til at nabovarsel i det hele tatt eksisterer og brukes før en slik fest du beskriver. Send ut i relativt god tid, og se om noen protesterer. Sannsynligvis gjør ingen det, og dere kan kose dere med en knakende god fest! Endret 13. juli 2021 av Jaybird 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #14 Skrevet 13. juli 2021 Jeg vil i hvert fall gjerne ha nabovarsel, gjerne i god tid slik at jeg kan dra et annet sted den helga. Hvis da ikke festene deres er av den typen som gjør at naboene bør være på hyttene sine for å unngå innbrudd/hærverk. Kunne nesten tro det, siden du vil gi gaver til naboene. Anonymkode: 293e7...1ea 1
Jaybird Skrevet 13. juli 2021 #15 Skrevet 13. juli 2021 Just now, AnonymBruker said: Kunne nesten tro det, siden du vil gi gaver til naboene. Det er jo måte på hvor mistroende man kan være. Du mener det er bedre å få et nabovarsel om fest uten gave, enn å få det med en flaske vin (eller en boks konfekt)? Nei, når man bor litt utenfor byen så tror jeg de aller fleste skjønner greia, og setter stor pris på at det kommer en liten gave ved siden av. 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #16 Skrevet 13. juli 2021 Jeg ville satt pris på å få nabovarselet i så godt tid i forveien sånn at jeg ikke dro på hytta den helgen og hadde tid til å legge andre planer og ikke "bare bli hjemme" fordi varselet kom kort tid i forveien. Anonymkode: c8702...b0b 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #17 Skrevet 13. juli 2021 Vin er det vi setter mest pris på! Synes ørepropper var et morsomt forslag. Ellers så er spekemat godt. Noen gode kjeks er alltid praktisk på hytta (servere til gjester eller ta med på tur). Noe søtt, tilpasses etter aldersgruppen. Mokkabønner synes jeg feks er for oldiser, tar jeg heller en Stratosplate. Kanskje en Toro pose, med feks vafler eller brownies? Også greit å ha på hytta. En kurv jordbær hadde også vært en slager. Anonymkode: ecb2b...884 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #18 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg vil i hvert fall gjerne ha nabovarsel, gjerne i god tid slik at jeg kan dra et annet sted den helga. Hvis da ikke festene deres er av den typen som gjør at naboene bør være på hyttene sine for å unngå innbrudd/hærverk. Kunne nesten tro det, siden du vil gi gaver til naboene. Anonymkode: 293e7...1ea Hahaha... jeg vet ikke hva du er vant til, men det er langt ifra det som er risikoen her... Anonymkode: e0ae5...de3
cerruti Skrevet 13. juli 2021 #19 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Vi skal snart ha en stor (coronavennlig) fest på hytten, og det ligger to andre hytter tett opp mot. Jeg har tenkt å lage en kurv til hver av naboene, der jeg skriver et kort (nabovarsel) om hva som skal skje, samtidig som jeg legger ved litt godsaker som plaster på såret. En flaske vin er selvfølgelig, men hva annet ville du satt pris på? Kan legge til at naboforholdet er godt, og de har fest innimellom de også. Det blir ikke helt ville tilstander, men siden det er midt i fellesferien og de gjerne er der for å slappe av, vil vi vise at vi setter pris på tålmodigheten. Anonymkode: e0ae5...de3 Vin og en god sjokolade må være mer enn nok. Burde egentlig ikke gitt noe. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #20 Skrevet 13. juli 2021 Er jo ikke alle fester som tar helt av, men det er jo likevel hyggelig å gi beskjed til naboene de gangene det blir mer lyd enn vanlig. En flaske vin blir jo alltid satt pris på, kanskje noe snacks som er godt til vin? Ørepropper var jo også litt morsomt. Lykke til med festen! Anonymkode: ed6af...6c7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå