Gå til innhold

Opera og activeX

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er online kunde og har tilgang til i-canal med bl.a. masse spill. Jeg hadde tenkt å laste ned noen spill til ungene men får beskjed om at jeg må ha activeX på maskinen. Det får jeg ikke til og lurer derfor på om jeg rett og slett ikke kan bruke Opera til å åpne til å spille på i-canal? Er det kun IE som bruker activeX eller finnes det noe alternativ? Jeg har fint lite lyst til å bruke IE hvis jeg ikke må.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Active X brukes kun av IE. Vet ikke med Opera, men f.eks FF kan bruke en Active X-plugin. Vil dog ikke anbefale det, siden halve vitsen med å bruke Opera eller FF er å slippe alle sikkerhetshullene i Active X. Jeg ville brukt IE på iCanal og sendt de en krass mail om at det finnes andre brukere enn IE-brukere i denne verdenen.

Skrevet
. Jeg ville brukt IE på iCanal og sendt de en krass mail om at det finnes andre brukere enn IE-brukere i denne verdenen.

Jeg blir nok nødt til det. Skal jammen sende en mail til iCanal og klage. Takk for svar.

Skrevet

Eg har brukt Opera på iCanal og lasta ned/spelt spel der eg - men eg måtte bruka IE første gongen for å få lasta ned klientprogrammet deira. Er lenge sidan no, så eg kan ikkje seia heilt kva eg gjorde (om eg gjorde noko spesielt).

Men ei klage er nok heilt på sin plass - det er jå råd å få det til å fungere med andre nettlesarar, så ActiveX/IE-kombinasjonen er ikkje naudsynt.

Gjest Spacegirl
Skrevet

Det der har jeg irritert meg grønn over :frustrert: . Bruker vanligvis Firefox, men hver gang jeg skal på ICanal sine sider så må jeg plukke fram Internet Explorer. Burde være unødvendig å lage ei side som bare fungerer i IE. Tror faktisk jeg skal sende en klage jeg også ;)

Skrevet

Jo flere som klager, jo bedre. Kanskje vi kan presse fram en løsning?

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

De hører nok på misfornøyde kunder, men dette blir nok ikke endret på over natta. Siden de har brukt Active X, må de vel bygge opp hele tjenesten fra bunnen av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...