Gå til innhold

Er det bedre for barna å bo i dysfunksjonell familie eller at foreldre skiller seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bedre for barna å bo i et hjem der foreldrene krangler og skader hverandre psykisk eller at foreldre skiller seg? 

Anonymkode: bae43...6f8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det dårlig mellom foreldrene hele tiden? Aldri bra stunder? Kan dere jobbe med forholdet? Parterapi? 
gjør dere det foran barna? 

Anonymkode: d7c7f...223

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man prøver å skjule så mye man kan men de føler at foreldrene ikke har det bra sammen. 

Når foreldrene er lei hverandre og bare later som for barna sin skyld. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skilles! Deffinitivt..

er vokst opp i et slikt hjem og har pga det slitt selv i alle år med angst og mer. Helt jævli rett og slett. Er omsorgssvikt i mine øyne.

Anonymkode: 2a2f1...306

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Tja, hva er best? Omsorgssvikt (for det er jo det det er) eller skilte foreldre? 🙄

Anonymkode: 05162...ff1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skilles! Deffinitivt..

er vokst opp i et slikt hjem og har pga det slitt selv i alle år med angst og mer. Helt jævli rett og slett. Er omsorgssvikt i mine øyne.

Anonymkode: 2a2f1...306

Same here. Betaller vannvittige summer til psykolog pga dette. 

• Liker 5
Skrevet

De bør flytte fra hverandre, for barnas del. 

Min største motivasjon for å flytte fra exen var at sønnen vår ikke skulle vokse opp og tro at det vi hadde var et normalt forhold, og dermed gå i samme felle selv som voksen. 

• Liker 4
Skrevet

Skilsmisse. Kjipt for alle uansett, men er verre å bo i et hjem hvor foreldre krangler, utøver psykisk vold og det er konstant dårlig stemning. Foreldrene blir sannsynlig bedre versjoner av seg selv om de går fra hverandre.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men de fleste skiller seg ikke nettopp for barna sin skyld. Hva om de blir mobbet på skolen? 

AnonymBruker
Skrevet

Vel, hadde det bare vært så enkelt. Jeg flyktet fra et slikt forhold men barnevernet syntes barna fortsatt kunne være hos faren. Så de lever halve tiden hos en slik far.

Anonymkode: fe0bd...c22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man må bare krysse fingre for at den voldelige personen ikke får samboer...

Anonymkode: fe0bd...c22

Skrevet

Skiller seg. Helt klart! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er det dårlig mellom foreldrene hele tiden? Aldri bra stunder? Kan dere jobbe med forholdet? Parterapi? 
gjør dere det foran barna? 

Anonymkode: d7c7f...223

Ha! Om man hadde penger til parterapi 🙄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags spørsmål er dette? Sammenligner du en skilsmisse med skader ved dysfunksjonell familie?

Anonymkode: 7d47d...22e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja, det spørs hva dysfunksjonell innebærer. Jeg er glad moren og faren min var sammen hele tiden, for jeg kunne i det minste "være meg selv" i hjemmet. Når mor og far plutselig går fra hverandre, så må barn plutselig introduseres til mange nye partnere, og jeg vet ikke hvor lett det er å føle seg "hjemme" når du må forholde deg til mange fremmede.

Anonymkode: fcdfe...420

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine krangler enda og far har flere ganger sagt at han skal gå fra mor, men ingen orker han så da skjer det ikke. Mor har bare vært underkua. 
Opplevd omsorgsvikt pga det. 
Konstant krangling, dårlig stemning. De var dårlige forbilder så da lærte ikke vi barna noe så da ble vi også likegyldige, negative og kalde mennesker hele gjengen. Forferdelig å la ungene gå gjennom sånt. Bedre å skille seg.

Anonymkode: 02715...826

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ha! Om man hadde penger til parterapi 🙄

Penger? Familievernkontoret koster ingenting. 

Anonymkode: 05162...ff1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Tja, det spørs hva dysfunksjonell innebærer. Jeg er glad moren og faren min var sammen hele tiden, for jeg kunne i det minste "være meg selv" i hjemmet. Når mor og far plutselig går fra hverandre, så må barn plutselig introduseres til mange nye partnere, og jeg vet ikke hvor lett det er å føle seg "hjemme" når du må forholde deg til mange fremmede.

Mange nye partnere? Hvor mange nye partnere tror du skilte foreldre flytter inn med? 

Anonymkode: 60bbc...42e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I de fleste tilfeller, skjer det altfor, altfor sent. 

Anonymkode: 7be64...f78

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Mange nye partnere? Mine har bare en ny ektefelle hver. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...