Gå til innhold

Pappa sin kjæreste vil at vi skal være venniner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har så slik at man far har fått seg ny kjæreste for ett år siden ca. Hun er en del yngre enn han, bare ett år eldre enn meg. Nå skal det for ordens skyld sies at min far ble far som 17-åring, så det er ikke så stor aldersforskjell og ikke saken heller (vet det er en del diskusjoner om det på forumet). 

Problemet er at denne dama oppfører seg halvveis som min vennine eller prøver på det og halvveis som en ny forelska 15-åring. Å det holder på å drive meg fra vettet. Jeg har alltid hatt ett nært og godt forhold til min far. Men nå bli vår kvalitetstid brukt med henne. Så da skal vi to sitte der å diskutere mitt datingliv, til å med sex og alkohol osv. Så tette er ikke meg og min far og ikke noe som jeg har noe interesse av å diskutere forann han. Hun skåler, fniser og driver å kysser min far mens jeg sitter å ser i bordet. Nå har jeg bursdag og min far nevnte i forbifarten at hun gledet seg veldig til en tur ut med meg og mine venninner. Hvis det er en ting jeg ikke vil på min bursdag er det det. Jeg tror ikke hun er slem eller mener vondt, men føler meg overkjørt og overgitt. Noen råd her? 

Anonymkode: bf75b...4ac

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Di må nesten bare være ærlig, å si det føles rart å være venninnen din siden du er kjæreste med min far. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det har så slik at man far har fått seg ny kjæreste for ett år siden ca. Hun er en del yngre enn han, bare ett år eldre enn meg. Nå skal det for ordens skyld sies at min far ble far som 17-åring, så det er ikke så stor aldersforskjell og ikke saken heller (vet det er en del diskusjoner om det på forumet). 

Problemet er at denne dama oppfører seg halvveis som min vennine eller prøver på det og halvveis som en ny forelska 15-åring. Å det holder på å drive meg fra vettet. Jeg har alltid hatt ett nært og godt forhold til min far. Men nå bli vår kvalitetstid brukt med henne. Så da skal vi to sitte der å diskutere mitt datingliv, til å med sex og alkohol osv. Så tette er ikke meg og min far og ikke noe som jeg har noe interesse av å diskutere forann han. Hun skåler, fniser og driver å kysser min far mens jeg sitter å ser i bordet. Nå har jeg bursdag og min far nevnte i forbifarten at hun gledet seg veldig til en tur ut med meg og mine venninner. Hvis det er en ting jeg ikke vil på min bursdag er det det. Jeg tror ikke hun er slem eller mener vondt, men føler meg overkjørt og overgitt. Noen råd her? 

Anonymkode: bf75b...4ac

Nasty. 

Anonymkode: 3db8f...4e0

• Liker 5
Skrevet

Herlighet, uansett alder så er det da ikke passende at hun menger seg med deg og dine venner, det blir bare rart.

Hun har vel egne venner?

Si det som det er, er hun voksen nok til å være i et forhold med en mann som har en datter som er på samme alder så må hun da være voksen nok til å tåle å få beskjed om at hun ikke er ønsket som en "venninne".

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når hun prøver å nærme seg deg, i væremåte og samtaletema, og begynner å være "venninnete" så justerer du for å øke avstanden, se om det hjelper.

F.eks kall henne konsekvent for "Stemor" det vil øke avstand når det er bare 1 år imellom dere. Styr samtalen over på stemor/pappatema når dere er sammen, om du klarer. Bort fra ditt intime liv. F.eks om de har satt seg inn i de nye pensjonsreglene. Og til sist, lær deg å si nei på en blid måte. "Pappa, du tenker vel ikke at jeg skal ha med min stemor på fest med venninnene mine? Hun får heller komme på familiefeiringen, du altså"

Anonymkode: 0ff31...5d1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre TS, hvor gamle du og faren din og denne dama er ca? Du trenger ikke svare hvis du ikke vil, men det er lettere å se for seg situasjonen hvis man vet litt mer. Ser du kanskje ikke ønsker svar som dette, men min første tanke er at det er spesielt av faren din å finne seg noen som bare er ett år eldre enn deg.

For å ordne på det du tenker er problemet her så kan du snakke med dem. Om det er enklere for deg å snakke med far så kan du sikkert bare gjøre det, si at du synes det blir rart for deg med et slikt forhold til stemoren din. Hvis du vil ha en samtale med henne direkte så kan du også det.

Anonymkode: e8018...1cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med din far om dette, kjære deg 🙂Det kan godt hende hun føler det er mer riktig å være en venn, fordi hun er redd for å nærme seg en mammarolle. 

Men du har rett på privatliv. Her må du bare være så ærlig som mulig. Høres ut som hun tror hun er veldig kul, men så blir det bare feil. 

Anonymkode: 1b798...9e7

• Liker 3
Skrevet

Tror jeg hadde likt om min stemor hadde dratt ut i byen med meg! 😂 Men da må det vær at hun ikke snakker om sex eller prøver å vær en «mor». Må vær oppriktig glad i faren min uten at det er en økonomisk gevinst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...