AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #1 Skrevet 13. juli 2021 Hvorfor var kvinner de «svake» kjønn før i tiden? Nå snakker jeg ikke om styrke osv. Hvorfor har det i all tid (utenom i dag) vært slik at kvinner ikke fikk være advokater, ikke gjøre viktige og «store» ting? Hvorfor måtte vi sitte hjemme med barn å være husmor? Jeg spør fordi jeg lurer, vi kvinner er jo like mye menneske som menn? Jeg sitter å ser på The handmaids tail, så det er derfor disse spørsmålene plutselig dukket opp 😂 Anonymkode: 4c6ba...45f
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #2 Skrevet 13. juli 2021 Uten å gå for korrekt inn i historien så stammer det vel fra tiden hvor mannfolk skulle ut å jakte mat og kvinnet var hjemme og fødte barn og holdt heimen og sanket frø og lagde mat. Så fulgte historien x antall år og man så gjerne det samme i landbruket feks, menn er ute å gjør praktisk arbeid og sørger for at fanilien har mat på bordet pg tak over hodet og kvinner holder hus og heim, barn og mat. Videre så holdt menn rollen som utøvende og praktiserende part nå samfunnet begynte å utvikle seg til roller som igjen ble yrkene vi har i dag. Mannen skulle tjene pengene og sørge for maten på bordet og kvinnene ble igjen hjemme med barn og hjem. Anonymkode: b1ad2...44f
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #3 Skrevet 13. juli 2021 Før i tiden...det er fortsatt slik midt iblant oss, blant våre nye landsmenn. Eller i Midtøsten og Saudi Arabia. Martha Louise fikk ikke arverett til tronen da hun ble født i 1970, siden hun var feil kjønn. Odelsretten ble også endret først på 70 tallet. Anonymkode: 45c39...9f7 1
CorvusCorax Skrevet 13. juli 2021 #4 Skrevet 13. juli 2021 (endret) Religion. Endret 13. juli 2021 av CorvusCorax 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #5 Skrevet 14. juli 2021 Nå vil jeg begynne med å si at jeg er for hvertfall en form for likestilling. men grunnen til dette du spørr om TS kommer ikke bare ned til historie. IQ snitter er det samme mellom kjønnene, men kurven til menn er flatere. Så når vi bikker ja ish 130 så er det ytterst få kvinner. Og vi vet IQ er en av de aller viktigste faktorene for suksess Anonymkode: 3557d...3ca 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #6 Skrevet 14. juli 2021 Kvinner er sterkere enn menn både fysisk og psykisk. Anonymkode: 58ad9...30c 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #7 Skrevet 14. juli 2021 Fysisk er mannen i de aller fleste tilfeller mye sterkere enn kvinnen. Men kvinnen har sin seksualitet som er mye sterkere enn mannens. Med kløkt kan hun enkelt få mange sterke menn på sin side, og bruke de til sin fordel. Verdens sterkeste kvinne, er målt etter denne metoden, mye sterkere enn verdens sterkeste mann. Heldigvis for oss menn, vet ikke de fleste kvinner å utnytte denne metoden, derfor blir vi i praksis de sterkeste. Anonymkode: f0a8d...9cc
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #8 Skrevet 14. juli 2021 For å si det på en enkel måte. Menn er fysisk sterkere enn kvinner. Denne makten har de misbrukt gjennom å holde de som er svakere enn dem under seg (kvinner og barn) for å utnytte dem, styrke sitt eget ego. Spør du meg er det ingen tvil om hvem som er det svakeste kjønn, (menn hvis det var noen tvil) . Anonymkode: 161f6...fd9 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #9 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Nå vil jeg begynne med å si at jeg er for hvertfall en form for likestilling. men grunnen til dette du spørr om TS kommer ikke bare ned til historie. IQ snitter er det samme mellom kjønnene, men kurven til menn er flatere. Så når vi bikker ja ish 130 så er det ytterst få kvinner. Og vi vet IQ er en av de aller viktigste faktorene for suksess Anonymkode: 3557d...3ca Hvis IQ-snittet er det samme bare at kurven til menn er flatere, hvordan blir det ferre kvinner som har IQ på 130 enn menn? Spør bare fordi jeg lurer Anonymkode: 4d5e0...76b 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #10 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvorfor var kvinner de «svake» kjønn før i tiden? Anonymkode: 4c6ba...45f Fordi kvinner er fysisk svakere enn menn, og fordi er mer aggressive pga. blant annet testosteron. De sterke og aggressive bestemmer over de svake og milde. Anonymkode: 886e5...8f1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #11 Skrevet 14. juli 2021 Folk måtte klare seg uten før. Det fantes ikke barnehager, Sfo og sykehjem. Siden kvinner føder og må være tilgjengelig for spedbarnet i starten, så var det naturlig at kvinnen var hjemme og tok seg av det som måtte gjøres der. Det inkluderte også de eldre og syke. Siden menn er fysisk sterkere tok de det tyngste arbeidet. Folk var fattige, men hadde ikke noe valg. Samfunnet var ikke som i dag. Nå kan man få hjelp med alt (jeg snakker om Norge), før måtte man bare klare seg og overleve. Derfor stilte naboer og slekt opp for hverandre. Anonymkode: fee13...2f5
Grandidosa83 Skrevet 14. juli 2021 #12 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvorfor var kvinner de «svake» kjønn før i tiden? Nå snakker jeg ikke om styrke osv. Hvorfor har det i all tid (utenom i dag) vært slik at kvinner ikke fikk være advokater, ikke gjøre viktige og «store» ting? Hvorfor måtte vi sitte hjemme med barn å være husmor? Jeg spør fordi jeg lurer, vi kvinner er jo like mye menneske som menn? Jeg sitter å ser på The handmaids tail, så det er derfor disse spørsmålene plutselig dukket opp 😂 Anonymkode: 4c6ba...45f I en tid hvor det er populært å skylde på «patriarkiet», som vi menn visstnok tilhører gjennom arvesynd, tenker jeg følgende: 1. Før prevensjon og sanitære produkter til bruk ved menstruasjon, legevitenskapens forståelse for komplikasjoner vedrørende barnefødsler, ønsket om mange barn osv. satte biologien svært mange hindringer for kvinner generelt sett. I dag har vi alt fra tamponger og bind til kjøleskap og morsmelkerstatning i tillegg til legekunnskap som nesten har fjernet barnedød. I det vestlige samfunn ser vi at omtrent samtidig som kunnskapen om overnevnte og tilgjengeligheten tilsvarende vokste har kvinners deltakelse i samfunnet «eksplodert». 2. Historisk arbeidsfordeling var langt mer praktisk anlagt enn i dag. Tunge jobber med best gjort av de fysisk sterkeste. 3. Kvinner er av natur (generelt sett) mindre konfliktsøkende (noe grunnet personlighetstrekk og noe kanskje pga fysisk underlegenhet(?)). Kanskje dette har en betydning i spørsmålet om å «nå toppen» i en bred statistisk sammenheng. Det er selvfølgelig mange andre faktorer også, men å bare «skylde» på oss menn i et samfunn hvor kvinner er mest frigjort i verden tror jeg er feilaktig. Jeg er i allefall ikke født inn i en klubb såvidt jeg vet om.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #14 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hvis IQ-snittet er det samme bare at kurven til menn er flatere, hvordan blir det ferre kvinner som har IQ på 130 enn menn? Spør bare fordi jeg lurer Anonymkode: 4d5e0...76b Fordi kurven er flatere. Det er flere smarte menn og flere dumme menn. Kvinner sin kurve er mer "skvist" sammen. Altså de aller fleste ligger på 90 til 110. Dette gjør da at snittet er det samme, men det er mer smarte menn enn kvinner Anonymkode: 3557d...3ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå