AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #1 Skrevet 13. juli 2021 Hva mener du? Det er visst ikke så sosialt akseptert å si at en kvinne kan være en kjekkas. Jeg har sett flere kvinner jeg ville kalt for kjekk av utseende. Noen menn kan være både søte, pene og vakre. Og noen kvinner kan være kjekke. Mener ihvertfall jeg. Anonymkode: f4100...0dc 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #2 Skrevet 13. juli 2021 Ja. Jeg er enig. Ville dog ikke sagt det høyt, da "kjekk" assosieres med maskulinitet. Det er altså ikke et kompliment med mindre man vet at personen vil ta det som et kompliment og det er ikke godt å vite. Jeg kan synes at noen (jeg antar er) lesbiske kvinner er kjekke men sier seff ikke noe 🙉🙈 Er hetero kvinne, så... Ville blitt fornærmet om noen kalte meg kjekk. Anonymkode: 240e1...d66 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 13. juli 2021 #3 Skrevet 13. juli 2021 Nei, kjekk er et maskulint ord. Så kvinner er ikke kjekke.
GammelKaktus Skrevet 13. juli 2021 #4 Skrevet 13. juli 2021 Har kun sett kjekke lesbiske kvinner som Anja håndballspilleren og Ruby Rose. I den gata der så kan jeg registrere at de er kjekk fordi for meg så er kjekk en maskulin greie. Men sier man "det var ei kjekk jente" så er det en hyggelig jente ikke kjekk som Ruby Rose liksom. 😄 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #5 Skrevet 13. juli 2021 Athena79 skrev (Akkurat nå): Nei, kjekk er et maskulint ord. Så kvinner er ikke kjekke. Men det finnes maskuline androgyne kvinner. Hvorfor kan man ikke kalle de kjekke? Anonymkode: f4100...0dc
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 13. juli 2021 #6 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det finnes maskuline androgyne kvinner. Hvorfor kan man ikke kalle de kjekke? Anonymkode: f4100...0dc Vet, men jeg klarer ikke å se at en kvinne er kjekk, sånn er det bare.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #7 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja. Jeg er enig. Ville dog ikke sagt det høyt, da "kjekk" assosieres med maskulinitet. Det er altså ikke et kompliment med mindre man vet at personen vil ta det som et kompliment og det er ikke godt å vite. Jeg kan synes at noen (jeg antar er) lesbiske kvinner er kjekke men sier seff ikke noe 🙉🙈 Er hetero kvinne, så... Ville blitt fornærmet om noen kalte meg kjekk. Anonymkode: 240e1...d66 Ja, det er egentlig først og fremst snakk om lesbiske maskuline og androgyne kvinner som kler å være maskuline ☺️ Jeg er også heterofil kvinne. Anonymkode: f4100...0dc 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 13. juli 2021 #8 Skrevet 13. juli 2021 FrøkenMånestråle skrev (6 minutter siden): Har kun sett kjekke lesbiske kvinner som Anja håndballspilleren og Ruby Rose. I den gata der så kan jeg registrere at de er kjekk fordi for meg så er kjekk en maskulin greie. Men sier man "det var ei kjekk jente" så er det en hyggelig jente ikke kjekk som Ruby Rose liksom. 😄 Ruby Rose ser jeg bare på som pen. Klarer ikke å se kjekk.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #9 Skrevet 13. juli 2021 7 minutter siden, FrøkenMånestråle said: Har kun sett kjekke lesbiske kvinner som Anja håndballspilleren og Ruby Rose. I den gata der så kan jeg registrere at de er kjekk fordi for meg så er kjekk en maskulin greie. Men sier man "det var ei kjekk jente" så er det en hyggelig jente ikke kjekk som Ruby Rose liksom. 😄 Ruby Rose var også min første tanke da jeg så overskriften. Selv hadde jeg ikke likt å bli kalt kjekk, selv om jeg syns Ruby er en pen dame og ikke mener det negativt med henne Anonymkode: 31dd0...7b4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #10 Skrevet 13. juli 2021 Både Ruby Rose og Anja Hammerseng-Edin er pene etter min mening, ikke kjekke av utseende. Hvis jeg sier noen kvinner er kjekke mener jeg personligheten. Da er de fine folk. Anonymkode: 26417...746
Nowayback Skrevet 13. juli 2021 #11 Skrevet 13. juli 2021 Athena79 skrev (12 minutter siden): Nei, kjekk er et maskulint ord. Så kvinner er ikke kjekke. Kanskje på stavangersk..? "Ho Athena79 e ei kjekke jente"🙂 Har en litt annen betydning på den dialekten. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #12 Skrevet 13. juli 2021 En butch lesbe kan være kjekk 😍 Anonymkode: 30150...747
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #13 Skrevet 13. juli 2021 Pappadrømmen skrev (1 minutt siden): Kanskje på stavangersk..? "Ho Athena79 e ei kjekke jente"🙂 Har en litt annen betydning på den dialekten. Ja Haugesund også. Kanskje en Rogalandsgreie, hvis jeg kaller en mann for kjekk da er han snill, hyggelig type liksom. Kaller aldri en mann for kjekk når jeg mener han er pen, fin, digg etc. Det bare passer ikke 😛 Anonymkode: 0145c...a86
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #14 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ruby Rose var også min første tanke da jeg så overskriften. Selv hadde jeg ikke likt å bli kalt kjekk, selv om jeg syns Ruby er en pen dame og ikke mener det negativt med henne Anonymkode: 31dd0...7b4 Ruby er egentlig ikke så maskulin. Hun har flere feminine trekk enn maskuline. Har møtt kvinner som er mere maskuline og androgyne enn henne. Jeg snakker ikke om transmenn, men noen lesbiske kvinner. Jeg har tenkt "Daym, det eneste som er minus her er at hun har vagina." Anonymkode: f4100...0dc 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #15 Skrevet 13. juli 2021 Om jeg sier "ei kjekk jente", så mener jeg at det er en trivelig og ålreit jente, ikke utseende. Anonymkode: a90d9...c55 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #16 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): En butch lesbe kan være kjekk 😍 Anonymkode: 30150...747 Ja 😊 Anonymkode: f4100...0dc
CorvusCorax Skrevet 13. juli 2021 #17 Skrevet 13. juli 2021 Synes androgyne kvinner er vakre. Men ville aldri kalt dem for en kjekkas.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #18 Skrevet 13. juli 2021 Pappadrømmen skrev (17 minutter siden): Kanskje på stavangersk..? "Ho Athena79 e ei kjekke jente"🙂 Har en litt annen betydning på den dialekten. Men da går vel ikke på utseende, men på personlighet? Anonymkode: 33873...22b
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #20 Skrevet 13. juli 2021 Vel, du har jo ekstremt androgyne kvinner som Ruby Rose, Tilda Swinton og Sigrid Bonde Tusvik, som egentlig ser ut som de kan tilhøre begge kjønn. Kanskje disse kan kalles "kjekke"? Anonymkode: 0f77a...816
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå