Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har Postbanken LEVE og er dere fornøyd med denne løsningen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er Postbanken Leve kunde. Benytter meg av nettbanken og er fornøyd med den. Føler vel egentlig at det er som en hvilken som helst bankforbindelse jeg da...

Skrevet

Så det er ikke noen skjulte feller som man "automatisk" går i ved å bli LEVE kunde? Må jo innrømme at det frister litt med 1,75% rente på kontoen...

Skrevet

Nei det er ikke det. :)

Det er noe med årsavgiften på Visa-kortet, men det er i kundens favør. Og så er det jo nettbanken. Og som du sier god rente i forhold til andre kontoer.

Og så kan man få Mastercard om ønskelig.

Husker ikke hva mer det innebærer å være LEVE-kunde i farta, tror det viktigste er nevnt.

Skrevet

Samme her, det blir jo som en annen bankforbindelse, bare at de har valgt å kalle den Postbanken LEVE.

Men jeg må le når vi er strålende fornøyd med 1,75 % rente med tanke på at den gangen jeg fikk lønnskonto så var renten mye høyere 5-6 %, og høyrentekontoen lå på 10%. Men da var så klart lånerentene også høyere.

Skrevet

Jeg var ikke fornøyd med postbanken Leve fordi jeg måtte betale gebyr når jeg betalte med kort i butikken. Byttet heller til Skandiabanken.

Skrevet

Som Levekunde har du dekket alle årsgebyrer (nettbank, visa, mastercard osv) for et relativt lavt månedsbeløp (sammenlignet med f.eks DNBNOR ol)

I tillegg har du muligheten til å kjøpe billige forsikringer via nettbanken.

Ja, du får gebyr ved bruk av kort, men dette er 1 kr uansett hvor du bruker det (i annen bank, på natt osv osv) til og med i utlandet.

Billig og bra for meg i alle fall...

Skrevet
.

Men jeg må le når vi er strålende fornøyd med 1,75 % rente med tanke på at den gangen jeg fikk lønnskonto så var renten mye høyere 5-6 %, og høyrentekontoen lå på 10%. Men da var så klart lånerentene også høyere.

Ja det var tider det. Men når alternativet er 0,10%("vanlig" postbankkonto) så er 1,75% ganske bra. Men du har rett. Det var unektelig mer attraktivt å spare før når man faktisk fikk litt igjen når man hadde penger i banken.

Skrevet
Jeg var ikke fornøyd med postbanken Leve fordi jeg måtte betale gebyr når jeg betalte med kort i butikken. Byttet heller til Skandiabanken.

Gebyrene halveres jo med LEVE i forhold til vanlig Postbankkonto da.

Skrevet

Hadde studentkonto i postbanken tidligere, og da betalte jeg ikke gebyr for bruk av kortet, kun årsavgift. Så for meg lønte det seg ikke når meg måtte begynne å betale gebyr for hver gang jeg brukte kortet, blir jo fort noen ganger daglig...

Skrevet

Har også postbanken Leve og er kjempe fornøyd.

Skrevet
Hadde studentkonto i postbanken tidligere, og da betalte jeg ikke gebyr for bruk av kortet, kun årsavgift. Så for meg lønte det seg ikke når meg måtte begynne å betale gebyr for hver gang jeg brukte kortet, blir jo fort noen ganger daglig...

nemlig. Og min studentkonto hadde plutselig blitt til en dyrere og mindre gunstig Leve-konto mens jeg studerte, for Posten hadde sluttet med studentkontoene sine. Det med renat kan jo være en fordel, men det kommer jo an på hvor mye penger man har på kontoen jamt over. Selv har jeg sjelden mer enn 10 000 kr på Leve-kontoen, ofte mindre, og da blir det ikke mye renter å glede seg over. Synes ellers kontoen er forholdsvis dyr, og så tror jeg da man betaler høyere gebyr enn 1 kr hvis man bruker andre minibanker enn Postens? Ja, og i butikk var det gratis også med studentkort...

Generelt er jeg ikke spesielt fornøyd med levekontoen, men jeg antar det kommer an på hvor mye penger man har på den og hva man bruker den til. En ekstra ulempe er kundeservicen - de gangene jeg har ringt har jeg vel knapt fått hjelp. Derimot har personen i andre enden prøvd å pushe sparekontoer og fond på meg; sånn sett er jeg ltt lei av Postbanken generelt.

Skrevet
nemlig. Og min studentkonto hadde plutselig blitt til en dyrere og mindre gunstig Leve-konto mens jeg studerte, for Posten hadde sluttet med studentkontoene sine. Det med renat kan jo være en fordel, men det kommer jo an på hvor mye penger man har på kontoen jamt over. Selv har jeg sjelden mer enn 10 000 kr på Leve-kontoen, ofte mindre, og da blir det ikke mye renter å glede seg over. Synes ellers kontoen er forholdsvis dyr, og så tror jeg da man betaler høyere gebyr enn 1 kr hvis man bruker andre minibanker enn Postens? Ja, og i butikk var det gratis også med studentkort...

Generelt er jeg ikke spesielt fornøyd med levekontoen, men jeg antar det kommer an på hvor mye penger man har på den og hva man bruker den til. En ekstra ulempe er kundeservicen - de gangene jeg har ringt har jeg vel knapt fått hjelp. Derimot har personen i andre enden prøvd å pushe sparekontoer og fond på meg; sånn sett er jeg ltt lei av Postbanken generelt.

Da får du skifte bank i stedet for å syte da vettu. Skandiabanken banker alle ned i dritten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...