AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #1 Skrevet 13. juli 2021 Om du hadde ca 40 000kr i måneden garantert, ville du da tatt barnet ditt ut av barnehagen, tatt fri/permisjon fra jobben din og reist til utlandet ett år? Hvis ja, hvorfor? (Og hvor ville dere reist? Hvis nei, hvorfor ikke? ( hva skulle i såfall til for at du evt tog steget og reiste) Anonymkode: 7ee0a...f42
Kenelz Skrevet 13. juli 2021 #2 Skrevet 13. juli 2021 Ja, men vet ikke helt hvor jeg hadde reist med tanken på barnet. Kanskje Maldivene, Frankrike, Italia, Hawaii, LA, osv.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #3 Skrevet 13. juli 2021 Ja, hvis mannen min også fikk samme tilbud. Altså totalt 80tusen. Ikke helt sikker på hvor vi ville reist. Japan kanskje. Anonymkode: f8335...6e4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #4 Skrevet 13. juli 2021 Uten å ha undersøkt eller ha kjennskap til stedene jeg nevner; Hawaii London New York Texas Nashville Frankrike (litt rundt om kring) Bo sammen med urinnvånere et sted i sør-/nord-amerika. Bo på en farm i midtvesten av USA. Rekkefølgen er ikke representativ for hva jeg ønsker mest. USA er egentlig uaktuell pga alle skyteepisodene, men det mest urealistiske er vel uansett at noen skal betale meg 40000 kr i mnd et år. Eneste unntaket er foreldrepermisjon, men å dra utenlands med et spedbarn er 100% uaktuelt. Anonymkode: bcedb...a2d 1
sicario Skrevet 13. juli 2021 #5 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Om du hadde ca 40 000kr i måneden garantert, ville du da tatt barnet ditt ut av barnehagen, tatt fri/permisjon fra jobben din og reist til utlandet ett år? Hvis ja, hvorfor? (Og hvor ville dere reist? Hvis nei, hvorfor ikke? ( hva skulle i såfall til for at du evt tog steget og reiste) Anonymkode: 7ee0a...f42 Kunne fort ha gjort det ja. USA tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #6 Skrevet 13. juli 2021 Er akkurat i fasen med å vurdere 8 uker permisjon fra jobben i 2 perioder for å bo litt i utlandet før ungen begynner på skolen neste høst. Men da blir det noe enkelt som Grand Canaria eller huset vårt i Tyrkia. Men kunne gjerne tenkt meg å bo litt forskjellige plasser i Franrike og Italia( eks, Lake Como, Napoli, Roma osv) , typ 4 uker ene plassen så flytte til en annen plass. Men det hadde jo da vært mest for min del ikke for ungene. Kunne og vurdert å bo i Thailand, eller ett ekstra varmt land. Har sett litt på Thahiti. Anonymkode: 64a36...45a
sicario Skrevet 13. juli 2021 #7 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Uten å ha undersøkt eller ha kjennskap til stedene jeg nevner; Hawaii London New York Texas Nashville Frankrike (litt rundt om kring) Bo sammen med urinnvånere et sted i sør-/nord-amerika. Bo på en farm i midtvesten av USA. Rekkefølgen er ikke representativ for hva jeg ønsker mest. USA er egentlig uaktuell pga alle skyteepisodene, men det mest urealistiske er vel uansett at noen skal betale meg 40000 kr i mnd et år. Eneste unntaket er foreldrepermisjon, men å dra utenlands med et spedbarn er 100% uaktuelt. Anonymkode: bcedb...a2d Har bodd flere år i USA og vært rundt om kring i USA flere ganger etterpå. Aldri sett et eneste skytevåpen. Men snakket noen ganger med en som ble skutt under en «high school shooting» faktisk. Han har tre pene arr på magen som et resultat. Frem til han ble skutt, eide han skytevåpen, men kvittet seg med det etter masseskytingen han ble truffet under.
Milky Skrevet 13. juli 2021 #8 Skrevet 13. juli 2021 Jepp. Hadde dratt til Spania med en gang (så lenge mannen også fikk fri)
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #9 Skrevet 13. juli 2021 Jeg ville i så fall tatt barnet med på en lærerik tur, og ikke kun for kos og ferie. Ville nok reist til et land med engelsk hovedspråk, da det er det mest dagsaktuelle språket å lære. Eventuelt kinesisk, det virker veldig spennende, men ikke så aktuelt på kun ett år, da språket vil bli glemt og engelsk ville tatt plassen. Anonymkode: 2f1df...bc7
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #10 Skrevet 13. juli 2021 Jupp, New York og LA på oss Anonymkode: df3a9...03e
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #11 Skrevet 13. juli 2021 Ja, hadde nok bodd litt rundt omkring. Australia garantert, der kommer mannen fra. Og Sørøst-Asia… Anonymkode: 5f3fd...1f6 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #12 Skrevet 13. juli 2021 Oh yes, elsker æ reise og oppleve ting , det vil jeg barnet mitt sksl også Anonymkode: 4ba65...783
GammelKaktus Skrevet 13. juli 2021 #13 Skrevet 13. juli 2021 Nja, 40000 synes jeg er litt lite men kunne godt tenkt meg å reist rundt i både Canada og USA har en del venner og bekjente der så det hadde vært gøy. Han pratet jo engelsk nærmest flytende så han hadde storkost seg på en slik tur. Kunne tenkt meg en liten tur nedover Midtøsten og Asia og.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #14 Skrevet 13. juli 2021 Alene med barna i utlandet? Ikke sjans. Hva om noe hadde skjedd med meg og jeg hadde starva av eller fått et infarkt i en bakgate? Barna hadde fått traumer for livet og kunne blitt kidnappet. Eneste landene jeg i nøden kunne gjort dette her, måtte i bli i land som har like lite krim som i norge. Som New zealand, danmark, østerike eller island. Resten av kloden er bare å glemme. Anonymkode: 45773...e8b
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #15 Skrevet 13. juli 2021 FrøkenMånestråle skrev (6 minutter siden): Nja, 40000 synes jeg er litt lite men kunne godt tenkt meg å reist rundt i både Canada og USA har en del venner og bekjente der så det hadde vært gøy. Han pratet jo engelsk nærmest flytende så han hadde storkost seg på en slik tur. Kunne tenkt meg en liten tur nedover Midtøsten og Asia og. Hvordan er det lite? Jeg klarer meg på dobbelt så lite. Og kunne klart meg på 12000 hvis jeg var helt alene. Anonymkode: 45773...e8b 1
GammelKaktus Skrevet 13. juli 2021 #16 Skrevet 13. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan er det lite? Jeg klarer meg på dobbelt så lite. Og kunne klart meg på 12000 hvis jeg var helt alene. Anonymkode: 45773...e8b Når jeg reiser på tur liker jeg å bruke penger og ikke tenke på økonomi, ikke er jeg campingmenneske heller. Det koster å bo, mat, forsikringer, reise, shopping, underholdning og parker, osv. Alt koster, spesielt om vi skulle reist mye mellom steder. Dessuten så måtte jeg jo betalt på leilighet og slikt her hjemme og. Endret 13. juli 2021 av FrøkenMånestråle La til noe... :) 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #17 Skrevet 14. juli 2021 Ville reist rundt, først gjennom europa gjerne med tog. Så ta tog og buss videre gjennom Asia 😊 Ville blitt så lenge vi ville på hver plass. Anonymkode: 26add...096
Carrot Skrevet 14. juli 2021 #18 Skrevet 14. juli 2021 nope, det ville jeg ikke gjort. Jeg liker livet mitt som det er og barna mine har det helt fortreffelig uten å skulle dras bort fra sine greier i ett år.. Ferie er fint når det er ferie, ikke hverdag.. Jeg liker hverdager..
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #19 Skrevet 14. juli 2021 Ja! Hadde reist rundt verden. Reise er livet! Anonymkode: ebdf7...c5b 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #20 Skrevet 14. juli 2021 FrøkenMånestråle skrev (12 timer siden): Nja, 40000 synes jeg er litt lite men kunne godt tenkt meg å reist rundt i både Canada og USA har en del venner og bekjente der så det hadde vært gøy. Han pratet jo engelsk nærmest flytende så han hadde storkost seg på en slik tur. Kunne tenkt meg en liten tur nedover Midtøsten og Asia og. 40 000 kroner per måned er lite? Anonymkode: b0c07...069
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå