Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg snakker ikke om konvertitter som ble muslimer som voksen og giftet seg med en utenlandsk, men finnes det noen etnisk norske par som er født muslimer og lever som muslimer? Begynte bare å tenke på det ettersom jeg har konvertert i alder av 24 og syns det er litt rart at det ikke er noen norske som er født som muslimer. Jeg har ikke noen kjæreste og tenkte på om jeg må finne meg en utlending for å få en muslim. Hadde vært kult om det var noen norske muslimske gutter, haha.

Anonymkode: 8f19c...e0d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

tviler på at det finnes mange etnisk norske med etnisk norske foreldre som er muslimer

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei. Ikke etniske. 

Gjest lurven
Skrevet

så på Tv at det var en etnisk norsk mann som ble muslim på 50 eller 60 tallet, det var før det var særlig mange muslimske innvandrere i norge

AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (4 minutter siden):

tviler på at det finnes mange etnisk norske med etnisk norske foreldre som er muslimer

Kanskje jeg skal starte en trend 👍🏼😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
lurven skrev (Akkurat nå):

så på Tv at det var en etnisk norsk mann som ble muslim på 50 eller 60 tallet, det var før det var særlig mange muslimske innvandrere i norge

Så kult 😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje jeg skal starte en trend 👍🏼😅

En trend tror jeg ikke du får startet men prøv gjerne🤣

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bekjente som konverterte for en periode i ungdommen når de rotet seg borti muslimgutter, konverteringen forsvant selvsagt like raskt som den kom.

Tragisk at man i 2021 fortsatt har behov for å innrette seg etter religion, uansett hvilken.

Anonymkode: d1f4f...d85

• Liker 3
Gjest laPistola
Skrevet

Tvilsomt , religionsfrihet er relativt nytt.( ja, ser over om han fra 60- tallet, morsomt . )  Du kan jo finne deg en etnisk norsk som har konvertert , og dermed starte det. Det blir neppe en trend, men vil nok finnes framover . 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan vel hende? Det finnes nordmenn som konverterer, og hvis de får barn og oppdrar barna etter islamske regler, så er det vel det du spør etter. 

Men om det er vanlig er en helt annen sak. 

Anonymkode: 22113...cc0

AnonymBruker
Skrevet

Ja det finnes. Jeg vet om flere etnisk norske som har konvertert til islam også har de fått barn etter det, som også da har blitt muslimer. Siden mor og far var muslimer før barnet ble født.

Anonymkode: 279ef...ff2

AnonymBruker
Skrevet

Da snakker de neppe norsk. Vil tro det er ekstremt vanskelig å oppdra religiøst konservativ neste generasjon i Norge. Muslimene selv sliter.

Anonymkode: fad12...89a

AnonymBruker
Skrevet

selvfølgelig, men det er ytterst få

Anonymkode: 65334...69f

AnonymBruker
Skrevet

Islam er en fremmed religion. Stå heller med og for kristendommen. En grunn til å fremme kristen kultur er å hindre at hele Norge blir muslimsk om noen år. Der har dere en grunn til å slutte å kjempe mot kristendommen, det er en del av vår kulturatv

Anonymkode: 74d9e...3b9

Skrevet

Religion bestemmes i størst grad av hvor i verden man er bosatt, eller opprinnelig er fra. 

Så enkelt, så kjedelig.

world-religions-map-infographic-pie-chart-vector-illustration-45065195.jpg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.7.2021 den 9.16):

Da snakker de neppe norsk. Vil tro det er ekstremt vanskelig å oppdra religiøst konservativ neste generasjon i Norge. Muslimene selv sliter.

Anonymkode: fad12...89a

Og godt er det. Både muslimer og kristne har vi plass til i samfunnet,  men konservativitet er destruktivt og hindrer progresjon,  framskritt og et sekulært samfunn for kvinner og homofile 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...