Gå til innhold

Besøke kjæresten i utlandet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er ei 16 (snart 17 år gammel) jente som ønsker å få litt innblikk i om jeg har noen muligheter for å besøke kjæresten min som bor i utlandet. Kjæresten min er 17 år gammel og bor hjemme hos foreldrene hans. Jeg bor også fortsatt hjemme hos foreldrene mine. Jeg har ikke fått en corona vaksine ennå, men kjæresten min fikk nylig første dose av pfizer. Han bor i Europa, cirka 2 timer med fly fra Norge. Verken jeg eller kjæresten min har testet positivt for covid.

Jeg er ikke helt oppdatert på reisemuligheter med tanke på corona nå i sommerferien. Hvordan fungerer dette med å reise i Europa? Må jeg testes? Blir jeg sittende i karantene hos kjæresten min om jeg reiser uvaksinert? Eller er det ganske uaktuelt at jeg får besøkt han i år, og heller burde satse på å reise til han en annen gang?

Setter pris på alle svar og all informasjon :)

Anonymkode: b2766...a06

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du blir sittende i karantene, kommer an på hvilket land du reiser til.

Anonymkode: c01b3...c10

AnonymBruker
Skrevet

Du må vente til du blir 18, og da er det nok ikke lenger koronarestriksjoner.

Anonymkode: 74d9f...a9f

Skrevet

Du må nesten si hvilket land det er. Alle land har forskjellige regler sp det må du sjekke på regjeringens nettsider. De fleste land krever negativ test ved ankomst, mange har droppet karantene. På vei tilbake må du vise negativ test, samt karantene med mindre landet er grønt

• Opprett ny...