AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #1 Skrevet 13. juli 2021 Hei! Pga endinger på jobben under covid 19 har jeg må fått utbetalt ca 10 000kr ekstra i lønn. (Engangssum) Disse pengene har jeg lyst til å bruke på meg selv og å kose meg med. Jeg er heldig og har en vanlig/god familieøkonomi til vanlig, ingen kredittkortgjeld som må betales eller lignende. Jeg jobber 100% Jeg er i 40-årene, har 2 barn i skolealder og er gift. Så hva ville du gjort med 10 000kr? Jeg vet selvsagt at det er individuelt, overskriften er litt satt på spissen, men kanskje dere vil drodle litt med meg, eller gi meg noen forslag? Jeg har selv tenkt på dette: -bruke penger på PT for å få hjelp til å gå ned i vekt. (Jeg er ca 20 kg overvektig) Jeg har medlemskap på helsesenter fra før, men sliter med motivasjon. (Å kjøpe en bok og faktisk følge den vil være billigere, men det klarer jeg jo ikke…) -fotpleie/ansiktspleie osv. da kan jeg jo ta flere behandlinger gjennom året. (Jeg pleier ikke å gjøre dette) -reise bort en helg med mann, evt mann og barn, venninner? Vi reiser på ferie av og til, så det blir ikke første gang. -Ta noen dager ulønnet fri løpet av året for å få langhelg og feriefølelsen. Jeg synes jobben min til tider er svært krevende, så en slik pause hadde vært deilig, samtidig ligger da bare jobben og venter på meg, den forsvinner ikke. Som dere ser står vektnedgang øverst på ønskelista. Men jeg er vare så redd det blir nok et nederlag? Og er det egentlig gøy liksom?🙈 Kanskje dere har noen andre forslag? 🤗 Anonymkode: 95d99...a81
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #2 Skrevet 13. juli 2021 Hadde det vært meg, hadde jeg tatt det med PT og dratt på en skikkelig kosehelg, enten alene eller med mannen. Med hudpleie for hele kroppen og god mat! Resten hadde blitt spart til å kunne ta ulønnet fri en gang senere. 😊 Anonymkode: 977b1...a9b
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #3 Skrevet 13. juli 2021 Jeg tenker ikke at PT nødvendigvis vil ha noen betydning for vektnedgang, det er en jobb som gjøres på kjøkkenet. Trening er selvsagt en god ting, så om du kjenner du hadde hatt bruk for den hjelpen på veien, kan det være en god investering. For meg hadde det vært utelukket å bruke de pengene kun på meg selv. Jeg hadde nok valgt å gjøre noe hyggelig sammen med mannen, eller med familien. Et opphold på spahotell, f.eks., kunne jeg brukt de pengene på. Anonymkode: e61a2...8ee 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #4 Skrevet 13. juli 2021 Ja kanskje jeg kan gjøre alt? Jeg får sjekke opp priser😃👍 Når jeg tenker meg om er jeg nok 30 kg overvektig, men jeg vil føle meg som meg selv hvis jeg går ned 10kg og føle meg flott hvis jeg går ned 20 kg. ( Tidligere erfaring) Anonymkode: 95d99...a81
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #5 Skrevet 13. juli 2021 Penger kan ikke kjøpe den lykken jeg vil ha, samme om det er 10 tusen eller 10 mill. Anonymkode: 600db...568
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #6 Skrevet 13. juli 2021 Jeg har gjort 2020 og 2021 til mitt cash år.... Noe av det jeg har gjort er, diamantring til 10 000kr, var på 40% så var en veldig god deal til 10 000kr. Og ja den gir meg lykke. Øyebryn og leppe tattoo til 12 000kr, fettsuging til 35 000kr, hudpleie siste 7 mnd; dermapen, 3 forskjellige sykebehandling, 2 forskjellige hudpleie timer, botox. Tannbleking til 4000kr. Og Saxenda, er en slanke medisin. Koster 2800kr pr boks. Varer i 1-3mnd alt etter som hvor høy dose man tar. Har resept på 3 bokser til som jeg akter å ta ut, er pr nå 11kg fra å være "normalvektig" men all fett sitter rundt magen så burde i samråd med lege gå ned 15-20kg for å ikke ha mye av det farlige magefettet igjen. Anonymkode: 52501...9bc
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #7 Skrevet 13. juli 2021 Jeg hadde nok unnet meg en frisørtime med keratinbehandling og nye klær (i ditt tilfelle spart pengene til jeg hadde nådd vekta og feiret med en stor shoppingrunde). Anonymkode: 9b96f...f57
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #8 Skrevet 13. juli 2021 Ts her: Takk for innspill! keratinbehandling har jeg tenkt på tidligere👍 Jeg liker tanken på å spare (det som er igjen av) pengene til jeg føler meg mer vel med kroppen, men spørsmålet er hvordan jeg skal klare og oppnå det? Det koster egentlig ikke penger å gå ned i velt, men nå har jeg mulighet til å bruke litt penger på det for å øke sjansene for å lykkes. Jeg tror det vil gi meg mest varig glede. Hmmm…. Anonymkode: 95d99...a81
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #9 Skrevet 13. juli 2021 Hvis tilbudet finnes hos deg ville jeg vurdert Grete Roede, den kursvarianten som inkluderer trening. Det koster, men nå har du pengene til å gjøre et skikkelig forsøk uten at du «taper» for mye på det. Anonymkode: 5525d...482
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #10 Skrevet 15. juli 2021 Jeg syns pt høres lurt ut. Ja, jobben gjøres hjemme/på kjøkkenet, men jeg tror mange finner det lettere å komme i gang og innarbeide nye vaner med et tupp i rævva i form av en serie forpliktende avtaler med en pt. Selv ville jeg nok gått for det, eller eventuelt yogaweekend eller (når verden er normalere) treningsferie som er en kombo av sydenhotell og gruppetimer (jepp, jeg er elendig på å trene på egen hånd). Anonymkode: b3b1e...ac1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå