Gå til innhold

Hvor mange is om dagen for 3-6-åringer på fine dager?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv synes jeg en is må være nok. Men søsteren min gir både 2 og 3 is til sine! Synes det blir sånt press når vi er sammen om is om sommeren.

Verste var i dag tidlig, så spurte 4-åringen hennes (faren sin) om han kunne få is til frokost, foran 3-åringen min og bestefaren deres. Jeg tenkte «haha, morsomt», men de sa «jaaa, joo ...» før jeg måtte gripe inn og antyde at det var virkelig en dårlig ide, i hvert fall foran mitt barn, og fikk avverget det!

Hva er vanlig egentlig mtp barn og is? Ja, det er varmt, ja, det er lov å kose seg, men går det ikke en grense et sted?

Anonymkode: 867f6...c2d

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har en 6 åring og ingen fast grense, men ingen is før frokost. Kan få 0 eller 4. Kommer litt an på hva vi gjør og om vi har ferie. Ferie= mye is

Anonymkode: 9a03a...b85

• Liker 13
Skrevet

Helt enig, ts. Én is om dagen. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på. Definitivt mye mindre enn en is i snitt per dag, men kan hende det blir 3 is en dag og null is mange andre dager.

Denne latterlige greia med at barna «må få is for å kjøle seg ned» er helt søkt - har ikke folk hørt om vann med isbiter i for eksempel?

Anonymkode: 4af12...4b7

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Forskjell på iskrem og saftis. To-tre is laget av funlight går vel bra.

Anonymkode: 8ffc5...5a7

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Barna mine får 1 om dagen og kun når det er fint og ikke før hverken frokost eller lunsj. De får kun saftiser, for de er mindre, mindre mektig og har færre kcal. 

Anonymkode: bc43b...1f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen grense. Kan fort gå 2 sånne multipack med Snickers-is på en dag.

Men da spiser ikke barnet så mye annet den dagen da, så barnet er ikke kjukkt. Nøtter er jo også sunt!

Anonymkode: 3cbd5...9fd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg ingen grense på, verken for 1åringer, 6åringer, 14åringer eller voksne. Vil tro det går maksimal 2-3 is per dag. Selv spiser jeg ikke is da.

Anonymkode: bec54...764

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En is om dagen er for mye, med mindre den er hjemmelaget. På sommeren er det maks en is lørdager og søndager. 

Anonymkode: 736eb...4e7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Fløteis, eller med sjokolade? Kun 2-3 i løpet av helgen.

Lage selv på saft, frukt, med mer - ubegrenset. 

Anonymkode: 70b62...274

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

0. Is er for dessert på søndager og 17. Mai.

Anonymkode: 733b0...401

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så mange hun vil, så lenge normal og sunn mat blir spist først. I ferien. Ellers pleier hun å få en etter bhg for energi 

Anonymkode: e5fc0...182

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingen grense, kan bli både 3 og 4

Anonymkode: 0acfa...b38

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange is om DAGEN?! Maks 1, aldri hver dag.

Anonymkode: 76ad4...a26

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Varierer, 0-2... Alltid bare små saftis. :) 

Anonymkode: 5feba...5fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1-2, men har ingen fast grense. Bor på vestlandet så kan være lenge mellom fineværsdagene.

Noen uker is hver dag, andre uker ingen.

Kjøper first price sine små vaniljeiser. 

(Har for øvrig kresne undervektige barn så alt som går inn er et pluss)

Anonymkode: 6b0e4...188

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ingen grense. Kan fort gå 2 sånne multipack med Snickers-is på en dag.

Men da spiser ikke barnet så mye annet den dagen da, så barnet er ikke kjukkt. Nøtter er jo også sunt!

Anonymkode: 3cbd5...9fd

Dette må vel være tull🤣

Anonymkode: b4ce2...0e9

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn er snart 2 år. Har ingen klar regel, men selv ville jeg ikke spist mer enn en is om dagen. Hun får bare is når det er veldig varmt, eller det er noe spesielt (bursdag, middagsselskap), og bare saftis. Det handler egentlig om å lære måtehold, ikke så mye om å være tynn. Føler det er litt unødvendig å spise flere is om dagen. 

Anonymkode: b4ce2...0e9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

En is om dagen er for mye, med mindre den er hjemmelaget. På sommeren er det maks en is lørdager og søndager. 

Anonymkode: 736eb...4e7

Hvem hjemmelager is??

Anonymkode: 946e6...18d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uavhengig av hva som er ok antall is om dagen (her er det alt fra 0-3, oftest 0) så tenker jeg at du må lære deg å sette grenser for eget barn, uten at du begrenser andre familier. Ellers kommer du til å slite når barnet begynner på skolen og alle andre får iPad, iPhone, snapchat, Facebook, se 18års grense filmer etc. 

«nei, vi spiser frokost før is» 

Anonymkode: 9af82...abd

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...