Drizzt Skrevet 13. juli 2021 #2 Skrevet 13. juli 2021 Jeg mener at det er vanlig å bli tiltrukket av folk som minner deg om noen som er viktig for deg og har påvirket deg i stor grad. Ikke nødvendigvis utseende, men trekk, personlighet. For det fleste blir det foreldrene - spesielt hvis man har gode minner med dem. Er det anstrengt forhold, kan det hende at man tiltrekkes av det motsatte. For eksempel: Far alkoholiker, dattera leter etter en mann som er avholds. Det er ingen lov, men det er klart tendenser som er godt beskrevet i forskningsliteratur 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #3 Skrevet 13. juli 2021 Ja. Til dels. jeg ser trøtt type ut men er mer kriminell en de fleste, jenter som liker meg har jeg lagt merke til at fedrene(både mor og far) har genetiske trekk som sammfaller. har studert dette i over 10 år nå og ser det ofte men det er et trekk, den er ikke en regel eller unntak. Jeg kan komme tilbake når jeg har fasiten på % andel som søker «kjente rammer» eller noe om 20 år. men til nå er det noe hold i det. Samme kan ses på jenter med farskompelsker og som ligger i større grad rundt. Anonymkode: 5c8c6...4c2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #5 Skrevet 13. juli 2021 Jo, det er noe i det. Folk søker ubevisst det kjente, på godt og vondt. Anonymkode: 50bef...298 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #6 Skrevet 13. juli 2021 Tja, min får er mørk, tykk og hårete, min mann er lys, slank og skallet. Min svigermor er lys, spe og utadvent, jeg er mørk, rund og stille. Jeg vil faktisk si at det heller er slik at kvinner blir sammen med menn som ligner sin egen mor, og omvendt. Anonymkode: 300c4...d65
Pingvinen Skrevet 13. juli 2021 #7 Skrevet 13. juli 2021 (endret) Ikke jeg. Min far var ganske lav og tjukk. Mørkhåret og ofte hissig. Jeg faller bare for høyere, slankere menn med lysere hår. Som er milde av natur. Og de ligner absolutt ikke på min mor Endret 13. juli 2021 av Pingvinen
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #9 Skrevet 13. juli 2021 Min mann er veldig ulik begge mine foreldre, både utseendemessig og personlighetstrekk. Så det er et nei herfra. Men at man søker til noe kjent kan gjerne stemme. Min mann har nemlig noe like personlighetstrekk som min bror (som jeg sto veldig nær i oppveksten), og de er ikke totalt ulike utseendemessig heller, type farger og fasong. Anonymkode: 03b14...58e
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #10 Skrevet 13. juli 2021 Hm... Jeg ligner veldig på min mor selv, og har aldri vært interessert i noen som ligner henne av utseende. Men jeg skvatt da jeg var sammen med ei som ble kliss lik stemoren min da hun satte på seg briller. Vi hadde vært sammen en god stund og hadde ikke tenkt over det fordi hun brukte kontaktlinser. Anonymkode: b817a...83c
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #11 Skrevet 13. juli 2021 Det trenger ikke være at de er like å se på, men oppførsel og mentalitet er lik. En blir trekt mot det som er kjent, noe som gjør feks dårlige mønster vanskelig å bryte. Anonymkode: 79f37...03f 1
CorvusCorax Skrevet 13. juli 2021 #12 Skrevet 13. juli 2021 Ja, om man har et godt forhold til foreldrene. Om man derimot har en traumatisk oppvekst eller ikke har god kontakt med familien, så velger man gjerne det totalt motsatte. Det handler om at man gjerne tiltrekkes av det man føler er trygt.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #13 Skrevet 13. juli 2021 Jeg blir kanskje litt kjappere forelsket i damer som ligner min mor ja. Men hun jeg har vært sammen med i 20 år ligner ikke mor verken fysisk eller psykisk. Jeg er tynn, usosial og lettbygd. Hennes far er stor, meget sosial aktiv og kraftig. Så det stemmer nok ikke alltid. Men tror det ofte kan være sånn at en tiltrekkes av noen som minner om eller har trekk. Anonymkode: ce465...4b8
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #14 Skrevet 13. juli 2021 Nei, tror ikke det er noe i det. Mer om de har verdier som ligner ens egne. Min kjæreste er max ulik min far. Utseende og personlighet Anonymkode: 35f54...179
Era Vulgaris Skrevet 14. juli 2021 #16 Skrevet 14. juli 2021 Folk henger seg litt opp i utseende her, det handler kanskje ikke bare om det, men om personlighet og atferd også. Psykologien har jo sine Ødipus-teorier, så noe av dette har jo selvfølgelig rot i virkeligheten.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #17 Skrevet 14. juli 2021 Jeg stemmer ja for personlighetsmessig! Stemmer godt her. Anonymkode: 43171...52d
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #18 Skrevet 14. juli 2021 Personlighet kanskje, hvis de oppførte seg ok. Jeg var egentlig mest irritert på min mor og klarer henne bare i korte perioder. Dvs julaften er ok men aldri ferier. Så hennes væremåte unngår jeg. Heller ikke utseende utseende for min del. Jeg er blond, mor er blond, de fleste jentene jeg gikk på skolen med var blonde. Blond for meg blir litt kjedelige og kjent. Jegg har alltid foretrukket mørkhårede. Minimum brunetter. Typisk sør europeisk. Spansk, gresk, tyrkisk ol. Syntes jeg er flott. Anonymkode: 3975b...0f1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 14. juli 2021 #19 Skrevet 14. juli 2021 (endret) Tenker det kommer helt an på om man har hatt et godt forhold til foreldrene eller ikke. Er det foreldre som har mishandlet så tviler jeg sterkt på at de velger en slik partner, mulig jeg tar feil. Jeg kunne for eksempel aldri hatt et forhold til en som lignet min far da hadde jeg jo mislikt personen ekstremt sterkt. Endret 14. juli 2021 av AthenaRavenLuna
Era Vulgaris Skrevet 14. juli 2021 #20 Skrevet 14. juli 2021 Athena79 skrev (29 minutter siden): Tenker det kommer helt an på om man har hatt et godt forhold til foreldrene eller ikke. Er det foreldre som har mishandlet så tviler jeg sterkt på at de velger en slik partner, mulig jeg tar feil. Jeg kunne for eksempel aldri hatt et forhold til en som lignet min far da hadde jeg jo mislikt personen ekstremt sterkt. Det er vel derimot omvendt for mange andre. Veldig mange som lever i voldelige forhold, kommer selv fra en oppvekst preget av vold. Man søker (ubevisst) det man er kjent med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå