Gå til innhold

Ferie, husprosjekt og barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag kan jeg endelig sette meg ned. 
begynte for ca en mnd siden å male huset, skiftet farge og måtte ha to strøk. Vi har både hus, anneks, og garasje. Så det var den stor jobb. I tillegg har vi bygd stor terrasse og levegger. Vi har tømt garasjen og kjørt x antall turer til miljøstasjonen. Vi er en familie og har store barn. Det har vært helt kaos her, og nesten ikke sett enden på alt. 
i dag er vi helt ferdige, og kan endelig ta ferie. Begynte på ferien på mandag. 
har følt meg som ei ræva mor som har holdt på med hus og hage i ukesvis. Enkle middager, kaos inne og klesvask oppunder taket. Nå har vi endelig kontroll igjen både inne og ute. 
ungdommene tåler jo at vi jobber med huset, og de ser jo at resultatet blir bra. De ser at de har foreldre som vedlikeholder og tar vare på hula vår. Allikevel har jeg følt meg fraværende. 
Flere som har pusset opp, hatt større prosjekter i sommer? 
kjenner dere på det samme? Håper feriefølelsen kommer de neste dagene. 

Anonymkode: 1991c...e97

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil heller si at du er en flink mamma som har stått på så mye og gjort det fint for alle. Det får du absolutt ikke lov til ha dårlig samvittighet for😄💕

Anonymkode: 3b8a7...8f5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vil heller si at du er en flink mamma som har stått på så mye og gjort det fint for alle. Det får du absolutt ikke lov til ha dårlig samvittighet for😄💕

Anonymkode: 3b8a7...8f5

Tusen takk ❤️ Den trengte jeg nå. Det er jo for alle, og for at vi skal ha det trivelig rundt oss her hjemme. 

AnonymBruker
Skrevet

Bare lurer da mine barn fortsatt er små; 

Hjelper ikke ungdommene til med noe av dette? 

Jeg er oppvokst med å måtte hjelpe til både med beising av terrasser, plenklipping, husvask, middagslaging, klesvask osv så for meg er det naturlig at alle skal bidra til fellesskapet. Mannen har hatt det på samme måte. 

Anonymkode: 70823...a69

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er oppvokst med å måtte hjelpe til både med beising av terrasser, plenklipping, husvask, middagslaging, klesvask osv så for meg er det naturlig at alle skal bidra til fellesskapet. Mannen har hatt det på samme måte. 

Lurer jeg også på. Er det DIN jobb å fikse middag, TS? Hva med ungene?

Anonymkode: d5cf9...925

Skrevet

Våre store prosjekt har alltid involvert heile familien, enten i form av at ungdomane hjelper til med sjølve arbeidet, eller at det vert pålagt dei husarbeid for å kompensere for at dei vaksne held på med andre ting. 

Vi har heldigvis ikkje hatt store prosjekt i ferien;) Flink TS som får gjort så mykje!!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De har hjelpt til ja. Laget noen middager, hengt opp klær og tømt oppvaskmaskinen. Min eldste har hjulpet mye med litt tyngre arbeids. Også plenklipping. Men jeg er jo vant til å være mer tilstede sammen med de, ha det i orden inni huset. De er jo også sammen med venner osv. ingen har lappen da de går på ungdomsskolen begge to, så det har blitt mye. Og kanskje mest av alt at jeg har vært sliten gjennom hele prosjektet, noe som er normalt, men føler ikke at jeg har hatt det overskuddet til de som jeg er vant til 

AnonymBruker
Skrevet
Fjaselina skrev (54 minutter siden):

Våre store prosjekt har alltid involvert heile familien, enten i form av at ungdomane hjelper til med sjølve arbeidet, eller at det vert pålagt dei husarbeid for å kompensere for at dei vaksne held på med andre ting. 

Vi har heldigvis ikkje hatt store prosjekt i ferien;) Flink TS som får gjort så mykje!!

Det er nettopp det. De hjelper til så langt de klarer.

startet på ferien min i går, og har holdt på med dette prosjektet ved siden av jobb. Hadde ikke lyst å bruke ferien min bare på hus. 
glad vi er ferdig nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...