Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en veninne som har vist null interesse under graviditeten min. Det har bært minimalt med besøk gjennom hele svangerskapet. Jeg har prøvd flere ganger å dra til henne på besøk og få henne til å komme til meg på besøk, men det har så og si aldri passet for henne. 

Nå har babyen min kommet, og allerede 2 dager etter fødsel spør hun om å komme på besøk.

Jeg kjenner litt på at jeg er veldig skuffet over at hun ikke har ville truffet meg under graviditeten, men nå som babyen er kommet er hun ivrig på å komme på besøk. 

Jeg har vært så skuffet over henne gjennom hele graviditeten og kjent på at jeg har lagt henne litt for "hat", så jeg lurer på hvordan kan jeg si til henne på en fin måte at jeg ikke ønsker besøk av henne nå som babyen er nyfødt da hun ikke var der for meg under svangerskapet?

Anonymkode: 35fe2...e08

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si du er sliten og ikke orker besøk. 

Anonymkode: 1e068...852

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Si du er sliten og ikke orker besøk. 

Anonymkode: 1e068...852

Selvfølgelig kan jeg det. Men jeg tar imot besøk fra andre.. familie og venner og det vil min veninne høre om da vi har felles veninner 

AnonymBruker
Skrevet

Har du vært en av de gravide som ikke kan snakke om noe annet enn baby og graviditet så kan jeg forstå at hun har trukket seg unna. 

Anonymkode: 2aab5...b2e

• Liker 23
Skrevet

Kan du ikke være litt voksen og si hva du føler istedenfor å finne på unnskyldninger. Dette skulle du tatt opp med henne under graviditeten.. men du kan egt ikke forvente at alle skal være superinteressert mens du er gravid

• Liker 20
Skrevet

Vær ærlig. Si at du har tatt kontakt flere ganger gjennom hele graviditeten da du faktisk hadde mulighet, men at nå ønsker du å tilbringe tid og fokusere på baby. Kanskje legge til at du er litt skuffet. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Din graviditet et kun interessant for deg og din nærmeste familie. Få ting er kjedeligere enn andres graviditet. Så at venninen din ikke var super engasjert er fult forstålig.

Anonymkode: fa1b0...2cc

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBrukern skrev (2 minutter siden):

Kan du ikke være litt voksen og si hva du føler istedenfor å finne på unnskyldninger. Dette skulle du tatt opp med henne under graviditeten.. men du kan egt ikke forvente at alle skal være superinteressert mens du er gravid

Dette! Jeg kan godt finne det hyggelig å dra på barselbesøk, men en graviditet i seg selv finner jeg relativt uinteressant - til det er altfor mange gravide for selvsentrerte

Anonymkode: bfd5f...c76

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det sånn med svigers. De spurte ikke EN gang om hvordan det gikk. Var kun opptatt med seg og sitt.. så noen dager før termin fikk jeg melding av svigermor som sa at hun ville komme så fort baby var her. 

Da kjente jeg at den som ikke har vist det fnugg interesse er ikke akkurat de som blir prioritert mtp besøk. 

Så ja, skjønner følelsen din

Anonymkode: 061ab...a8a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du skal være glad hun vil besøke deg etter du har fått barn. For å si det rett ut, så ble selskapet med mine venninner som fikk barn så kjedelig at jeg ikke har ord. Ikke mulig å holde en voksen samtale. Unge som skriker og mor som ikke fokuserer.

Anonymkode: c19ed...6b0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette! Jeg kan godt finne det hyggelig å dra på barselbesøk, men en graviditet i seg selv finner jeg relativt uinteressant - til det er altfor mange gravide for selvsentrerte

Anonymkode: bfd5f...c76

Så om du har en venninne du henger mye med så slutter du å henge med henne når hun er gravid, for så å ta opp kontakten igjen når babyen er født? 

Skjønner ikke helt, kan du utdype? 

Anonymkode: 61872...9a5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det går ann å være voksen og si det rett ut. 

Anonymkode: 7ee79...316

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid nå og jeg liker ikke når andre snakker om sin egen graviditet eller at jeg snakker om min graviditet med dem, det er min privatsak. Derimot nå som hun ene har fått baby er jeg veldig nysgjerrig på babyen hennes, får ikke nok av FaceTime og bilder av babyen. Det samme tenker jeg skjer når jeg får baby hvert øyeblikk, jeg er ikke så innbilsk at jeg tror at jeg er like spennende som en baby, selv om mange tror de har en slik appell. 

Anonymkode: 01568...fcf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke forventet å sitte å snakke med henne om graviditeten min under hvert besøk, ikke i det hele tatt. Hun har ett barn selv på 5 mnd så hun har endel erfaring selv.

Jeg trengte bare den sosiale biten med min veninne under graviditeten min, hadde aldeles ikke trengt å snakket om svangerskapet. Kun sosial.. 

Ts.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg hadde ikke forventet å sitte å snakke med henne om graviditeten min under hvert besøk, ikke i det hele tatt. Hun har ett barn selv på 5 mnd så hun har endel erfaring selv.

Jeg trengte bare den sosiale biten med min veninne under graviditeten min, hadde aldeles ikke trengt å snakket om svangerskapet. Kun sosial.. 

Ts.

Men altså, da er det vel her det ligger 🙈 Han har hatt en nyfødt i store deler av svangerskapet ditt, selvfølgelig har hun lov til å ikke orke besøk da :) Hun har jo sikkert hatt sitt å stri med med den lille. Og nå som dere begge har babyer og hennes er litt eldre og kommet mer på plass er det jo naturlig å ta kontakt? 

Anonymkode: 1a320...1bd

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men altså, da er det vel her det ligger 🙈 Han har hatt en nyfødt i store deler av svangerskapet ditt, selvfølgelig har hun lov til å ikke orke besøk da :) Hun har jo sikkert hatt sitt å stri med med den lille. Og nå som dere begge har babyer og hennes er litt eldre og kommet mer på plass er det jo naturlig å ta kontakt? 

*Hun

AnonymBruker
Skrevet

Er dette første barnet ditt, HI? Din venninne har selv en liten baby og jeg har full forståelse for at det ikke har passet med besøk. Selv kom jeg meg knapt på butikken med baby. Jeg kom meg svært sjelden på besøk til venner. Du kan alltids si til henne at familien må få besøke dere først så du får utsatt besøket litt, men jeg hadde ikke vært skuffet over henne.

Anonymkode: 784c7...1be

• Liker 4
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.7.2021 den 16.39):

Jeg har en veninne som har vist null interesse under graviditeten min. Det har bært minimalt med besøk gjennom hele svangerskapet. Jeg har prøvd flere ganger å dra til henne på besøk og få henne til å komme til meg på besøk, men det har så og si aldri passet for henne. 

Nå har babyen min kommet, og allerede 2 dager etter fødsel spør hun om å komme på besøk.

Jeg kjenner litt på at jeg er veldig skuffet over at hun ikke har ville truffet meg under graviditeten, men nå som babyen er kommet er hun ivrig på å komme på besøk. 

Jeg har vært så skuffet over henne gjennom hele graviditeten og kjent på at jeg har lagt henne litt for "hat", så jeg lurer på hvordan kan jeg si til henne på en fin måte at jeg ikke ønsker besøk av henne nå som babyen er nyfødt da hun ikke var der for meg under svangerskapet?

Hun ville ikke besøke deg før så du vil hevne ved å ikke la henne besøke nå? Da må du tenke deg om, for dette betyr at du kanskje ikke har noen venninne lenger. 

Hverdagen er travel. Jeg orker ikke venner som skal holde det mot meg at jeg ikke har besøkt på en stund. Noen ganger er det sjelden og noen ganger er det ofte. 

AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden gir mer mening når vi får vite at hun selv har fått barn mens du var gravid ts. 
jeg har flere ganger erfart at venninner som har holdt seg borte en periode har gått gjennom noe selv, og det gir først mening når du møter dem i ettertid. Det kan være å ha fått barn, skilsmisse eller alvorlig sykdom.

Du antar at det handler om deg, det er langt ifra sikkert. Håper du revurderer å la henne komme på besøk før du avslutter vennskapet.

Anonymkode: 69834...d1a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hun har selv vært gravid og fått barn mens du har vært gravid - og dét midt oppi C-19-pandemien?

Og så er du skuffa over henne for at hun ikke har besøkt deg i ditt svangerskap - og vil "straffe" henne ved å ikke ta henne imot nå?

Kanskje hun har hatt mer enn nok med sitt eget, og i tillegg hatt respekt for pandemien og restriksjonene?

Skal du avvise henne nå, så tviler jeg på at du finner en pen måte å gjøre det på. 

Anonymkode: 4e4c9...a65

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...