AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #1 Skrevet 13. juli 2021 Selv om du er pålagt det der du bor? Hva er grunnen til at du dropper det? Anonymkode: c2c2c...340
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #2 Skrevet 13. juli 2021 Ja dessverre. Noen i familien min "gidder ikke, for det havner samme sted uansett". Det stemmer rett og slett ikke, det er gode resirkuleringsordninger her. Jeg tror det er latskap. Jeg resirkulerer så godt jeg kan, og jeg har redusert mengden plast jeg får inn i huset f.eks Anonymkode: 6dd07...118 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #3 Skrevet 13. juli 2021 De tok bort plastikk bosset der jeg bor da havner det i restavfallet. Anonymkode: a4613...4f2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #4 Skrevet 13. juli 2021 Ja. Pga at jeg er nødt. Alt går i samne container her, rubbel og bit. Anonymkode: 199fc...1df
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #5 Skrevet 13. juli 2021 Mdg hater meg, så da driter jeg i alt som er grønt og for miljøet. Voksent, nei, men det føles godt Anonymkode: bca09...18c 4
Anonymburker Skrevet 13. juli 2021 #6 Skrevet 13. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Selv om du er pålagt det der du bor? Hva er grunnen til at du dropper det? Anonymkode: c2c2c...340 Deppa, sliten av livet og ser ikke poenget, rett og slett. Vanskelig å bry seg om miljøet og jordkloden når mennesketen ikke liker meg. Endret 13. juli 2021 av Anonymburker 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #7 Skrevet 13. juli 2021 brenner som regel 90% av søpla i ovn. Anonymkode: 98ee4...cb7
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #8 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja dessverre. Noen i familien min "gidder ikke, for det havner samme sted uansett". Det stemmer rett og slett ikke, det er gode resirkuleringsordninger her. Anonymkode: 6dd07...118 Det må jo være noe sant i det i og med at mye av plasten vår havner i elvene i asia, mens restavfallet våres blir brent lokalt 😏 Anonymkode: d94bb...9d2 6
Million Skrevet 13. juli 2021 #9 Skrevet 13. juli 2021 Jeg sorterer alt jeg kan. Papir, glass, metall, matavfall, restavfall, batterier, lyspærer og lysrør, plast. Det er ikke alle i blokka som gidder, ser jeg, når jeg kaster restavfall. Da kan det ligge pappesker i restavfallet for eksempel. Det er også mange som gjør halvveis jobb. De tar med seg en svær sekk eller pose med tomme vinflasker bort til glasscontaineren.... og så setter de den fra seg på bakken og går! I stedet for å putte flaskene inn i containeren! Jeg mener, hvor DUMME, late og fjerne er det mulig å bli? Irriterer meg grenseløst at folk ikke kan sortere og kaste der det skal kastes! 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #10 Skrevet 13. juli 2021 Bor i andre etasje, lang vei til søppelbøtta og har ikke så stor plass slik at jeg kan ha søppelposer til alt. Så plastikk havner i restavfallsposen, alt annet sorterer jeg. Anonymkode: cb7a1...b26 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #11 Skrevet 13. juli 2021 Vi sorterer det vi kan - problemet er at det ikke er så lett å få til i sameiet vårt. Vi er noen få som prøver det vi kan å sortere riktig, mens resten driter i alt. Og de driter skikkelig i det. Plastdunken er plutselig full av barneseter og tørkestativ, pappdunken er en historie for seg selv og grunnen til at vi får bøter på månedsbasis, matavfallsdunken brukes nesten eksklusivt som bleiedunk, og glass- og metall fylles opp av bleiene som ikke fikk plass i matavfallet. Den eneste dunken hvor vi har greit nok med plass til å få kastet det mest prekære søppelet er restavfallet (mistenker det er fordi den står kjipest til). Vi sorterer derfor det vi kan frem til de respektive dunkene er stappfulle av andre ting, også går mer og mer i restavfallet underveis. 🙃 Anonymkode: 0bc48...75b
Gjest laPistola Skrevet 13. juli 2021 #12 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mdg hater meg, så da driter jeg i alt som er grønt og for miljøet. Voksent, nei, men det føles godt Anonymkode: bca09...18c Hvorfor hater mdg deg? Så du har bestemt deg for og hate miljøet og alle oss som lever her tilbake . Bra du skjønner at det er lite voksent, og for noen føles vel hat godt, dessverre .
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #14 Skrevet 13. juli 2021 Jeg kildesorterer for så vidt, men jeg gjør det ikke så nøye. Jeg kaster rømmeboksen i plast uten å ha skylt den, driver ikke å skylder og tørker melkekartongene. Kort sagt gidder jeg ikke til enhver tid ha en samling søppel stående og tørke på kjøkkenet mitt. Anonymkode: f31f0...eef 7
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #15 Skrevet 13. juli 2021 Jeg var nøye før. Har til og med kildesortere et dødsbo. Nå har jeg ikke ork til det pga sykdom. Altså. Alt som kan kildesortere der og da går greit. Betinger det at jeg må vaske plast så går i restavfallet. Anonymkode: 4875c...714 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #16 Skrevet 13. juli 2021 Fra hva man kan se fra parkene i Oslo, som ser ut som søppelplasser hver helg fordi ingen gidder å kaste noe i det hele tatt, tolker jeg det slik at det helt sikkert finnes hundretusenvis av mennesker i Norge som i hvert fall ikke har nok mental kapasitet til å sortere noe. Anonymkode: 82bee...7ac 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #17 Skrevet 13. juli 2021 I huset vårt er det innvandrerne som ikke kildesorterer, selv om jeg har prøvd å få de til å forstå hvordan vi sorterer, men det går helt i surr. Anonymkode: a704e...30c 1
mordi Skrevet 13. juli 2021 #18 Skrevet 13. juli 2021 Gidder ikke. Mat- og restavfall går i samme bærepose. Gidder ikke å bruke biobag. Kaster posen i restavfall. Vi har nedgravde søppeldunker. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #19 Skrevet 13. juli 2021 Det er ikkje miljøvennlig. Og kvar er det pålagt? Anonymkode: 07825...68c 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #20 Skrevet 13. juli 2021 Gjennvinner det meste uten om plast. De putter jeg kosekvent i restavfallet slik at det blir brent lokalt. Anonymkode: 48c7c...83e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå