AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #1 Skrevet 13. juli 2021 Kom over denne artikkelen https://www.tv2.no/a/12644911/ Barnefar har ikke bidragsevne i følge nav sin kalkulator. Han mottar sosialstønad og kommer ikke å få jobb med det første. Burde jeg unnlate å oppgi far for å få barnebidrag av NAV? Jeg risikerer å få 0kr i støtte fra far. Jeg trodde at dersom far sin bidragsevne var under det NAV sitt bidragsforskudd ligger på, så vil NAV betale mellomlegget. Men i følge denne artikkelen gjør ikke NAV det. Anonymkode: dd306...093
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #2 Skrevet 13. juli 2021 Du kan få forskuddsbidrag fra nav, satsene der går utfra hva du har som inntekt. Anonymkode: 68822...6cb
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #4 Skrevet 13. juli 2021 Lorieen skrev (34 minutter siden): Du får bidragsforskudd. Tull. Jeg er i lignende situasjon som ts. Far nekter å bidra økonomisk, og ifølge Navs regler får jeg ingenting fordi jeg tjener akkurat litt for mye. Snakk om noen få tusen. Slik er det i Norge; det er vi i midten som skal bære alt. De som tjener lite eller mye, koser seg og slipper unna. Anonymkode: 4852f...d02 2 1
Lorieen Skrevet 13. juli 2021 #5 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tull. Jeg er i lignende situasjon som ts. Far nekter å bidra økonomisk, og ifølge Navs regler får jeg ingenting fordi jeg tjener akkurat litt for mye. Snakk om noen få tusen. Slik er det i Norge; det er vi i midten som skal bære alt. De som tjener lite eller mye, koser seg og slipper unna. Anonymkode: 4852f...d02 Da skal du tjene ganske mye, altså. Jeg fikk bidragsforskudd (minstesats) i maaaange år fordi far til barnet ikke hadde bidragsevne. Selv tjente jeg ganske godt (over 500 k) fra barnet var åtte år gammelt. Fikk fortsatt bidragsforskudd fram til barnefar ble uføretrygdet, da ble bidraget økt vesentlig (mer enn doblet).
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #6 Skrevet 14. juli 2021 Min samboer får bidragsforskudd fra nav fordi bidraget utgjør mindre enn forskuddet. Eller får vel mellomlegget fra nav da. Anonymkode: 6bb56...f41
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #7 Skrevet 14. juli 2021 Lorieen skrev (På 13.7.2021 den 17.46): Da skal du tjene ganske mye, altså. Jeg fikk bidragsforskudd (minstesats) i maaaange år fordi far til barnet ikke hadde bidragsevne. Selv tjente jeg ganske godt (over 500 k) fra barnet var åtte år gammelt. Fikk fortsatt bidragsforskudd fram til barnefar ble uføretrygdet, da ble bidraget økt vesentlig (mer enn doblet). Jeg tjener ikke ganske mye, ganske gjennomsnittlig inntekt (er lektor), så ikke rik overhodet. Som sagt, nav hjelper kun de aller fattigste og de som ikke vil eller kan jobbe, ikke oss som er vanlige arbeidere og klarer oss selv. Det er vi som skal bære de fleste kostnader, og får ikke hjelp til barnebidrag engang. Anonymkode: 4852f...d02 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #8 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tjener ikke ganske mye, ganske gjennomsnittlig inntekt (er lektor), så ikke rik overhodet. Som sagt, nav hjelper kun de aller fattigste og de som ikke vil eller kan jobbe, ikke oss som er vanlige arbeidere og klarer oss selv. Det er vi som skal bære de fleste kostnader, og får ikke hjelp til barnebidrag engang. Anonymkode: 4852f...d02 Hvis du er lektor så har du over 500000 i inntekt, et sted må man faktisk sette grensen. Anonymkode: a9f45...f1b 2
Lorieen Skrevet 14. juli 2021 #9 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg tjener ikke ganske mye, ganske gjennomsnittlig inntekt (er lektor), så ikke rik overhodet. Som sagt, nav hjelper kun de aller fattigste og de som ikke vil eller kan jobbe, ikke oss som er vanlige arbeidere og klarer oss selv. Det er vi som skal bære de fleste kostnader, og får ikke hjelp til barnebidrag engang. Anonymkode: 4852f...d02 Hadde du andre barn også å forsørge, eller kun dette ene? Jeg fikk bidrag, antakelig fordi jeg hadde to andre barn å forsørge i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #10 Skrevet 14. juli 2021 To barn, 100% alene med de. Jeg tjener mer enn 570.000, får ingenting gjennom nav fordi jeg tjener for mye.... (se bort fra den ene ekstra barnetrygden) dvs vi er tre på min inntekt. Barna får ingenting av sin far. Vi klarer oss, men er klart at de (barna) kunne spart betraktelig mer til sin fremtid om det hadde vært noe bidrag.. men men. Klager ikke. Vi har det fint. Anonymkode: 94ca3...7bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå