Gå til innhold

Dere som har bokstaver med "HOME" og "LOVE" i heimen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.7.2021 den 15.49):

Det er merkelig hvordan så mange her på KG ikke har intelligens nok til å tenke ut det mest åpenbare svaret: fordi de liker det. 

Anonymkode: f49cf...3de

Det er ekstremt naivt å tro at folk har trendy ting som er en kjent markør for det sosiale lag de tilhører fordi «de liker det». 

Ja, de kjøper det fordi de tenker «et sånt et hører hjemme i mitt hus». Men om de tok seg noen minutter og reflekterte over spørsmålet «hvorfor hører det hjemme i mitt hus?» så ville de jo kommet frem til det helt åpenbare svaret «jeg har sett mye reklame rettet mot min forbrukerprofil og mitt sosiale lag som inneholder denne tingen. Reklamen har benyttet seg av det faktum at ting man ser over tid blir trygge ting, pene ting og attraktive ting. Hadde reklamen forsøkt å overbevise meg om at det var riktig for min sosioøkonomiske plassering å male sengetøyet rosa, så ville jeg benyttet kvelden til det heller enn til å henge opp «home» i gangen»

Så kjøper folk «home»- skilt fordi de liker det? Nei. De kjøper det fordi noen som selger sånne skilt har brukt mye tid og penger på å få akkurat dem til å kjøpe «home»-skilt. 

Og det er også svaret på hvorfor deler av befolkningen elsker dem, deler er nøytrale og deler hater dem. Tilhører du ikke målgruppen så ser du bare en og annen reklame for sånne skilt, som helt åpenbart ikke er rettet mot mennesker som deg. Reklamen gjør altså det motsatte av å selge; den viser deg at å kjøpe et slikt skilt vil medføre å kjøpe en markør for en lavere sosioøkonomisk gruppe. Og det gjør ikke folk - de streber opp, ikke ned.

Anonymkode: 64c8f...9e4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
On 7/13/2021 at 2:57 PM, AnonymBruker said:

Hvorfor??

Anonymkode: da6f1...781

Nå har ikke jeg det selv, men jeg tipper det er for at de liker det selv, og derfor velger å dekorere sine hjem på den måten. *mindblown*

Anonymkode: c7945...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har denne hengende på do-døra så jeg ikke skal glemme hvor dassen er.

image.jpeg.329577c14e932d022d3c7e263a77bda9.jpeg 

Anonymkode: 24c4b...767

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Honey Dew skrev (På 13.7.2021 den 15.01):

De er forvirret når det kommer til hvor de bor og må hele tiden bli påminnet om det. Ordet LOVE har de fremme, slik at de ikke skal glemme at de må elske samboeren/ektefellen og evt. barn.

Det er jo det samme på insta. Når folk skriver hashtag love eller hashtag family 😂 

Anonymkode: 14561...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...