AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #1 Skrevet 13. juli 2021 Jeg har masse kylling i biter, som jeg ikke får brukt nå. Kan jeg fryse de rå i posjonspakker? Hvordan tiner jeg de best opp? Kunne jeg også evt stekt de opp med krydder og fryst ned eller blir det feil (evt. Tørre) når de må varmes opp igjen? Anonymkode: 55783...441
Brunhilde Skrevet 13. juli 2021 #2 Skrevet 13. juli 2021 Jeg gjør begge deler og tiner ved å legge posen i kjøleskapet kvelden før den skal brukes. Om jeg glemmer det legger jeg posen i kaldt vann, da tiner det kjapt. Du kan også steke opp med krydder, jeg gjør oftere det, da har jeg en middag så og si klar når jeg har det travelt. Syns ikke det blir spesielt tørt, men jeg passer på å bare akkurat gjennomsteke, så lar jeg den heller steke litt lenger når jeg varmer opp. 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #3 Skrevet 13. juli 2021 Brunhilde skrev (23 minutter siden): Jeg gjør begge deler og tiner ved å legge posen i kjøleskapet kvelden før den skal brukes. Om jeg glemmer det legger jeg posen i kaldt vann, da tiner det kjapt. Du kan også steke opp med krydder, jeg gjør oftere det, da har jeg en middag så og si klar når jeg har det travelt. Syns ikke det blir spesielt tørt, men jeg passer på å bare akkurat gjennomsteke, så lar jeg den heller steke litt lenger når jeg varmer opp. Takk. Steker du de eller har du også prøvd micro? Sparer man egentlig tid på å måtte steke de opp igjen kontra, steke fra rå tilstand? Hvor store poser bør man tenke pr 1 person? Ca 150 gram? Er alene, så kjekt å fryse i 1 persons pakke. Jeg spiser ikke ekstremt mye, men liker middag. Anonymkode: 55783...441
Brunhilde Skrevet 13. juli 2021 #4 Skrevet 13. juli 2021 Bruker ofte mikro 😉 150 gram holder fint, regner med at du skal fylle på med grønnsaker og kanskje poteter eller ris?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå