Gå til innhold

Hvilken duft er best i hjemmet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du trenger ikke noen lukt. Dessuten blir du immun mot alle lukter i hjemmet ditt etterhvert uansett, så hva er vitsen? 

Så lenge du har det rent så er det god nok lukt. 

Er vel koseligere at noen kommer inn i hjemmet ditt og sier "Ååh her lukter det *navnet ditt*🥰

fremfor 

"Ååh her lukter det som de duftpinnene fra Rituals som alle andre i venninne gjengen har" 

Anonymkode: a12a2...d72

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du tar feil. 

Anonymkode: 34fd2...f8b

Gjør jeg? Det virker som mange er enige med meg. 
Jeg får dundrende hodepine av duftlys, duftpinner, parfyme og andre ting som lukter sterkt. Nyvaska hus eller bakst er gode lukter for min del. 

Anonymkode: 217fb...8a8

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.7.2021 den 22.00):

Jeg får dundrende hodepine av duftlys, duftpinner, parfyme og andre ting som lukter sterkt. Nyvaska hus eller bakst er gode lukter for min del. 

Jeg tror det er ganske vanlig. Og jeg kjenner flere som har fått det sånn de siste årene. Begynner å tro at det nettopp er fordi vi blir bombandert med så mange lukter overalt nå, som ikke er naturlige. 

Blir småkvalm og får smått hodepine av enkelte duftlys. Lavendellukt elsker jeg, men kan godt hende jeg hadde blitt småkvalm av det og. 

Anonymkode: 968b2...ca2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.7.2021 den 15.04):

Du tar feil. 

Anonymkode: 34fd2...f8b

Nei. Hun tar ikke feil. Hvis folk har tent duftlys på visning så er det et STORT RØDT FLAGG!

Anonymkode: 53946...0e2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.7.2021 den 15.06):

hvorfor skal alt lukte noe hele tiden? Hater når jeg kommer inn til noen som driver å styrer med oljer og duftlys, gir meg hodepine 😵💫

Anonymkode: ec5f8...187

Samme her, det blir fort litt heavy. Nyvasket lukt holder lenge for min del ❤️ 

Anonymkode: a45e6...a2a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du tar feil.

Anonymkode: 0d1db...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukk en kvast med lavendel og heng opp til tørk. 

Jeg har til gode å komme over en duft jeg liker, - bortsett fra når jeg går i min eller andre sin hage med ekte, blomstrende blomster... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er veldig glad i Bergamont, eterisk olje. Bruker den også på stoffballer i tørketrommelen. (og lavendel på sengetøyet - det er veldig beroligende). 

Anonymkode: d02aa...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker de som lukter som ren bomull/clean cotton, da lukter det mest som om det henger rent tøy til tørk. Den jeg liker best foreløbig fant jeg på kid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunaris

Mine essensielle oljefavoritter: 

Lime

Jasmin 

Grapefrukt 

Patchouli 

Blue tansy

Frangipani/plumeria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får også hodepine av duftlys, røkelse og enkelte duftpinner. Det er nok ikke så uvanlig. Selv foretrekker jeg at det lukter vanlige lukter som mat, såpe, eller andre dufter som gir inntrykk av at folk lever et vanlig liv.

Anonymkode: 5ed8c...0f1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg forsøkte mange ulike duftlys og duftpinner tidligere. Alle ga meg vondt i nesa og halsen, og det lukta alltid kjemikalier. Skjønte ikke at det var disse som ga meg problemene før jeg bestemte meg for å gi bort alt jeg hadde og slutte å kjøpe det.

Plagene forsvant, men den murpusslukta i blokka som vi forsøkte å skjule ble fremtredende igjen. I all desperasjon kjøpte jeg en pakke med røkelse som jeg hadde forsøkt for mange år siden i en annen bolig, og det gjorde underverker. Nå lukter det godt og det holder å brenne bare litt om gangen og det blir derfor ikke en evig eim av kjemikalier fra slikt som duftoljer og lys.

Vi landa på at Satya Nag Champa Agarbatti lukter best i vår leilighet. Det er den blå klassikeren og det er laget av rene krydder, blomster og tre.

De koster ca 30 kr for en pakke alt ettersom hvor du kjøper det på nettet. så det er også billigere å prøve ut.

Anonymkode: 5c851...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg forsøkte mange ulike duftlys og duftpinner tidligere. Alle ga meg vondt i nesa og halsen, og det lukta alltid kjemikalier. Skjønte ikke at det var disse som ga meg problemene før jeg bestemte meg for å gi bort alt jeg hadde og slutte å kjøpe det.

Plagene forsvant, men den murpusslukta i blokka som vi forsøkte å skjule ble fremtredende igjen. I all desperasjon kjøpte jeg en pakke med røkelse som jeg hadde forsøkt for mange år siden i en annen bolig, og det gjorde underverker. Nå lukter det godt og det holder å brenne bare litt om gangen og det blir derfor ikke en evig eim av kjemikalier fra slikt som duftoljer og lys.

Vi landa på at Satya Nag Champa Agarbatti lukter best i vår leilighet. Det er den blå klassikeren og det er laget av rene krydder, blomster og tre.

De koster ca 30 kr for en pakke alt ettersom hvor du kjøper det på nettet. så det er også billigere å prøve ut.

Anonymkode: 5c851...75c

Røkelse er jo tusen ganger verre enn om man hadde mista ei helt storflaske med Rituals i gulvteppet...

Røkelse er djevelens verk!

Anonymkode: 6e31c...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et duftlys i hvert rom som heter fresh linen/clean cotton ellerno.. lukter egt bare «rent». Ikke en sterk lukt i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Citrus blossom syns jeg var veldig god, men den finner jeg ikke mer. :(

Ikke glad i lavendel, alt for sterk og falsk lukt for min smak. 

Anonymkode: da63c...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2021-7-13 den 20.37):

Du trenger ikke noen lukt. Dessuten blir du immun mot alle lukter i hjemmet ditt etterhvert uansett, så hva er vitsen? 

Så lenge du har det rent så er det god nok lukt. 

Er vel koseligere at noen kommer inn i hjemmet ditt og sier "Ååh her lukter det *navnet ditt*🥰

fremfor 

"Ååh her lukter det som de duftpinnene fra Rituals som alle andre i venninne gjengen har" 

Anonymkode: a12a2...d72

Jeg hadde blitt litt brydd om noen kommenterte at det lukta meg, om de kom på besøk til meg.. 😅 *på tide å dusje* 😂 

Anonymkode: da63c...41d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser ikke formålet med å klikke seg inn i denne typen tråder og skrive opp og ned om at man ikke ser vitsen. Da hadde jeg hatt det ganske travelt her inne 😅

Jeg liker gode dufter. Jeg bruker badeolje og eteriske oljer i bad, jeg bruker tørkeballer med eteriske oljer, jeg liker parfyme, baderomsspray, og å dampe eteriske oljer i huset. Og synes også det dufter godt når andre gjør slikt. Elsker å legge meg i en seng som lukter svakt lavendel. Eller tørke meg med et handkle som dufter bergamont. 

Jeg har forståelse for at enkelte er allergiske. Men stoler på at både venner og familie er ærlig med meg om jeg skal begrense bruk av lukter i nærheten av dem.

(og nei - jeg tar ikke kollektivtransport, og jeg bruker ikke parfyme på fly) 

Anonymkode: d02aa...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...