AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #1 Skrevet 13. juli 2021 Dette skjedde mens jeg var i tenårene og bodde på et slags internat for 16-åringer ifm skole. Jeg hadde klart å låse meg ute da det var smekklås på ytterdøren og spurte om nattevakten kunne åpne døren for meg på nattestid. Han ble kjempesint og sa at jeg ikke måtte vekke han når han sov! Jeg tenkte ikke så voldsomt over det da, men hva er egentlig "normalt" i en slik situasjon? Det var vel også eneste gangen jeg henvendte meg til nattevakten også. Anonymkode: 8eae3...0fe
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #2 Skrevet 13. juli 2021 Er man nattevakt så må man regne med å måtte være våken nå og da. Anonymkode: 24676...2f0 6
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #3 Skrevet 13. juli 2021 En nattevakt er på jobb og må regne med å jobbe. Dette var sikkert en sovende nattevakt, men man hadde ikke hatt behov for nattevakter om de ikke skulle jobbe ved behov. Anonymkode: 36a5d...905 5
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 13. juli 2021 #4 Skrevet 13. juli 2021 Dette må du legge bak deg, ikke noe å tenke på lengre.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #5 Skrevet 13. juli 2021 Athena79 skrev (Akkurat nå): Dette må du legge bak deg, ikke noe å tenke på lengre. Enig, merkelig å gnage på så mange år senere.Tenker at uansett om nattvakter bør være forberedt på å våkne ila vakt, synes han vel det var en unødvendig ting å vekke noen for. Ta med nøkler. Anonymkode: 00c37...13d 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #6 Skrevet 13. juli 2021 Nå er det og forskjell på nattevakter, man får betalt for å enten være våken nattevakt eller sovende nattevakt. Er man sovende nattevakt har man ikke bra betalt, og man håper og få grei søvn. Anonymkode: ca3b6...fbb 2
little fairy Skrevet 13. juli 2021 #7 Skrevet 13. juli 2021 Altså, det virker som dette er mange år siden? Hvorfor i det hele tatt tenke på det nå? 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #8 Skrevet 13. juli 2021 Han var vel nattevakt for å være den som har ansvar om brannalermen går osv, ikke for å måtte stå opp fordi en ungdom ikke husker nøkkel. Jeg hadde også blitt sur om jeg ble vekket på grunn av noe så unødvendig som bare skylles sløvhet fra en annen person. Anonymkode: 96e41...bf6 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #9 Skrevet 13. juli 2021 Jeg stiller meg undrende til hva du gjorde ute nattestid? På internat hvor det bor ungdom bruker det som regel være en såkalt "innetid", med tanke på at ungdommen skal opp på morgenen og være opplagt til skoledagen. Og denne innetiden er før nattevakt går til ro. Hadde du sneket deg ut på natta kanskje? Anonymkode: 8b258...33a 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #10 Skrevet 13. juli 2021 Jeg tenker at det er litt rart å tenke på dette nå, hvis det skjedde for mange år siden? Hvis vedkommende var nattevakt på internatet, så var vel det først og fremst med tanke på hvis det skulle skje noe - som at brannalarmen går, eller noen er alvorlig syke eller slik. Det er jo lett å forstå at en sovende nattevakt blir irritert hvis man blir ofte vekket fordi elevene ikke husker å ta med seg nøkkel. Om det var "normalt" å bli kjempesint? Kanskje ikke. Men du var nok neppe den første (eller siste) som vekket nattevakten på grunn av noe sånt. Kanskje du var elev nummer fire som vekket ham den natten? Kanskje han bare hadde en dårlig dag eller gikk igjennom noe tøft? Det vet vi ikke. Anonymkode: db0c0...01d 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #11 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Nå er det og forskjell på nattevakter, man får betalt for å enten være våken nattevakt eller sovende nattevakt. Er man sovende nattevakt har man ikke bra betalt, og man håper og få grei søvn. Anonymkode: ca3b6...fbb Man er fortsatt på jobb Anonymkode: 24676...2f0 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #12 Skrevet 14. juli 2021 Jeg er våken nattevakt. Derfor må jeg sove på dagen og jeg må sove på jobb. det værste jeg vet er folk som forvillet seg ned der jeg sover. Også bråker de utenfor rommet mitt. Der jeg da blir vekket etter eksempelvis tre timer med søvn. Noe som betyr at ikke bare søvntiden blir ødelagt, men også hele arbeidsnatten. En sovende nattevakt skal du ikke bry deg noe om. Det er en del av jobben hans å kanskje måtte våkne en del ganger. Kanskje skal han også sørge for sikkerhet. Og da får han ikke klapp på skulderen over at han lar en mindreårig sove ute, fordi han ville sove. Slik som søsteren min er faktisk en sovende taxisjåfør enkelte helger. Dvs at hun kan bli vekket opptil fire ganger på en natt av at hun må opp og kjøre. Hun pleier å bli irritert inni seg hvis det blir mange telefoner fra sentralen. Men det er altså en del av jobben å bli vekket. Han du vekket får faktisk lønn mens han sover, så det er heller du som bør være irritert for at du bruker energi på å tenke på en som ikke gidder å gjøre litt for lønna si. Slik som søsteren min får kun lønn hvis hun står opp. Mens han du traff på får lønn for hele natten. Anonymkode: 3aa8f...7b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå