AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #1 Skrevet 13. juli 2021 Hvor ofte ammer du din baby på 4 måneder? Her ammer jeg ca hver 2 time og han blir veldig fort gretten. Vet ikke om han søker trøst for det klør sånn i munnen eller om han er sulten. Tenker å begynne å introdusere fast føde, men er litt usikker hva som er best å starte med som ikke er så hard for magen. Tenker å først amme og så gi han 2-3 skjeer på dagtid for å se om det er noe som interesserer han. Ellers tar han leker og alt han kan gripe inn i munnen, og har jeg et glass med isbiter begynner han å sutte/svelge og smatte utenpå glasset (nederste på glasset om dere skjønner, han får altså ikke i seg vannet.) Noe som jeg bør tenke på? Tips til hva jeg kan introdusere først med? Anonymkode: 10419...8ad
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #2 Skrevet 13. juli 2021 Først og fremst er 2-3tskjeer for mye. De første smakene er gjerne bare litt på fingeren din, altså super lite. Vi begynte med gulerot, litt på fingeren dag 1, en liten gulerot bit i sånn matsmokk dag 2 og 1 teskje dag tre. Slik forsatte vi til vi hadde kommet gjennom alle de rene smakene. Vi har først introdusert fastføde nå som baby er 5mnd, hun får flaske. Introdusering kommer først etter baby har smakt på forskjellige smaker. Anonymkode: 93df1...fe8
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #3 Skrevet 13. juli 2021 Gi tidlig på dagen, i tilfelle magevondt. Sikker på at han ikke bare er trøtt? Anonymkode: 5bdef...698
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå