Gå til innhold

Bestekompisen min vil nesten aldri være med meg lengre..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har kjent hverandre siden 2.klasse på barneskolen og har vært bestekompiser siden! Nå er vi begge 20 år gamle.
Etter han fikk seg kjæreste (ca 3 måneder siden) har han aldri brukt tid på å være med meg. Kun damen hans. De er sammen hele tiden.
Jeg er heller ikke den typen som har mange venner. Han er den eneste jeg kan være med og "være med selv" sammen med. 
Han og hun fester sammen med andre og jeg blir aldri invitert. 

Anonymkode: 38378...577

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Være meg selv* 

-TS

Skrevet

Det er ofte sånn med en gang noen får seg kjæreste. De blir helt oppslukt. Han lander nok snart og vil være mere sosial med andre igjen. Hvis de fester med andre du kjenner også så er det ikke noe I veien for at du også kan dra dit og ha det kjekt. 

Skrevet

Er du jente? I så fall kan det hende at hans nye kjæreste ikke "tillater" at han omgås en jentevenn alene på tomannshånd. Finnes mange sjalu personer der ute. 

Man må også regne med at nyforelskede par omgås mest med hverandre, og når de gjør noe, er det de to sammen f.eks. på fest og slikt.

Har du kontaktet han og spurt om dere kan omgås? Eller venter du bare på invitasjoner? Send en melding og spør om han kan komme en tur innom eller treffes på kafe og ta en prat snart. Ta initiativ selv, om du ikke allerede har vært flink til det?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er dame så velkommen til helvete. Damer som er i et ferskt forhold er så sjalu at de er til å spy av. Jeg hadde det også sånn i starten da bestekompisen min fikk dame. Heldigvis hadde han baller til å si ifra at det ble ikke aktuelt å bryte kontakten med meg. Vet ikke om kompisen din har det? Håper det, et livslangt vennskap kan ikke bare brytes. Sånn er det ikke. 

Anonymkode: 74074...438

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er 20 år gammel. Dette er en perfekt anledning til å få det nye gode venner. 

Anonymkode: 60a8a...895

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gutter er som regel venner med jenter i håp om å få seg noe mer.

Når han har fått dame, så er du ikke så interessant lenger - selvfølgelig.

Finn deg en annen «kompis»…

Anonymkode: 46c35...26e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det vil roe seg etterhvert når han ikke er like nyforelsket. Bare hold ut og vær laidback og hyggelig, så kommer det bedre tider for vennskapet.

Anonymkode: 90014...ef3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du går faktisk igjennom en sorgprosess. 
I den alderen som du er i nå er venner kanskje den viktigeste.

Jeg hadde ei god venninne i den tiden, hadde ikke flust i venner. Men vi fant på mye kjekt ilag. Hun fikk seg kjæreste, men hun var allikavel veldig inkluderende og vi ble en veldig kjekke vennegjeng ( nesten som friends 😁).

Men så ble dem samboere og flyttet til en annen by pga jobb og studier. Dette ble veldig tungt for meg og har skjønt i ettertid at jeg gikk igjennom en sorgprosess.

Etterhvert fant jeg nye venner, fikk meg meg kjæreste. Og nå 20 år senere har jeg fått mange venner og bekjente via mannen, barna, studier og jobb. 

Så heng ut.. Livet har sine faser, kjipt når det er down perioder, men plutselig er det du som har fått deg kjæreste og mye  spennende som skjer rundt deg

Anonymkode: 6eda0...23e

AnonymBruker
Skrevet

Sånt er veldig naturlig. Min samboer har ei bestevenninne som bor litt langt unna, men de har vært bestevenner siden de var små. Da vi først ble sammen, var det mye han og jeg og ikke så veldig mye andre.

Nå har både vi og bestevenninna fått barn og er i forhold, men de er fortsatt bestevenner selv om de har mindre kontakt.

Men både jeg og typen har også droppet noen av vennene våre (av både samme og ulikt kjønn) etter at vi ble sammen - av ulike grunner. De skikkelig gode har vi prøvd å vedlikeholde, men joda, det blir kanskje litt lite i perioder.

Anonymkode: a7bd7...579

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.7.2021 den 13.15):

Vi har kjent hverandre siden 2.klasse på barneskolen og har vært bestekompiser siden! Nå er vi begge 20 år gamle.
Etter han fikk seg kjæreste (ca 3 måneder siden) har han aldri brukt tid på å være med meg. Kun damen hans. De er sammen hele tiden.
Jeg er heller ikke den typen som har mange venner. Han er den eneste jeg kan være med og "være med selv" sammen med. 
Han og hun fester sammen med andre og jeg blir aldri invitert. 

Det kan være at hun er sjalu fordi noen blir sjalu når de er i forhold. Siden de er redd for at du skal ta han i fra henne. 

Grunnen til at jeg sier dette er fordi at jeg har opplevd at damå til en kompis blei veldig sjalu og lagte ett hekkan mellom meg og han. Han blei sleten av dette og de slo opp. 

Jeg har sagt til min kompis at jeg kommer aldri til å ødelegge noe hvis han får seg dame. At jeg ønsker han kun det aller beste. 

Det kan kanskje vær en ide å snakke med han kompisen din om dette. 

Anonymkode: a49dd...646

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...