AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #1 Skrevet 13. juli 2021 Hva? Hva tjener du (hva tjener man som nyutdannet)? Hvordan var utdanningen / utdanningens lengde? Anonymkode: f31df...d66
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #2 Skrevet 13. juli 2021 Jeg er lege i spesialisering. Studiet er 6 år. Deretter 1,5 år med turnus. Turnuslønn (LIS1) er vel ca 550.000,- Studiet er langt og krevende, men kjempespennende. Studiet var likevel en lett bris i forhold til ansvaret og presset da jeg begynte å jobbe i mine øyne. Jeg hadde reflektert lite over hva som ventet meg i arbeidslivet. Etter det første sjokket og med erfaring og riktig valg av spesialisering har jeg funnet meg til rette i yrket. Jeg tjener nå ca. 760.000,- Anonymkode: 6cc56...f63 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #3 Skrevet 13. juli 2021 Lege. Begynnerlønnen står i innlegget over, og alle lønnstrinnene finner du her https://www.legeforeningen.no/jus-og-arbeidsliv/avtaler-for/leger-ansatt-pa-sykehus/offentlige-sykehus/minimumslonn-sykehus/ Bare vær obs på at de er basert på 38 timers arbeidsuke hvis du går vakt (ikke redusert arbeidstid slik som er vanlig i mange tariffavtaler), eller 40 timer hvis du jobber dag. De fleste tjener mer fordi de jobber mer, både vakt og antall timer. Artig jobb, vakter lenger enn ca 14 timer er skikkelig kjipt (kortere enn det går helt greit), og over 40 timers helger er ganske slitsomt. Grunnlønn på ca 650, brutto utbetalt med alle tillegg i fjor ca 750. Anonymkode: 1dcff...b07
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #4 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er lege i spesialisering. Studiet er 6 år. Deretter 1,5 år med turnus. Turnuslønn (LIS1) er vel ca 550.000,- Studiet er langt og krevende, men kjempespennende. Studiet var likevel en lett bris i forhold til ansvaret og presset da jeg begynte å jobbe i mine øyne. Jeg hadde reflektert lite over hva som ventet meg i arbeidslivet. Etter det første sjokket og med erfaring og riktig valg av spesialisering har jeg funnet meg til rette i yrket. Jeg tjener nå ca. 760.000,- Anonymkode: 6cc56...f63 Hvor langt i spesialiseringen er du, og kan jeg spørre hva slags spesialisering? Jeg er selv lege i spesialisering i indremedisin, 1. året (ett år etter LIS1), med lønn rett i underkant av 600 000. Utdanningen var lang og spennende, men helt enig at arbeidslivet er en helt annen hverdag. Mye mer krevende ift. arbeidspress, vaktbelastning og ansvar. Er foreløpig ikke helt sikker på hvilken vei jeg skal ta videre, derfor interessant å vite hva andre i samme situasjon har gjort for å finne seg til rette i riktig spesialisering. Anonymkode: 57139...3f2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #5 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvor langt i spesialiseringen er du, og kan jeg spørre hva slags spesialisering? Jeg er selv lege i spesialisering i indremedisin, 1. året (ett år etter LIS1), med lønn rett i underkant av 600 000. Utdanningen var lang og spennende, men helt enig at arbeidslivet er en helt annen hverdag. Mye mer krevende ift. arbeidspress, vaktbelastning og ansvar. Er foreløpig ikke helt sikker på hvilken vei jeg skal ta videre, derfor interessant å vite hva andre i samme situasjon har gjort for å finne seg til rette i riktig spesialisering. Anonymkode: 57139...3f2 Ikke den du spurte, men har innlegget over ditt og tillater meg å svare Tenk gjennom hvilke problemstillinger og arbeidsoppgaver du ikke liker. Utelukk spesialitetene som har mye av det. Tenk gjennom hvilken arbeidshverdag du vil ha (vakt, ikke vakt, pasientkontakt, laboratoriearbeid, osv), og velg bort de spesialitetene som ikke passer deg. Da står du gjerne igjen med et utvalg aktuelle spesialiteter. Ta noen vikariat, snakk med andre som er i den spesialiteten, følg litt ekstra med når du har pasienter med relevante problemstillinger. Tid på indremedisin er sjelden bortkastet, og vi er mange som har prøvd litt forskjellig før vi landet Anonymkode: 1dcff...b07 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #6 Skrevet 13. juli 2021 Andre yrker enn de du har nevnt; fysioterapeut, ergoterapeut, logoped, radiograf, bioingeniør, audiograf, optiker, ortopediingeniør, fotterapeut, aktivitør, ambulansearbeider, portør, tegnspråktolk, farmasøyt, apotektekniker, helsesekretær, tannpleier, eller tannlege. Ellers jobber det jo mange innen helse som ikke er direkte helseutdannet, f.eks innen logistikk, økonomi, renhold eller kokk. Anonymkode: 24ecb...41b
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #7 Skrevet 13. juli 2021 Teknikker på sterilsentral. Kan nå ta 2 års fagbrev. Lønn med full ansinitet er ca 430.000 tar en fagbrev blir der pluss 20.000. 3 delt skift. Anonymkode: a4b3b...8ae
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #8 Skrevet 15. juli 2021 Jobber som farmasøyt på en legemiddelfabrikk. Jobber med kvalitetssikring av produkt. Tjener nå 635 000 kr i året, 2 år etter endt utdanning. Før jobben i legemiddelfirma jobbet jeg på sykehus med rådgivning angående legemiddelbruk til pasienter, sykepleiere og leger på diverse avdelinger. Som nyutdannet tjente jeg 535 000 kr i året. Har mastergrad i farmasi. 5 år integrert masterstudie. Studiet var greit det. Mye spennende om kroppen og legemidler. Også mye tung kjemi og biokjemi + en del matte og fysikk. Anonymkode: fe9d5...ac0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå