Gå til innhold

Noen andre som skal / vurderer å reise til grønne land?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor har du tenkt å reise? 

Hva er viktig å tenke på (har lest på VG, FHI osv), men kanskje du har noe innspill?

Når bestiller du reisen?  Venter du til rett før, eller bestiller du i litt god tid i tilfelles f.eks flyprisene økes?

Anonymkode: cf3a8...de3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Reiste til grønt land i går. Bestilte billetter for 2 uker siden, fordi da tydet alt på at landet ble grønt. 

Viktig for meg var å ta høyde for at landet kanskje ikke er grønt når jeg kommer tilbake til Norge. At jeg har tid og anledning til å være i karantene. 

Anonymkode: 5e72e...e2a

AnonymBruker
Skrevet

Vi reiser til grønt land imorgen :) 

Anonymkode: db1b1...a7b

AnonymBruker
Skrevet

Er i grønt land nå. Siden jeg er fullvaksinert trenger jeg ikke karantene om fargen endrer seg. Når det er sagt så har jeg  uansett hjemmekontor så det hadde ikke spilt noen stor rolle. 

Jeg bestilte omlag en måned før reisen, billetter som kunne endres om covid-situasjonen endret seg. Men det viktigste for deg, ts, må vel kanskje være om det er greit å komme i karantene dersom landet endrer farge mens du er der. For det kan skje fort. 

Anonymkode: 9bd8f...fc6

AnonymBruker
Skrevet

Vi har reist til et grønt land

Bestilte fleksibiletter kort tid i forkant. Om det endrer seg og vi må i karantene har vi nok ferie igjen. 

Anonymkode: 266fb...22b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal reise til et grønt land i Europa i august. Reisen er bestilt for lenge siden. Både fly og hotell kan avbestilles og jeg får refundert pengene. 

Anonymkode: e1bac...b81

AnonymBruker
Skrevet

Reiser til grønt land neste uke. Kommer oss hjem i tide om det skulle endres til rødt

Anonymkode: 90bc6...78f

AnonymBruker
Skrevet

Må man teste seg når man ankommer er grønt land også?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, skal reise neste uke for å treffe familien min. Har ikke sett mor, søster, nevø eller andre familiemedlemmer på over et år.

Anonymkode: d8958...729

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Må man teste seg når man ankommer er grønt land også?

Kommer an på reiselandet. Andre land bryr seg ikke om Norges fargekart. 

Anonymkode: 60745...3c4

• Liker 1
Skrevet

skal til frankrike i august

må bestille biletter nå snart.

AnonymBruker
Skrevet

Er i grønt land nå. Hadde holdt meg hjemme, hvis jeg hadde visst mer. Corona-smitten stiger her, har ingen ferie-følelse.

Anonymkode: e3717...7ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiste i fjor, men da var reglene til å leve med selv om det ikke var vaksiner. Nå er det jo bare blitt enda strengere. Jeg vurderer ikke å reise før det blir uten testing. En ting er at jeg har trange bihuler og testene gjør fryktelig vondt, men jeg har heller ikke råd til å kjøpe fullflexbilletter som man egentlig må hvis man risikerer å bli stoppet på flyplassen. Enda verre hvis det skjer i utlandet og man må tilbringe karantenetiden på hotell der. 

Anonymkode: d2f30...88f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er i grønt land nå. Hadde holdt meg hjemme, hvis jeg hadde visst mer. Corona-smitten stiger her, har ingen ferie-følelse.

Hvor er du?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg reiste i fjor, men da var reglene til å leve med selv om det ikke var vaksiner. Nå er det jo bare blitt enda strengere. Jeg vurderer ikke å reise før det blir uten testing. En ting er at jeg har trange bihuler og testene gjør fryktelig vondt, men jeg har heller ikke råd til å kjøpe fullflexbilletter som man egentlig må hvis man risikerer å bli stoppet på flyplassen. Enda verre hvis det skjer i utlandet og man må tilbringe karantenetiden på hotell der. 

Anonymkode: d2f30...88f

Nå er det vel bare i ytre nese bor msn tester? De har vel sluttet med dyp nesetest?

Anonymkode: 3de87...646

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal en tur til Danmark i uke 30. Da blir det PCR-test (hurtigtest) før avreise på havna, som kreves for innreise i DK. Videre vil vi vurdere om vi skal ta en ny test der nede for å så fritt til å gjøre hva vi vil. I Danmark er det krav om test som er maks 72 timer gammel for å komme inn i parker og på restauranter innendørs. I Danmark er det veldig enkelt med drop-in overalt, også for turister

Og så blir det en ny test ved innreise i Norge da vi kun har 1 vaksine hver på reisetidspunktet. Har også bestilt fleksible billetter, og vil avlyse turen om noe skulle endre seg underveis, og på samme måte følge med mens vi er der nede, og reise hjem før tiden dersom det skulle tilsi at noe vil endre seg over til gult/rødt. Både av hensyn til karantene og for egen helse og sikkerhet. Jeg vil IKKE være en av dem som drar med smitte hjem

Videre har vi med telt og bor på campingplasser er tanken. Da unngår vi felles spisesaler på hoteller og kan selv ta de forhåndsreglene som er nødvendige (håndvask/sprit etter felles do/dusj, holde oss unna store folkemengder samt å kun kjøpe mat som er innpakket, og spise på egenhånd). 

Anonymkode: 7ad4b...333

Skrevet

Har reist og skal reise igjen til grønt land. Fullvaksinert 🛳

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

hvor er du da?

Anonymkode: 22e0c...d4f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Vi skal en tur til Danmark i uke 30. Da blir det PCR-test (hurtigtest) før avreise på havna, som kreves for innreise i DK. Videre vil vi vurdere om vi skal ta en ny test der nede for å så fritt til å gjøre hva vi vil. I Danmark er det krav om test som er maks 72 timer gammel for å komme inn i parker og på restauranter innendørs. I Danmark er det veldig enkelt med drop-in overalt, også for turister

Og så blir det en ny test ved innreise i Norge da vi kun har 1 vaksine hver på reisetidspunktet. Har også bestilt fleksible billetter, og vil avlyse turen om noe skulle endre seg underveis, og på samme måte følge med mens vi er der nede, og reise hjem før tiden dersom det skulle tilsi at noe vil endre seg over til gult/rødt. Både av hensyn til karantene og for egen helse og sikkerhet. Jeg vil IKKE være en av dem som drar med smitte hjem

Videre har vi med telt og bor på campingplasser er tanken. Da unngår vi felles spisesaler på hoteller og kan selv ta de forhåndsreglene som er nødvendige (håndvask/sprit etter felles do/dusj, holde oss unna store folkemengder samt å kun kjøpe mat som er innpakket, og spise på egenhånd). 

Anonymkode: 7ad4b...333

Vi skal også til Danmark, vet du hvor mye det koster med drop in test der? 

jeg så på hurtigtaster her i Norge og det koster jo over 2000! Blir jo til at vi bare må ta vanlig test og så satse på at vi får svar i tide…

AnonymBruker
Skrevet
On 7/15/2021 at 12:56 PM, AnonymBruker said:

Vi skal også til Danmark, vet du hvor mye det koster med drop in test der? 

jeg så på hurtigtaster her i Norge og det koster jo over 2000! Blir jo til at vi bare må ta vanlig test og så satse på at vi får svar i tide…

Det er gratis å teste seg i Danmark. Testene er tilgjengelig over alt. 

Anonymkode: 266fb...22b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...