Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal jobbe 60% som vernepleier. Har 20 år erfaring. 40 % uføre søker jeg om. Hvor mye får jeg i uføretrygd? Har ikke jobbet de siste 4 årene, så hva regner de det ut fra? 

Hvor mye tjener jeg i snitt i en 60% vernepleier stilling?

Anonymkode: 84e3d...9d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skal jobbe 60% som vernepleier. Har 20 år erfaring. 40 % uføre søker jeg om. Hvor mye får jeg i uføretrygd? Har ikke jobbet de siste 4 årene, så hva regner de det ut fra? 

Har ikke 20 års erfaring som vernepleier men som hjelpepleier 

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig for oss å vite da uføretrygd blir beregnet ut fra tidligere inntekt, så her må du nok sette deg ned for å se på tallene. Full uføretrygd er 66% av et gjennomsnitt av de 3 eller 5 beste årene før uføretidspunktet.

Anonymkode: c1449...662

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vanskelig for oss å vite hva du kan få i uføretrygd, Det er ikke engang sikkert at søknaden din blir innvilget.

Anonymkode: 94482...26d

• Liker 1
Gjest laPistola
Skrevet

Har nav foreslått dette? Umulig for oss og vite dine beregninger, men du kan jo ta 40% av minstetrygd som grunnlag da 

AnonymBruker
Skrevet

De tar et gjennomsnitt på høyeste lønn  + forventet lønnsøkning (differanse) idag.

Da 66% av 40% lønn.hvis du har gått på AAP noen år først så vet du sikkert sånn ca hva du får.

Anonymkode: c6929...9e9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De tar et gjennomsnitt på høyeste lønn  + forventet lønnsøkning (differanse) idag.

Da 66% av 40% lønn.hvis du har gått på AAP noen år først så vet du sikkert sånn ca hva du får.

Gjennomsnitt fra de siste 3 år *

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Gjennomsnitt fra de siste 3 år *

Hvis man har hatt lønn+aap de fem siste årene før uføretidspunkt(da man ble sykmeldt), hvorfor teller ikke aap med i beregningen? det er jo pensjonsgivende inntekt. Jeg er på 2.runde aap uten utsikter til bedring. alt av behandlinger og medisiner er utprøvd.

Anonymkode: 78417...54c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vanskelig for oss å vite da uføretrygd blir beregnet ut fra tidligere inntekt, så her må du nok sette deg ned for å se på tallene. Full uføretrygd er 66% av et gjennomsnitt av de 3 eller 5 beste årene før uføretidspunktet.

Anonymkode: c1449...662

Har gått på skole i 3 år og aap i 4 år etter det. Så har hatt liten inntekt i 7 år. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...