Gå til innhold

Ville du/dere ha gått i parterapi?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym nå
Skrevet

Vil du/han/dere ha gått i parterapi hvis dere slet? Tenker nå på en situasjon hvor man ikke har barn og heller ikke er gift.

Jeg er samboer og vi har det veldig bra. Bortsett fra når vi krangler. Da er vi bokstavelig talt på hver vår planet å kommuniserer til hverandre. Alt går skeis. Jeg har sagt til han et par ganger (når vi krangler) at jeg gjerne skulle ønske vi skulle gått i parterapi for å finne ut hvordan vi skal krangle "bedre" (eller prate sammen når vi krangler) Men han mener dette er uaktuelt!! Han ville derimot ha prøvd hvis det var barn inni bildet.

Jeg blir så fortvilet når han sier det, fordi jeg har liksom alltid tenkt at parterapi har vi jo i bakhånd. (hvis det blir KRISE). Men jeg kan jo ikke tvinge han... :roll: Nå har vi liksom ingenting i reserve hvis vi sliter.

Hvordan er det hos dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Trolletrine
Skrevet

hvorfor stusse?Er mange par som gjør det,og mange par som BURDE det :)

Skrevet

Kanskje en ide å ta opp dette når dere IKKE krangler! Snakke seriløst og skikkelig om hva du tenker og føler om dette.

Jeg klarer ikke svare på hva jeg ville gjort eller ikke, for det vet jeg ikke før jeg vurderer muligheten tror jeg, og jeg hr aldri tenkt på at jeg noen gang skulle kunne trenge det.

Så på tv'n at det skal tilbys samlivskurs for alle førstegangsforeldre, det synes jeg så lurt ut, og vi kunne sikkert gått på det. Men terapi? Ja, kanskje om vi trengte det og jeg trodde det kunne redde forholdet. Slik det er nå har vi ikke noe behov for å "redde" forholdet, og derfor har jeg aldr i tenkt på muliugheten heller.

Skrevet

Hva med samboere/kjærester? Hadde de ville gjort det samme? Hva hadde dere gjort om dere var uenige?

Skrevet

Jeg har kjæreste, vi bor ikke sammen, vi har ikke barn og er ikke gift. Og likevel ville jeg gått i parterapi hvis det trengtes.

Det er ikke bare gifte og de med barn som trenger terapi..

Skrevet

Med spørsmålet mener jeg om dere får med der mannen hvis dere skulle gått i terapi?

Skrevet

Ja, jeg vurderer faktisk om vi skal gjøre det. Vi er ikke gift og har ingen barn, men vi trenger hjelp for å få komunisert bedre sammen!

Noen som vet hvor man henvender seg?

Skrevet

Jeg ville det i fjor sommer/høst da forholdet var på vei til å gli ut. Han ville ikke. I desember sa jeg at jeg ville flytte ut, i februar flyttet jeg. Da ville han i terapi.. -men for sent for meg.....

SÅ moralen er: gå i terapi dere! Man kan jo slutte hvis det ikke gir noe, men man taper ingenting!

Lykke til!!

Skrevet

Når man har vært gjennom et par krangler av typen "På hver sin planet", bør man enten bli enig om at enkelte emner bør ikke diskuteres, eller så bør man søke hjelp hos en tredjepart, gjerne i form av parterapi :)

Skrevet
Når man har vært gjennom et par krangler av typen "På hver sin planet", bør man enten bli enig om at enkelte emner bør ikke diskuteres, eller så bør man søke hjelp hos en tredjepart, gjerne i form av parterapi :)

Jepp!

Men det går også an å ta tak i sin egen kommunikasjon, tenke over denne og gjøre noe i forhold til det.

Det gir gjerne positive virkninger på den felles kommunikasjonen.

Skrevet

Ja, det ville jeg. Men jeg måtte jo greie å få "lurt med meg motparten" også - og det ville nok blitt litt vanskeligere.

Skrevet

Vi klarer ikke å gå i vanlige trapper sammen.

Hvordan i helvetet skal vi klare å gå i partrappi sammen da?

Og av alle steder måtte det selvfølgelig bli i Bergen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...